Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Nieprawidłowa praca zaworu EGR - delikatne

: 08 gru 2011, 22:46
autor: huba_2005
Witam drodzy klubowicze.

Od niedawna jestem właścicielem wspaniałego autka, przynajmniej tak było dopóki nie zaczęły się problemy :(
Na początku był problem z dpf-em - kilka razy włączył mi się tryb wymuszonego wypalania filtra ale dwa razy nie udało mi się wypalić go samemu więc musiałem udać się do ASO i skasowali mnie za wypalanie serwisowe każdorazowo 500zł!!! Jak z trzecim razem nie udało mi się go wypalić i autko wskoczyło w tryb serwisowy postanowiłem kupić VAG-a a dokładanie polskiego VAG CAN PRO. Za jego pomocą uruchomiłem procedurę wypalania i udało mi się zejść do 12% i dalej mimo długiej jazdy nie udało się.
Po jakimś czasie znowu wyskoczyła mi wymuszona regeneracja na FISIE i poleciałem na trasę ale bez VAG-a i odziwo po przejechaniu zaledwie kilku km ikonka zniknęła i auto zaczęło normalnie pracować, byłem zaciekawiony o co chodzi, zawsze musiałem przynajmniej 20 - 30 min jeździć aby wypalić DPF-a. Po podłączeniu VAG-a okazało się że filtr jest czysty tzn. ma 0% !!!! Odpaliłem w VAG-u zakładkę silnika i sprawdzanie błędów i wyskoczyło mi:

"CZUJNIK CIÂŚNIENIA 1 NIEWIARYGODNY SYGNAÂŁ"

Obrazek

następnie zapodałem test elementów wykonawczych i tu wyszły "brudy":

"ZAWÓR PRZEÂŁÂĄCZAJÂĄCY CHÂŁODNICY RECYRKULACJI SPALIN - N345 - ZWARCIE/PRZERWA"
"ZAWÓR PRZEÂŁÂĄCZAJÂĄCY PRZEÂŁÂĄCZANEGO KOLEKTORA SSÂĄCEGO ZWARCIE Z POTENCJAÂŁEM"
"SILNIK KLAPY W KOLEKTORZE SSÂĄCYM V157 ZWARCIE Z POTENCJAÂŁEM PLUS"
"ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN NIEPRAWIDÂŁOWE DZIAÂŁANIE"

dodam że autko chodzi prawie ok ale:
-przy biegu jałowym wyczuwalne są delikatne drgania
-jakoś tak mułowato chodzi, i Vmax jaką udało mi się wycisnąć z niego to 180km/h czy to max jego możliwości?
-za zaworem EGR jest trochę oleju nie mam pojęcia skąd.

zrobiłem jeszcze test pompowtrysków:

Obrazek

oraz zbadałem stan DPF-a:

Obrazek

oto pozostałe komunikaty z VAG o któych pisałem wyżej:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

z tego co wyczytałem na forach może to być:

-czujnik G450 w DPF-e
-Zawór EGR do wymiany lub czyszczenia
-Silnik V175 (błąd wskazujący na zatrzymanie/awarię elektrycznego silniczka (V157) sterującego klapą znajdującą się "na wejściu" kolektora ssącego)

panowie pomóżcie proszę jestem tu nowy i za bardzo się nie znam na tym, już spać nie mogę w nocy przez to :-(

: 13 gru 2011, 09:30
autor: TuneFORCE
Jakoś dziwnie diagnozuje tan twój kabelek...
Dlaczego pokazał tylko błąd czujnik G40 skoro po teście elementów wykonawczych wyszły kolejne 4y błędy i to nie informujące o tym iż co śnie działa prawidłowo tylko że nie działa całkowicie, tak jakbyś wtyczki po odpinał. Przy tego typu błędach zapala się kontrolka od świec żarowych i auto wchodzi w tryb serwisowy.
Weź podepnij VCDSa bo dla mnie ten VAg cos tam to jakiś dziwny jest..

: 26 lis 2014, 20:26
autor: daniel03
hej czy ktos moze wie gdzie naprawiaja klapy gaszace chodzi plastikowe kola co sie psuja czy ktos wie gdzie to naprawiaja