Obecnie jezdze Allroadem 4B 2.7T 250 KM w tiptroniku. Jako ze ma juz 250 tkm, czas sie rozejzec za czyms nowszym. Bedzie to prawdopodobnie Allroad 4F 3.0 TDI 233 KM tez w tiptroniku. Auto bedzie z pewnoscia zawirusowane. Na papierze osiagi w oryginale sa raczej podobne. Wiem ze to calkiem inna charakterystyka silnikow ale szukam subiektywnych odczuc osob, ktore znaja/mialy oba silniki. W sieci nie znalazlem pezposredniego porownania tych maszyn.
Czy diesel jest duzo bardziej mulowaty? Czy moze wcale nie, w koncu ma wiekszy moment obrotowy? Jak wyglada porownanie przyspieszenia, elastycznosci (tu pewnie diesel) i V-Max?
Jako ze mieszkam w niemczech i mam okazje szybko sie przemieszczac nie chcialbym zamiany na slabsze auto niz obecnie. No i nizsze spalanie tez nie zaszkodzi. Na jazde probna nie mam w tej chwili czasu wiec tu zapytam
Pozdrawiam.
Marcin.
: 24 sie 2011, 12:43
autor: vonito
ja nie mam porównania do 2.7T
ale z 3,0 233KM będziesz miał po wirusie około 280 KM i jakieś 560 NM
spalanie 11-12 litrów w mieście.
: 24 sie 2011, 14:53
autor: Forum Audi A6
Oba silniki są parametrami porównywalne i oba mają podobny potencjał na wirusa ale w mieście klekot spali zdecydowanie mniej paliwa niż benzyna.
Ps w c6 nie ma 2.7t więc problem niejako jest rozwiązany
: 25 sie 2011, 18:01
autor: amstaf
kamilos_69 pisze:
ps. w c6 nie ma 2.7t więc problem niejako jest rozwiązany
Ale ja mam teraz 2.7T w C5. Wiem ze w C6 nie ma tego silnika.
Chodzi mi o odzucia z jazdy, osiagi itp.
Szkoda ze nie ma tu nikogo kto mial oba silniki w A6 lub Allroadzie. Wyglada na to ze trzeba bedzie zrobic jazde probna i samemu sie przekonac.
Moze ktos mi napisac jeszcze ile pali 3.0 TDI najlepiej Allroad przy 160, 180, 220 Km/h?
Pozdrawiam
Marcin
: 25 sie 2011, 21:45
autor: kochinur
jeździłem a6 c6 3,2 FSI 255KM, a teraz 3,0TDI 233Km i diesel jest bez porównania bardziej dynamiczny i oszczędny.
Moje subiektywne odczucie
: 25 sie 2011, 23:28
autor: Forum Audi A6
3.0 tdi bardziej wciśnie w fotel
: 26 sie 2011, 12:08
autor: amstaf
Czyli wychodzi ze 3.0 TDI po wirusie powinien lepiej smigac niz fabryczny 2.7 biturbo?
: 26 sie 2011, 13:08
autor: Forum Audi A6
Jak w serii śmiaga podobnie to po wirusie nie ma nawet co porównywać.
: 28 sie 2011, 22:17
autor: tmr
amstaf pisze:Moze ktos mi napisac jeszcze ile pali 3.0 TDI najlepiej Allroad przy 160, 180, 220 Km/h?
Witam
Zbiera się niesamowicie
a jak zmieni się wydech to nie ma nic wspólnego z dieslem
ile zużywa wszystko zależny jak ruszasz ze skrzyżowania
jeśli zawsze pierwszy to jasne że więcej
reszta filmików na moim koncie na http://www.youtube.com
: 28 sie 2011, 23:38
autor: ArabaT
tmr,
te dane to chwilowego czy zaobserwowane na dluzszych dystansach?
Pytam bo moj wychodzi nawet znaczaco nizej, fak, ze nie allroad. i z tad nastepne pytanie, czy az taka wielka roznica jest miedzy zwyklym a allroad? amstaf,
Po przesiadce z omegi mv6 jednak nie jestem sklonny do powrotu na benzyne, klekot jest przyjemniejszy dla uzytkownika podczas jazdy, zwlaszcza jesli chodzi o redukcje biegow (oba automaty), a benzyna zawsze odejdzie przy predkosciach powyzej 200, tam to juz tylko czysta moc sie liczy
: 30 sie 2011, 12:15
autor: amstaf
@tmr
No calkiem ladnie. Myslalem ze wiecej bedzie. W porownaniu do mojego 2.7T to wrecz przepasc...
@dankan
To twoj? Widzialem go juz kiedys na YT. Pieknie chodzi. Super fura.
ArabaT
A jak diesel ma wieksza moc ( 2.7T=250PS, 3.0TDI po wirusie=270-280PS)? Teoretycznie powinien od 200 kmh lepiej isc, w koncu ma 20-30 koni wiecej... Czy decyduje jeszcze cos innego jak np. przelozenie, obroty czy cus?
Pozdrawiam
Marcin
: 30 sie 2011, 20:34
autor: dankan
Nowa mała zabawka a jak dokładniej pokazuje jak się meczy turbo ustawione na 1,5 bara a przy pełnym przyspieszeniu przeładowuje do 2,0 bara
: 31 sie 2011, 11:33
autor: vonito
a wiecie że 3.0 TDI ma blokadę mocy i momentu na 5 i 6 tce ?
jesli macie na hamowni na 4 biegu 450 NM i 225 KM
to na piatce zetnie wam do moment do około 400 nitków i moc w przedziale 1800-3800 obrotów o jakieś 20 kucy...
taki bajer ale da się to przeskoczyć