Strona 1 z 1

[ A6 C6 3.0 Tdi] turbina?

: 25 cze 2011, 14:30
autor: Bery
witam!
mam taki problem: w ciagu 2 tygodni zrobilo mi sie juz to 3 razy. Podczas szybkiej jazdy i zwolnieniu np na swiatlach auto traci moc mruga kontrolka od swiec, jak zgasze i zapale ponownie to jest wporzadku. zauwazylem jeszcze ze bardzo mi kopci z 2 rur na czarno po dodaniu gazu. znajomy podlaczyl mi auto pod komp i wyskoczyly 2 bledy

19804 - centralka sterujaca turbine ( czy jakos tak )

p0235 - czujnik doladowania turbo
co moga oznaczac te bledy ??
turbine do wymiany???

: 25 cze 2011, 15:01
autor: panton
zawór N75

: 25 cze 2011, 15:07
autor: Bery
a powiesz mi cos wiecej co to za zawor?
bo malo sie na tym znam i skad masz pewnosc ze to to?

: 25 cze 2011, 15:23
autor: fora audi
@krzysztofput,

Nie wprowadzaj kolegi w blad, bo turbo w C6 3.0 jest sterowane elektrycznie a nie przez przedpotopowy N75.

Dokladniejsze info o P3384:

SYS,
MIL
Ansteuerung Steuereinheit
fuer Abgasturbolader 1 -J724
elektr. Fehler im Stromkreis
TrbChHBrgShCirOvrLd
3. Mittlere Einspritzmenge
4. Spannung Klemme 30
5. Sollwert aus dem Koordinator des
Ladedruckstellers
6. Ladedrucksteller, Rueckmeldung
7. Ladedrucksteller, Ansteuerung
8. Kuehlmitteltemperatur
Notlauf
Notlauf, Kein DPF-Reg. (normal und Notregeneration)

Teraz co trzeba spawdzic:

Verkabelung DC-Motor Turbolader pruefen (KS M+ gegen M-) DC-Motor Turbolader abstecken --> FSP loeschen, Fehler neu eingetragen == MSG
defekt --> kein neuer Fehler == Steller defekt

: 25 cze 2011, 18:10
autor: Bery
wiec koledzy co powinienem najpierw sprawdzic , bo sie pogubilem juz
pozdro

: 25 cze 2011, 18:39
autor: Bery
ale zaden ross-tech nic nie napisal :)

: 25 cze 2011, 19:22
autor: Bery
ha ha , ju wiem o co chodzi :P

: 28 cze 2011, 07:36
autor: Bery
zobaczylem panowie ze mam do tego jeszcze nadmiar oleju

: 28 cze 2011, 09:15
autor: Pablo200
Czyli wtryski :)

: 17 sie 2011, 20:00
autor: Bery
czyki to turbina raczej nie bedzie a przyczyna tego wszystkiego sa wtryskiwacze?

: 24 sie 2011, 17:43
autor: 3.0 BMK 224KM
Panowie podczas jazdy "wyłączyła" mi się turbina :|
Vag pokazał mi P0243 - zawór regulacji ciśnienia, obwód prądowy... czy tu chodzi o N75 czy możliwe, że przy swapie pompy coś się poluzowało? :\ mój mechanik jest na urlopie i jestem w ciężkiej... szukam nr tej części aby zamówić ale mam z tym problem, może ktoś pomóc?

[ Dodano: 2011-08-24, 18:15 ]
czy to jest ta część ?
8E0 906 627 C

: 26 maja 2015, 16:06
autor: grolo89
Witam mam audi a 6 c6 3.0 tdi i wyskoczyły mi takie błedy na kompie 2259 , 2244 i 19804 , 16619 moze mi ktos powiedziec co dokładnie oznaczają dzieki

: 26 maja 2015, 20:04
autor: leon11
grolo89 pisze:Witam mam audi a 6 c6 3.0 tdi i wyskoczyły mi takie błedy na kompie 2259 , 2244 i 19804 , 16619 moze mi ktos powiedziec co dokładnie oznaczają dzieki
Z tego co znalazłem w wiki.ross-tech:

16619/P0235/000565 - Boost Pressure: Regulation Range not Reached
Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode
Possible Causes
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
Charger Pressure Control defective
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Turbocharger defective
Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Charge Pressure Control
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check turbocharger

19804/P3348/013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction

Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring and/or Connector(s) from/to Controller for Turbocharger 1 (J724) faulty
Controller for Turbocharger 1 (J724) faulty
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Controller for Turbocharger 1 (J724)
Check/Replace Controller for Turbocharger 1 (J724)
Perform (Selective) Output Test, the Vane Positions should change visibly and audibly
Perform System Test using VAS 6395
Special Notes
When stored in the 3.0l TDI (ASB/BKS/BMK/BNG) with throttle body faults P106B/004203 and/or 17988/P1580/005504 check the throttle unit and wiring for issues that may be falsely causing the turbocharger fault. This note is in reference to customer feedback, not official TSB or TPI documentation.

: 27 maja 2015, 19:02
autor: rafal1985
Kolego nie mam dobrych wiadomości bo:

nadmiar oleju ---> wtryski
utrata mocy i kontrolka świec ---> nastawnik turbiny (actuator) Problem występuje najczęściej jak auto jest rozgrzane i obroty spadną poniżej 2k obr/min wtedy gubi nastawy. Co oczywiście nie jest regułą! Dla pocieszenia albo i nie :D tą przypadłość mają też inne marki m.in. BMW, JAGUAR, itd W sumie bez znaczenia czy turbina Garrett czy BorgWarner.

Niestety masz do wymiany jedno i drugie, bo na 99,9% wtryski nie są powodem utraty mocy, a są powodem nadmiaru oleju.

Dla pocieszenia możesz wymienić sam nastawnik i dalej cieszyć się jazdą :-)

pozdr

P.S.
Dołączam zdjęcie nastawnika BorgWarner

: 29 maja 2015, 23:26
autor: darr33
Witam serdecznie wszystkich
Odświeżam temat :) dokładnie chodzi o ten nieszczęśliwy nastawnik turbiny .
Od niedawna jestem posiadaczem audi c6 z silnikiem 3.0 BMK i mam problemy z tym nastawnikiem .
Kupując auto byłem w servisie Bosch i koleś powiedział mi takie coś że , to norma z tymi nastawnikami ale problem jest w gnieździe !! i nie trzeba od razu wymieniać nastawnika , tylko podłubać i można go uratować .
Czy ktoś może miał z tym do czynienia próbował reanimacji nastawnika ??
wszelkie info mile widziane