Strona 1 z 2

[ A6 C6 3.0 Tdi] 3.0 TDI a 2.7 biturbo

: 24 sie 2011, 12:19
autor: amstaf
Witam.

Obecnie jezdze Allroadem 4B 2.7T 250 KM w tiptroniku. Jako ze ma juz 250 tkm, czas sie rozejzec za czyms nowszym. Bedzie to prawdopodobnie Allroad 4F 3.0 TDI 233 KM tez w tiptroniku. Auto bedzie z pewnoscia zawirusowane. Na papierze osiagi w oryginale sa raczej podobne. Wiem ze to calkiem inna charakterystyka silnikow ale szukam subiektywnych odczuc osob, ktore znaja/mialy oba silniki. W sieci nie znalazlem pezposredniego porownania tych maszyn.

Czy diesel jest duzo bardziej mulowaty? Czy moze wcale nie, w koncu ma wiekszy moment obrotowy? Jak wyglada porownanie przyspieszenia, elastycznosci (tu pewnie diesel) i V-Max?

Jako ze mieszkam w niemczech i mam okazje szybko sie przemieszczac nie chcialbym zamiany na slabsze auto niz obecnie. No i nizsze spalanie tez nie zaszkodzi. Na jazde probna nie mam w tej chwili czasu wiec tu zapytam ;)

Pozdrawiam.
Marcin.

: 24 sie 2011, 12:43
autor: vonito
ja nie mam porównania do 2.7T
ale z 3,0 233KM będziesz miał po wirusie około 280 KM i jakieś 560 NM
spalanie 11-12 litrów w mieście.

: 24 sie 2011, 14:53
autor: Forum Audi A6
Oba silniki są parametrami porównywalne i oba mają podobny potencjał na wirusa ale w mieście klekot spali zdecydowanie mniej paliwa niż benzyna.

Ps w c6 nie ma 2.7t więc problem niejako jest rozwiązany ;p

: 25 sie 2011, 18:01
autor: amstaf
kamilos_69 pisze:
ps. w c6 nie ma 2.7t więc problem niejako jest rozwiązany ;p
Ale ja mam teraz 2.7T w C5. Wiem ze w C6 nie ma tego silnika.

Chodzi mi o odzucia z jazdy, osiagi itp.

Szkoda ze nie ma tu nikogo kto mial oba silniki w A6 lub Allroadzie. Wyglada na to ze trzeba bedzie zrobic jazde probna i samemu sie przekonac.

Moze ktos mi napisac jeszcze ile pali 3.0 TDI najlepiej Allroad przy 160, 180, 220 Km/h?

Pozdrawiam
Marcin

: 25 sie 2011, 21:45
autor: kochinur
jeździłem a6 c6 3,2 FSI 255KM, a teraz 3,0TDI 233Km i diesel jest bez porównania bardziej dynamiczny i oszczędny.
Moje subiektywne odczucie <hura>

: 25 sie 2011, 23:28
autor: Forum Audi A6
3.0 tdi bardziej wciśnie w fotel <lol>

: 26 sie 2011, 12:08
autor: amstaf
Czyli wychodzi ze 3.0 TDI po wirusie powinien lepiej smigac niz fabryczny 2.7 biturbo?

: 26 sie 2011, 13:08
autor: Forum Audi A6
Jak w serii śmiaga podobnie to po wirusie nie ma nawet co porównywać.

: 28 sie 2011, 22:17
autor: tmr
amstaf pisze:Moze ktos mi napisac jeszcze ile pali 3.0 TDI najlepiej Allroad przy 160, 180, 220 Km/h?
położony na brzuchu allroad z 3.0tdi:

160km/h - 8,8l/100km
180km/h - 10,4l/100km
220km/h - 14,7l/100km

: 28 sie 2011, 23:19
autor: dankan
Witam
Zbiera się niesamowicie

a jak zmieni się wydech to nie ma nic wspólnego z dieslem :)

ile zużywa wszystko zależny jak ruszasz ze skrzyżowania
jeśli zawsze pierwszy to jasne że więcej :)
reszta filmików na moim koncie na http://www.youtube.com

: 28 sie 2011, 23:38
autor: ArabaT
tmr,
te dane to chwilowego czy zaobserwowane na dluzszych dystansach?
Pytam bo moj wychodzi nawet znaczaco nizej, fak, ze nie allroad. i z tad nastepne pytanie, czy az taka wielka roznica jest miedzy zwyklym a allroad?
amstaf,
Po przesiadce z omegi mv6 jednak nie jestem sklonny do powrotu na benzyne, klekot jest przyjemniejszy dla uzytkownika podczas jazdy, zwlaszcza jesli chodzi o redukcje biegow (oba automaty), a benzyna zawsze odejdzie przy predkosciach powyzej 200, tam to juz tylko czysta moc sie liczy

: 30 sie 2011, 12:15
autor: amstaf
@tmr

No calkiem ladnie. Myslalem ze wiecej bedzie. W porownaniu do mojego 2.7T to wrecz przepasc...

@dankan

To twoj? Widzialem go juz kiedys na YT. Pieknie chodzi. Super fura.

ArabaT

A jak diesel ma wieksza moc ( 2.7T=250PS, 3.0TDI po wirusie=270-280PS)? Teoretycznie powinien od 200 kmh lepiej isc, w koncu ma 20-30 koni wiecej... Czy decyduje jeszcze cos innego jak np. przelozenie, obroty czy cus?

Pozdrawiam
Marcin

: 30 sie 2011, 20:34
autor: dankan
Nowa mała zabawka a jak dokładniej pokazuje jak się meczy turbo ustawione na 1,5 bara a przy pełnym przyspieszeniu przeładowuje do 2,0 bara

: 31 sie 2011, 11:33
autor: vonito
a wiecie że 3.0 TDI ma blokadę mocy i momentu na 5 i 6 tce ?
jesli macie na hamowni na 4 biegu 450 NM i 225 KM
to na piatce zetnie wam do moment do około 400 nitków i moc w przedziale 1800-3800 obrotów o jakieś 20 kucy...
taki bajer <nerwus> ale da się to przeskoczyć <okok>

: 31 sie 2011, 13:03
autor: Forum Audi A6
Nie ma w tym nic nadzwyczajnego :p