Strona 1 z 1

[ BPP 2.7 179 KM] Piszczy przy maksymalnym skręcie i czasami

: 06 lis 2011, 13:22
autor: Rayban
Witam
Na wstępnie chciałbym powiedzieć, że zarejestrowałem się na tym forum ze względu na jak na razie nietypowy i rzadki silnik BPP w mojej A4 B7. Na forum A4 mało kto taki ma, elementy tego silnika różnią się od 2.0TDI. Mam nadzieję, że znajdę tutaj odpowiedzi na moje pytania. Także witam wszystkich.

Mam parę problemów z moim samochodem. Auto jest z 2006 roku, ma 98 000 km przebiegu, sprawdzone. Zakupiłem je 3 miesiące temu. Miało robiony prawy błotnik, wymienianą lampę. Niestety robili to polscy "fachowcy" i parę rzeczy było już po nich poprawiane.

Jednym z problemów jest piszczenie ujawniające się przy maksymalnym skręcie kierownicą w prawo bądź w lewo. Do tego momentami ( nie zawsze ) dochodzi stukanie, wręcz szarpanie samochodu. Wydaje mi się, że dzieje się to na przykład przy wolnym skręcaniu kierownicą na nierównej powierzchni w miejscu. Dzieje się to nie zawsze, ciężko jest mi powiedzieć. Samochód miał robioną diagnostykę, całe zawieszenie jest sprawne. Na innym forum użytkownicy podpowiadali mi jako byłoby to sprzęgło alternatora. Tyle, że nie znalazłem w internecie takiego sprzęgła alternatora do tej wersji silnika ?

Podsumowując:
-piszczy przy max skręceniu, tak normalnie to nie
-czasami stuka jak jest chyba duże obciążenie dla wspomagania ( maksymalnie duży skręt )
-zawieszenie sprawne
-płyn od wspomagania jest
-kierownica chodzi leciutko

Z góry dziękuję za uwagę i wszelkie sugestie.

: 08 lis 2011, 21:17
autor: tmr
... no ja bym jeszcze poprawił po fachowcach (najprawdopodobniej uderzony przy stłuczce ) mechanizm naciągu paska wielorowkowego (kilka rolek odwracających i jeden napinacz) i bardzo dokładnie przyjrzał się pompie wspomagania (która też pewnie była pacnięta... :) )... :)

: 08 lis 2011, 22:29
autor: Rayban
Masz na myśli wymianę tzw. sprzęgła alternatora ? Na co konkretnie zwrócić uwagę ? Pisk z tego co sam sprawdziłem dochodzi z prawej strony komory silnika, patrząc na samochód z przodu. W tym tygodniu ma mój mechanik na to zerknąć okiem.

: 08 lis 2011, 22:41
autor: tmr
alternator masz z lewej strony :)
a z prawej - pompę wspomagania, napinacz z rolką odwracającą i kilka innych rzeczy ... zresztą mechanik sam będzie wiedział na co zwrócić uwagę ("bicie" kół napędów, "wysmażony" na którymś brzegu pasek itp... ) :)

Re: [ BPP 2.7 179 KM] Piszczy przy maksymalnym skręcie i czasami

: 28 wrz 2022, 20:51
autor: tomano2
Mam ten sam problem, czyli piski przy większym skręcie kierownicą na postoju.
Przeczytałem, że obstawiacie sprzęgło alternatora i pasek, a może też koło pasowe.
Czy ktoś może polecić mi dobre zamienniki dla tych części, mój VIN to WAUZZZ4F66N143608 (silnik BPP 2.7TDi 180KM)