Strona 1 z 1

[ A6 C6 3.0 Tdi] brak mocy - audi A6 C6 3.0 TDI

: 01 maja 2011, 22:42
autor: bartekw1
Witam wszystkich serdecznie.

Jestem tutaj pierwszy raz.

Mam problem ponieważ w moim aucie audi A6 z 2006 roku 3.0 TDI quattro automat zaobserwowałem spadek mocy. Praktycznie auto nie ma przyspieszenia od początku kiedy ruszę a silnik głośniej chodzi.

Stało się to podczas gdy chciałem wyprzedzić samochód, przycisnąłem pedał gazu do oporu, zredukował bieg i nagle musiałem przyhamować ( zajechał mi pas jezdni ) a potem dałem gazu i już mocy nie było, obrotomierz zaczął falować, kontrolka świeć się zapaliła. Obecnie auto odczekało kilka godzin, żadna kontrolka się nie pali a mocy jak nie było tak nie ma:(

Wiem że muszę skorzystać z diagnostyki komputerowej ale może dla świętego mojego spokoju już ktoś wie jaki element jest za to najprawdopodobniej odpowiedzialny???? :(


Proszę o pomoc ...

[ Dodano: 2011-05-02, 15:56 ]
witajcie.
dodam że podczas zapalenia samochodu i ruszenia spadek mocy i dziwna głośniejsza praca silnika nadal obecna a po kilku metrach dusząć delikatnie pedał gazu zaczyna migać kontrolka układu rozgrzewania świec.




z czym to powiązać????

: 02 maja 2011, 17:01
autor: paweł
Auto weszło w tryb awaryjny, proponuje podłączyć kompa bo bez tego nic nie zrobisz.

: 04 maja 2011, 17:45
autor: TIGER A6 S-LINE
Miałem wczoraj tak samo auto wpadło w tryb awaryjny

[ Dodano: 2011-05-04, 17:53 ]
aby nie zakładać nowego tematu opowiem swoją historię. 2-3 bieg w pewnym momencie gaz do oporu w trybie S i auto wpadło w tryb awaryjny. Migająca kontrolka świec żarowych itp. Po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko wróciło do normy. Podjechałem dzisiaj na kompa i mam logi błędów
P1719 ograniczona funkcjonalność z powodu modułu sterującego silnika
P164B wadliwe działanie przełącznika ciśnienia oleju, osiągnięto górną wartość graniczną
Dodam, że już 2 raz auto wpadło w ten tryb. Ostatnio 15000 temu do wczoraj. Dziaj przejechałem ok 50 km i wszystko wróciło do normy. Kilkukrotnie na S wciskałem gaz do oporu i nic się nie dzieje.
Teraz pytanie do Was koledzy, czy to znowu jednorazowy usterka spowodowana tym, że coś się przywiesiło czy coś poważniejszego
Pozdrawiam

: 05 maja 2011, 09:11
autor: vonito
ja bym na razie temat zostawił.
Ja przez 9 miesięcy również zaliczyłem dwa razy tryb awaryjny, raz zaraz po kupnie czyli na samym początku i po około 7 miesiącach przerwy, również tryb S i duzo gazu
raz prędkość około 230 km/h a raz przy przyśpieszaniu od 150 km/h.
Za każdym razem po wyłączeniu silnika temat znikał i dalej trasa.
Nawet może i bym zrzucił to na wirusa ale za pierwszym razem była seria.

: 05 maja 2011, 22:14
autor: bartekw1
Chciałbym poinformować, że po podłączeniu komputera stwierdzono brak podciśnienia i przyczyną spadku mocy a dokładniej braku mocy była gruba rura od intercooler do turbiny która wypadła z obejmy. Auto już naprawione.



Mam pytanko czy w wyniku wypięcia się tej "rury" i spadku mocy może dojść do jakich powikłań w silniku? Wydaje mi się że chłodnica głośniej pracuje i silnik turkocze ale może to moje złudzenie.....?????

: 06 maja 2011, 13:19
autor: biskup
Witam koledzy jestem tu nowy i prosił bym o pomoc,niedawno kupiłem c6 3,0 quattro 2005rok i pojawił się problem już poruszany na forum dymienia na wolnych obrotach na postoju po ok 3min w dodatku sporadycznie buja motorem wtryski sprawdzane na kompie wyszły ze igła turbo tez komp nie wykazuje błędów. Pytając mechaników kilku nie widzi problemy jeden z nich wypowiedział się tak Nieszczelność układu korbowo tłokowego podobno auto nie dopala i stad to kopcenie nie podjął się dokładnej weryfikacji twierdząc przez tel ze jest tego pewien.Koledzy co robić bo ręce mi opadły.Proszę o podpowiedz co z tym fantem zrobić kto możne w takiej sprawie 100% zweryfikować problem dajcie znać na e-mail optyk.okulista@wp.pl Pozdrawiam

: 05 cze 2017, 17:35
autor: luki3110
Witam. Mam problem z Audi 3.0 tdi. Auto kiedy jeszcze nie jest dobrze rozgrzane nie ma mocy do 2 tys. Od 2 do 3 tyś coś tam się odpycha ale przy 3 tys odcinka i dalej nie idzie. Kiedy jest mocno rozgrzany auto szarpie i przerywa, czasami gaśnie. W vcds pojawia się błąd 005715 - Please check DTC Memory of ABS Controller. W abs błąd 01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30 i nic poza tym. Udało się wykonać logi dynamiczne w grupie 11 do 4 tys i grupie 3 raz do 4 tys a drugim razem tryb awaryjny i max 3 tys. Ma ktoś jakieś pomysły. Za jakiekolwiek wskazówki dzięki.

http://vaglog.com/log-011_2ajpN2.html
http://vaglog.com/log-003_euTTa82.html
http://vaglog.com/log-003_utY5Ps.html

: 21 lip 2017, 10:33
autor: mirdek
Witam , wczoraj mialem tak samo slaba moc auta skrzynie dziwnie miaszala az wkoncu wpadl w tryb awaryjny . Po podlaczenie i sprawdzenie okazalo sie nastawnik turbiny ( elektronika walnieta ) turbina ok . Musze teraz wymienic nastawik , ale mam problem bo niewiem czy jak go zmienie to musze adoptowac go w samochodzie czy ktos cos wie na ten temat ? nastawnik to vdo simens