[ A6 C6 3.0 Tdi] Głośny rozrząd przy zapalaniu na zimnym sil
: 01 wrz 2011, 16:58
Witam.
Chciałem się podzielić swoimi doświadczeniami na temat charakterystycznego "rumolenia" silnika przy zapalaniu na zimnym silniku lub kiedy auto stało kilkanaście - kilkadziesiąt mniut.
Przyczyną charakterystycznego "rumolenia" w silnikach 224KM nie są najczęściej napinacze, ale w głowicach sa takie zawory, które regulują ciśnienie. Naprawa w moim przypadku polegała na zaślepieniu tych zaworów, tak naprawdę zostały zaspawane. Na rysunkach głowic w silnikach 239KM, można zobaczyć, że w tych miejscach są zaślepki. Piszę o tym wszystkim dlatego, aby na początek nie wymieniać łańcuchów rozrządu za kilka tysięcy, tylko zaślepić te miejsca za kilkaset złotych. Do tej operacji nie trzeba wyciągać silnika, jest do nich dojście od strony kabiny. Ja przejechałem na tym rozwiązaniu ponad 100.000 km i problem nigdy nie powrócił. W załącznikach rysunki tych zaworów z Etki. Pierwszy rysunek 1a.jpg , to rok modelowy 2005 z zaworem, drugi - 2.jpg, rok modelowy 2009- bez zaworu, tam fabrycznie otwór jest zaślepiony.
Namiary na warsztat, który pomógł rozwiązać problem - Rafał Mędry Brzeziny +48 505 027 654
Pozdrawiam Darek.
Chciałem się podzielić swoimi doświadczeniami na temat charakterystycznego "rumolenia" silnika przy zapalaniu na zimnym silniku lub kiedy auto stało kilkanaście - kilkadziesiąt mniut.
Przyczyną charakterystycznego "rumolenia" w silnikach 224KM nie są najczęściej napinacze, ale w głowicach sa takie zawory, które regulują ciśnienie. Naprawa w moim przypadku polegała na zaślepieniu tych zaworów, tak naprawdę zostały zaspawane. Na rysunkach głowic w silnikach 239KM, można zobaczyć, że w tych miejscach są zaślepki. Piszę o tym wszystkim dlatego, aby na początek nie wymieniać łańcuchów rozrządu za kilka tysięcy, tylko zaślepić te miejsca za kilkaset złotych. Do tej operacji nie trzeba wyciągać silnika, jest do nich dojście od strony kabiny. Ja przejechałem na tym rozwiązaniu ponad 100.000 km i problem nigdy nie powrócił. W załącznikach rysunki tych zaworów z Etki. Pierwszy rysunek 1a.jpg , to rok modelowy 2005 z zaworem, drugi - 2.jpg, rok modelowy 2009- bez zaworu, tam fabrycznie otwór jest zaślepiony.
Namiary na warsztat, który pomógł rozwiązać problem - Rafał Mędry Brzeziny +48 505 027 654
Pozdrawiam Darek.