Strona 1 z 1
[ A6 C6] Audi a6 c6 2007 r 2,0 tdi kopci i nie tylko ....
: 01 wrz 2011, 18:05
autor: rusbo84
witam jestem tutaj nowy i nie wiem czy pisze w odpowiednim dziale. Sprawa przedstawia sie tak auto na zimnym raz mi zakopcilo bialym dymem az nie widzialem czy ktos za mna jedzie . Komputer nie wykazal zadnych bledow. Strasznie wysoikie jest cisnienie w ukladzie chlodniczym. Przy odkreceniu korka od ukladu chlodniczego trzeba bylo z 10 min poczekac zeby go odkrecic. Na zimnym caly czas sa drgania trzesie cala buda i nie chodzi rowno. Przy 90 stopniach wskazowka minimalnie potrafi drgnac ale drazni mnie to jak stoje na swiatchal moze juz przeczulony jestem na tym punkcie. W czym moze byc problem uszczelka, pompa..

? Jestem przerazony auto kupilem 2 mieisace temu wymieniany byl rozrzad, olej i filtry.
: 02 wrz 2011, 08:52
autor: Forum Audi A6
Gdybyś tak wkleił logi to może nie trzeba by było zgadywać

: 02 wrz 2011, 10:02
autor: Konrad Wawa
Co mają logi do klasycznych objawów uwalonej uszczelki lub głowicy?
Nie ma co krakać, ale Twoje objawy wskazują na uszkodzoną uszczelke pod głowicą, spuchniete wężę i ciśnienie w układzie chłodzenia to przedostające się sprężone powietrze przez tłok do układu, byc może masz tez olej w płynie chłodniczym.
Biłay dym to przedostające się chłodziwo do cylindra, nierówna praca silnika to mieszanka paliwa z wodą w którymś z cylindrów.
Sprawdź czy masz ogrzewanie, gały na maxa na czerowne pole i włącz dmuchawe, układ się zapowietrza i bąbel powietrzny powinien zatrzymać się w nagrzewnicy co spowoduje brak ogrzewania.
ps. nie ma byc co przerażonym, zrobisz głowice i będzie git, oby tylko uszczelka, a nie pęknięta głowica
: 02 wrz 2011, 16:21
autor: rusbo84
Sprawdzalem ogrzewanie i dziala. cyrkulacja byla wiec spoko. Ale jestem teeraz w dani i tutaj koszty czesci i robocizny by mnie zjadly i mysle o przyjezdzie do pl do mojego fachowca. Ale czy wrato ryzykowac 800 km. Dzieki bardzo za informacje i pozdrawiam
: 02 wrz 2011, 17:30
autor: Konrad Wawa
Sprawdzenie ogrzewaia rób podczas jazdy, bo raz potrafi działać, a za kilka minut nie.
Niestety to nie jest w 100% tak ,że zawsze zapowietrza nagrzewnice, jednak puchnięcie węży z chłodziwem na 99% daje nam uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Ja osobiście bym nie ryzykował jazdy z takim przedmuchem do układu chłodzenia, moze Ci się auto zagotowac i będzie koniec, tylko lawetą.
Chyba, ze istnieje usterka, która może takze powodowac puchnięcie węży wszak zawodowym mechanikiem nie jestem, ale nie jest to raczej mozlwiwe aby to było coś innego
: 25 wrz 2011, 10:00
autor: rusbo84
Jednak to jest usczelak. Glowica jest cala juz po sprawdzeniu. Jest auto powoli skladane i we wtorek bede sprawdzal czy wszystko gra
: 26 wrz 2011, 09:45
autor: Peter22
[...] USUNIęTO - od tego jest dział giełda albo PW !
: 03 paź 2011, 18:23
autor: rusbo84
Juz nie wiem co moze byc. Glowica sprawdzona jest cala, uszczelka pod glowica i pompy pliwa wymieniona. Chociaz cisnienia juz takeigo nie ma . Dzisiaj jeszcze raz bylem na komputer sprawdzic i nic nie wykrylo zadnego bledu. Mechanik mi zaproponowal zostawic auto u niego i podlacza kompa przy odpaleniu auta w trakcie jak bedzie sie nagrzewal bo tylko wtedy istnieja te usterki. NIe wiem czy to cos da ale.. Dalej szukam rozwiazania. Zalamka na maxa
: 03 paź 2011, 21:32
autor: Zagór
rusbo84 pisze:Juz nie wiem co moze byc. Glowica sprawdzona jest cala, uszczelka pod glowica i pompy pliwa wymieniona. Chociaz cisnienia juz takeigo nie ma . Dzisiaj jeszcze raz bylem na komputer sprawdzic i nic nie wykrylo zadnego bledu. Mechanik mi zaproponowal zostawic auto u niego i podlacza kompa przy odpaleniu auta w trakcie jak bedzie sie nagrzewal bo tylko wtedy istnieja te usterki. NIe wiem czy to cos da ale.. Dalej szukam rozwiazania. Zalamka na maxa
Prawdopodobnie - mikropęknięcia głowicy, w 2.0TDi niestety prawie norma

: 04 paź 2011, 19:57
autor: Peter22
Kolego jakie masz oznaczenie na glowicy??? V...
literka v i trzy cyfry