Strona 1 z 2

[ BRE 2.0 140 KM] obroty podnoszą się do 1000obr/min

: 23 paź 2011, 21:29
autor: palmus
Witam
Jak w temacie mam taki problem z obrotami. Od czasu do czasu niezależnie od temperatury silnika gdy zatrzymuję się po jeździe np. na światłach obroty zostają na poziomie 1000, tak jak po starcie na zimnym silniku.
Wymieniłem zawór N75 i nic nie zmieniło.
Od czasu do czasu słyszę też podczas jazdy na 2, 3 biegu podobny odgłos

Co to może być??

Pozdrawiam

: 23 paź 2011, 21:54
autor: palmus
Andi 2.5 tdi pisze:wychodzi ze to praca zaworu upustowego cisnienia od turbo
myślałem że może z samym turbo coś jest.
Andi 2.5 tdi pisze: przy dopalaniu czastek stalych w filtrze DPF silnik podnosi obroty do 1000rpm .
Wydaje mi się, że robi się to nagminnie. Czasami jest tak że obroty są ok. przejadę kilka kilometrów, na postoju znowu się podnoszą do 1000, jadę znowu kilka km i znowu są ok.

: 23 paź 2011, 22:25
autor: Peter22
a oleju ci nie przybywa??

: 23 paź 2011, 22:29
autor: palmus
Nie, utrzymuje się na stałym poziomie.

: 24 paź 2011, 01:22
autor: rav1982
Mam u siebie bardzo podobny dźwięk tylko w dużo łagodniejszej wersji. Słyszalny jest on przy gwałtownym ruszaniu (skrzynia automatyczna) a dokładnie jak wcisnę pedał gazu i zaraz go puszcze a obroty schodzą w dół. Na luzie "N" takich objawów nie ma. Jakiś czas temu na przeglądzie pokazałem to mojemu mechanikowi, który zdecydowanie stwierdził, że ten odgłos dochodzi z turbiny. Zresztą w komentarzach pod filmikiem autor pisze, że wina leżała po stronie turbo.
Co do obrotów to u mnie podnoszą się do 1000 obr./min tylko w dwóch sytuacjach: na zimnym silniku i podczas wypalania DPF-a czyli dość często (myślę że co jakieś 300-500 km) ponieważ poruszam się w zasadzie tylko po mieście. Towarzyszy temu charakterystyczny zapach sadzy wyczuwalny na zewnątrz samochodu. Ważne żeby w miarę możliwości dać mu dokończyć wypalanie.

: 24 paź 2011, 08:47
autor: Peter22
rav1982 pisze:Mam u siebie bardzo podobny dźwięk tylko w dużo łagodniejszej wersji. Słyszalny jest on przy gwałtownym ruszaniu (skrzynia automatyczna) a dokładnie jak wcisnę pedał gazu i zaraz go puszcze a obroty schodzą w dół. Na luzie "N" takich objawów nie ma. Jakiś czas temu na przeglądzie pokazałem to mojemu mechanikowi, który zdecydowanie stwierdził, że ten odgłos dochodzi z turbiny. Zresztą w komentarzach pod filmikiem autor pisze, że wina leżała po stronie turbo.
Co do obrotów to u mnie podnoszą się do 1000 obr./min tylko w dwóch sytuacjach: na zimnym silniku i podczas wypalania DPF-a czyli dość często (myślę że co jakieś 300-500 km) ponieważ poruszam się w zasadzie tylko po mieście. Towarzyszy temu charakterystyczny zapach sadzy wyczuwalny na zewnątrz samochodu. Ważne żeby w miarę możliwości dać mu dokończyć wypalanie.
Kolego jak nie chcesz wykonczyc wtrysków to wywal dpf-A , skoro smigasz tylko po miescie i sam piszesz ze co chwile sie wypala. Ja wywaliłem i mam spokój . Polecam <rotfl>

: 24 paź 2011, 18:46
autor: palmus
Myślisz że to DPF? i dla tego tak często włącza się procedura wypalania?
Ja zaś jeżdżę co weekend po 1000km a mimo to często wchodzi na 1000 obr/min.

: 24 paź 2011, 19:34
autor: Peter22
a masz jakies szarpania w granicach 1500-2000 obrotów ???
jesli tak to zobacz czy nie rozszczelnia ci sie IC

: 24 paź 2011, 19:52
autor: palmus
jak stoję na luzie i dodam gaz tak żeby zatrzymały się obroty na 1800 to czasami tak jakby przerywał nie równo pracował.
Jeszcze czasami jak przyspieszam to tak jakoś nierówno przyspiesza do około 2000

[ Dodano: 2011-10-24, 19:57 ]
Można to jakoś sprawdzić wizualnie samemu że rozszczelnia się IC

: 25 paź 2011, 00:34
autor: szamoT1984
witam.
moze koledze zapiekly sie kierowniczki turbiny?
wylacza turbo podczas jazdy na wyzszych obrotach?auto traci moc??
jesli tak to turbinka do piaskarki sie pisze
pozdr

: 25 paź 2011, 10:13
autor: Konrad Wawa
Witam

Wypnij wtyczkę od zaworu EGR i zobacz czy dźwięk ucichł, a silnik przestał szarpać do 2 tys.
Jeżeli tak to winowajca znaleziony

: 25 paź 2011, 10:24
autor: Peter22
IC rozszczelnia sie najcześciej od wewnetrznej strony na gole .

: 25 paź 2011, 11:29
autor: rav1982
palmus pisze:Myślisz że to DPF? i dla tego tak często włącza się procedura wypalania?
Ja zaś jeżdżę co weekend po 1000km a mimo to często wchodzi na 1000 obr/min.
Przy pokonywaniu takiej trasy raz w tygodniu DPF powinien zostać wypalony do końca i raczej nie tutaj trzeba szukać rozwiązania Twojego problemu.

: 25 paź 2011, 19:09
autor: palmus
szamoT1984 pisze:witam.
moze koledze zapiekly sie kierowniczki turbiny?
wylacza turbo podczas jazdy na wyzszych obrotach?auto traci moc??
jesli tak to turbinka do piaskarki sie pisze
pozdr
Raczej nie. Moc mam cały czas. Turbo się nie wyłącza na wysokich biegach
Konrad Wawa pisze:Witam

Wypnij wtyczkę od zaworu EGR i zobacz czy dźwięk ucichł, a silnik przestał szarpać do 2 tys.
Jeżeli tak to winowajca znaleziony
Tylko że ten dźwięk słyszę rzadko podczas podjeżdżania w mieście. Jak stoi i przegazuje to nic nie słychać.
Można chwilę jeździć z wypiętą wtyczką z EGR-a?

: 26 paź 2011, 15:00
autor: Konrad Wawa
można - nawet dłużej niż chwile, wywali Ci błąd po 2 odpaleniach, ale po podpięciu wtyczki i kilku odpaleniach lampka zgaśnie.


Egr się przycina pod obciążeniem na luzie jest to niesłyszalne, wypnij i zobacz , jeżeli to Egr dźwięk zniknie i szarpanie całkowicie ustanie