Strona 1 z 2

[ A6 C6 3.0 Tdi] Głośny rozrząd przy zapalaniu na zimnym sil

: 01 wrz 2011, 16:58
autor: darekm
Witam.
Chciałem się podzielić swoimi doświadczeniami na temat charakterystycznego "rumolenia" silnika przy zapalaniu na zimnym silniku lub kiedy auto stało kilkanaście - kilkadziesiąt mniut.

Przyczyną charakterystycznego "rumolenia" w silnikach 224KM nie są najczęściej napinacze, ale w głowicach sa takie zawory, które regulują ciśnienie. Naprawa w moim przypadku polegała na zaślepieniu tych zaworów, tak naprawdę zostały zaspawane. Na rysunkach głowic w silnikach 239KM, można zobaczyć, że w tych miejscach są zaślepki. Piszę o tym wszystkim dlatego, aby na początek nie wymieniać łańcuchów rozrządu za kilka tysięcy, tylko zaślepić te miejsca za kilkaset złotych. Do tej operacji nie trzeba wyciągać silnika, jest do nich dojście od strony kabiny. Ja przejechałem na tym rozwiązaniu ponad 100.000 km i problem nigdy nie powrócił. W załącznikach rysunki tych zaworów z Etki. Pierwszy rysunek 1a.jpg , to rok modelowy 2005 z zaworem, drugi - 2.jpg, rok modelowy 2009- bez zaworu, tam fabrycznie otwór jest zaślepiony.

Namiary na warsztat, który pomógł rozwiązać problem - Rafał Mędry Brzeziny +48 505 027 654

Pozdrawiam Darek.

: 01 wrz 2011, 20:52
autor: kochinur
z tego co wiem to pierwszy lift silnika był 2006r w silnikach ASB. Czy tam są te otwory czy nie?

: 02 wrz 2011, 06:30
autor: darekm
Nie jestem mechanikiem i nie mam wiedzy na temat motorów 232KM. Wydaje mi się, że ten problem dotyczy tylko motorów 224KM, masz rację 1 lift był w 2006 roku - samochody rok modelowy 2007. Rysunki w Etce pokazują, że dopiero rok modelowy 2009 nie ma tych zaworów.

: 02 wrz 2011, 08:11
autor: kochinur
No to może być to. Piotruś pisał o dużych zmianach i prawdopodobnym końcu kłopotów z grzechotaniem łańcuchów w autach od końca 2008r czyli w modelach 2009.Czy do zaślepienia tych zaworów trzeba zdejmować głowice?

: 02 wrz 2011, 08:57
autor: Forum Audi A6
Silniki po 2009 to są już inne konstrukcje.

: 02 wrz 2011, 09:06
autor: kochinur
kamilos_69 pisze:Silniki po 2009 to są już inne konstrukcje.
co masz na myśli?
A tak poza tym czy uważasz, że samo zaślepienie zaworów nic nie da, a może wręcz zaszkodzi?

: 02 wrz 2011, 18:49
autor: Adam84
Byłoby dobrze, gdyby w tym wątku wypowiedział się Piotruś - ma chyba największą wiedzę jeśli chodzi o mechanikę VAG na forum. Nasuwa się tylko pytanie co z naturalnym wyciąganie się łańcuch i czy zaślepienie powoduje, że w napinaczu cały czas jest utrzymywane ciśnienie, które powoduje napięcie łańcucha?

: 02 wrz 2011, 21:50
autor: vonito
u mnie był ten problem
grzechotanie przez kilka sekund na zimnym
potem cisza
diagnoza Aso napinacz górny prawy...
ja wymieniłem obydwa górne
problem znikł... przejechanie 10 tysi... cisza i spokój :-)

: 02 wrz 2011, 22:27
autor: kochinur
Mamy tutaj do czynienia być może z przełomem jeśli chodzi o napinacze łańcuchów rozrządu więc nie piszcie panowie o wymienionych napinaczach bo to zawsze można zrobić i wiadomo o tym od dawna.
A swoją drogą zaślepienie tych zaworów raczej nie wpływa no napięcie dolnych łańcuchów więc może nie ma przełomu.
Tylko czy ktoś widział żeby dolny przeskoczył?

I jeszcze jedno pisałeś, że zrobiłeś z tym patentem 100kkm. Ile teraz masz przejechane?

Rzeczywiście najlepiej jak się wypowie ktoś kto ma pojęcie. Choć Piotruś ostatnio milczy - chyba urlop. Więc może ktoś inny kto na co dzień widzi te silniki.

: 02 wrz 2011, 22:57
autor: vonito
mój błąd... sorki ;-)

: 22 paź 2018, 21:50
autor: mariuszdebno
mógłby ktos zaznaczyc gdzie jest ten zawór ograniczajacy

: 22 paź 2018, 23:43
autor: mat1324
A tutaj :).

Obrazek

: 02 lis 2018, 11:39
autor: mariuszdebno
własnie ściągnięto mi pokrywę głowicy i co się okazało nie ma tu żadnego zaworu jest zwykła śruba szóstka

[ Dodano: 2018-11-02, 11:37 ]
tak to wyglda

[ Dodano: 2018-11-02, 11:39 ]
zdjecie

: 02 lis 2018, 16:56
autor: mat1324
Czyli już ktoś tam :).

: 02 lis 2018, 18:45
autor: mariuszdebno
W takim razie gdzie jest ten zawór? W tym miejscu go nie ma <nerwus>