Strona 1 z 3

[ A6 C6 3.0 Tdi] Wymiana paska pompy paliwa

: 05 lip 2011, 11:26
autor: cygi-v
Chciałbym się dowiedzieć co jaki okres czasu lub co jaki przebieg należy wymienić pasek napędzający pompę paliwa. Dla pewności o który chodzi poniżej zdjęcie. Obrazek

Chodzi o ten pasek z niebieska rolką napinającą.

Dodatkowo czy pasek klinowy nalezy wymieniac co 60 tys.?

Mam zdemontowany caly pas przedni wiec zastanawiam sie czy by nie powymieniac te paski puki to jest na zewnątrz, mimo ze wygladaja bdb.

: 05 lip 2011, 15:31
autor: Forum Audi A6
Teoretycznie coś około 150k.

: 06 lip 2011, 15:04
autor: cygi-v
Nie bede sie zastanawial, wymieniam oba paski i rolke, puki wszystko siedzi na wierzchu.

a tak BTW to moja wersja silnikowa to ASB a na bloku jest odlew GJV, ktoś wie co to za oznaczenie. Ciekawi mnie z czego Audi zapożyczyło ten blok silnika.

: 07 lip 2011, 06:46
autor: Forum Audi A6
GJV to jest tylko oznaczenie materiału z jakiego blok silnika został odlany.

: 07 lip 2011, 08:04
autor: pama
uuu sam sie zastanawiam, czy przy moim przebiegu..tez nie nalezaloby zmienic owego paska..

co i kiedy, znajde w ksiazce serwisowej..??Bo bylem na przegladzie w ASO i nic nie mowili... <uoee>

: 07 lip 2011, 11:10
autor: cygi-v
Ja juz kupiłem paski - Gates i rolke SKF w sumie 330 zł. Koszt niewielki a teraz spokojnie moge calkiem zapomniec o temacie.

: 07 lip 2011, 11:28
autor: pama
cygi-v,
no jestes w komfortowej sytuacji.. bo masz sciagniety pas przedni... <lol>
a tak BTW to moja wersja silnikowa to ASB a na bloku jest odlew GJV, ktoś wie co to za oznaczenie. Ciekawi mnie z czego Audi zapożyczyło ten blok silnika.
To jest żeliwo wermikularne. Ten nowoczesny materiał, określany jako GJV-450, jest już stosowany w V6- i V8-TDI. GJV-450 powstające w opatentowanym procesie odlewania, jest o około 40 procent sztywniejsze i o 100 procent bardziej odporne na zmęczenie, niż żeliwo szare. Dlatego konstruktorzy mogli zredukować grubość ścianek, co pozwoliło na zmniejszenie masy w porównaniu z tradycyjnym żeliwem szarym o około 15 procent.
<rotfl>

: 10 lip 2011, 10:05
autor: pama
Dirty pisze:
pama pisze:Bo bylem na przegladzie w ASO i nic nie mowili... <uoee>
Nic nie mówią to prawda, jak się specjalnie pytałem to mówili że tych pasków się nie wymienia tak jak rozrządu <rotfl>
tia.. bezobslugowy rozrzad.... a jak pasek strzeli to bedziemy my mieli problem..

chyba musze zajrzec kiedys do ksiazki <nerwus>

: 11 lip 2011, 09:34
autor: cygi-v
To ze łancucha sie nie wymienia ponizej 500 kkm to raczej jasne, ale ze paska klinowego sie wcale nie wymienia - to chyba tylko w a6 <lol>
Caly poblem polega na tym ze zeby wymienic pasek klinowy trzeba rozebrac caly pas przedni. Do tego "malego rozrzadu" - naped pompy wtryskow chyba da sie dobrac bez demontazu calego przodu.

: 13 lip 2011, 11:50
autor: Pablo200
Pasek + rolka obowiązkowa po 120 tyś

: 13 lip 2011, 20:53
autor: pama
Pablo200,
no to bede musial zajrzec w KS, zeby sprawdzic czy wymiana miala miejsce... <uoee>

: 14 lip 2011, 12:13
autor: cygi-v
ja kupilem w niemieckim salonie przy przebiegu 150 kkm i w ksiazce nie ma wzmianki o wymianie ...

: 18 lip 2011, 06:21
autor: tmr
:) tych pasków teoretycznie się nie wymienia...
To znaczy - wymienia się wtedy kiedy "posiadają oznaki zużycia" (według serwisów Audi w Europie i USA).
Inne zdanie na ten temat ma polskie ASO Audi ... :) - proponuje ono wymianę paska pompy CR z rolką napinającą co 120k km (tak jak Pablo pisze). Nie powiem ile chcą za tą "operację" <rotfl> - zapytajcie kiedyś sami przy okazji...
Co do paska wielorowkowego - tu polskie ASO nie pali się tak do wymiany :)

btw: obydwa paski można wymienić bez ściągania pasa przedniego.

: 18 lip 2011, 11:50
autor: cygi-v
Jesli mozna to wymienic bez sciagania pasa przedniego to chyba zatrudniaja do tej operacji 7 letnie dziewczynki, bo chyba tylko one beda mialy tak male raczki zeby tego dokonac.

: 18 wrz 2011, 11:32
autor: maciek71
cygi-v, pozwól że podłączę się pod Twój temat. W sumie moje pytanie dotyczy nie tej pompy paliwa o której jest w tym wątku ale w sumie temat pokrewny. Potrzebuję informacji w temacie pomp paliwa w 3.0 TDI CR. Czy oprócz pompy o której jest pisane w tym temacie i pompy paliwa znajdującej się w zbiorniku paliwa jest jeszcze jakaś inna pompa paliwa ? Mam problem z odgłosem głośnego buczenia słyszalnego w kabinie po przekręceniu kluczyka niezależnie od poziomu paliwa w zbiorniku. Została wymieniona pompa w zbiorniku i dalej buczy - nawet bardziej jak przed wymianą. Serwis poinformował mnie że pomiędzy tą pompą w zbiorniku a tą przy silniku jest jeszcze jedna którą chcą teraz wymienić. Wypowiedzcie się proszę na ten temat.