Strona 1 z 1

[ A6 C6 2.0 Tdi] Obroty i kierownica pytanie

: 10 paź 2011, 13:19
autor: Doomino
Witam mam dwa szybkie pytanka 1) jakie są prawidłowe obroty na biegu jalowym audi A6 2l Tdi chodzi mi dokładnie o to ze jak rano odpale auto wskazówka obrotomierza dochodzi do 1 i auto pracuje troszke glosniej ale ok ale po chwili jak już troszeczkę pochula to ta wskazówka spada pod polowe 1 a tea pierwszej pod nią kreska i w tedy wydech zaczyna nie co brzeczec a szczególnie końcówki i jest to troszeczkę irytujące. 2) Tu chodzi o kierownicę może to tak ma być wszystko jest git majonez tylko ze jak skrecam to kierownica nie odbija sama tylko sam muszę ja naprostowac czy Audi tak ma?? Dzięki z góry..

: 11 paź 2011, 11:39
autor: rav1982
Na zimnym silniku: 1000 obr./min i po niedługim czasie spadają a silnik pracuje nieco kulturalniej. Widzę, że posiadasz A6 z 2007 roku więc pewnie posiadasz też DPF-a. A w tym przypadku obroty mogą skoczyć do 1000 obr./min nawet na rozgrzanym silniku jeżeli zacznie się proces wypalania filtra cząstek stałych.
Co do drugiego pytania to tak jak pisał kolega wyżej - nie jest to normalny objaw, kierownica powinna sama wrócić.

: 13 paź 2011, 14:17
autor: Doomino
Dzięki wam panowie za odpowiedz obroty jak pisałem tylko przy zimnym są na 1000 a po paru minutkach spadają nieco i trzęsie mi w tedy cała rurę wydechowa muszę to jechać zbadać tylko tu w Londynie strach się bać do kogo się z tym zgłosić jak i z ta kierownica. Pozdrawiam

: 13 paź 2011, 16:41
autor: coolmen77
sprawdź łączenia tłumików
u mnie było ostatnio podobnie - odgłosy tłuczenia tłumików chwilę po włączeniu zapłonu
okazało się, że metalowy pałąk spinający tylne tłumiki pękł niezauważalnie tuż na łączeniu

: 14 paź 2011, 19:57
autor: 3.0 BMK 224KM
Obroty mogą też być podniesione przez używanie Klimy, z rana jest zimno jak przypuszcza i w Królewskiej krainie toteż samo uruchomienie klimy na zimnym silniku powoduje wzrost obrotów, potrzebny jest większy woltaż do ogrzewania. Co do rur też mam pytanie, nigdy nie zwróciłem na to uwagi ale mi również trzęsie wylotami... czy inni użytkownicy 2.0 też tak mają?

: 17 paź 2011, 17:41
autor: coolmen77
teraz też mi trzepie (ale już mniej) tuż po odpaleniu ale to chyba wina łączników elastycznych na rurze - są chyba zbyt elastyczne i przez to całym tłumikiem potrafi porządnie trząchać
u mnie na pewno ta siatka już jest trochę zniszczona
niestety jakoś nie mam okazji się tym zająć :(
co do klimy - można ją wyłączyć i wtedy sprawdzić czy jest tak samo