Strona 1 z 2

[ A6 C6 3.0 Tdi] System kontroli spalin

: 16 kwie 2011, 20:07
autor: fanatic30
Witam


Od jakiegoś czasu pojawia mi się pomarańczowa kontrolka oznaczona w instrukcji obsługo jako "System kontroli spalin". Byłem raz u "mojego magika" i usunął mi błąd który mówił coś chyba o ERG. Było ok przez jakiś 1000km po czym znów się zapaliła ale po kilku godzinach zgasła. Pojechałem znów do magika i spróbowaliśmy umyć przepływkę. Było ok przez ok 500km po czym znów się zapaliła. Membrana w recyrkulatorze spalin wygląda na to że działa. Jeszcze nie próbowałem go wymyć ale chyba to zrobię. Przepustnica wydaje się być czysta..........może ktoś pomoże o co może chodzić???

: 17 kwie 2011, 17:57
autor: krischm
Prawdopodobnie masz zapchany DPF (filtr cząstek stałych). Nie bagatelizuj tego, zwracaj uwagę na spalanie (w czasie kiedy dopalany jest DPF zwiększa się). Może doprowadzić do rozrzedzenia oleju w silniku, warto to kontrolować. Dużo by pisać o tym ustrojstwie które ma niby dbać o środowisko.

: 17 kwie 2011, 19:25
autor: fanatic30
krischm pisze:Prawdopodobnie masz zapchany DPF (filtr cząstek stałych). Nie bagatelizuj tego, zwracaj uwagę na spalanie (w czasie kiedy dopalany jest DPF zwiększa się). Może doprowadzić do rozrzedzenia oleju w silniku, warto to kontrolować. Dużo by pisać o tym ustrojstwie które ma niby dbać o środowisko.

Nie bagatelizuje tego ale sam się zastanawiam o co kaman:/ w sumie ani razu nie zapaliła mi się informacja o tym że został rozpoczęty proces oczyszczania DPF.

: 17 kwie 2011, 19:27
autor: MaTyS
Bo taka informacja nie jest sygnalizowana ... .

: 18 kwie 2011, 16:37
autor: fanatic30
MaTyS pisze:Bo taka informacja nie jest sygnalizowana ... .
Więc wskoczyć na dwupas i jechać 15-20min w pozycji skrzyni S 2-2.5 tys obrotów? (tak jak to mówi instrukcja)

Czy może zastosować inny wariant??

: 18 kwie 2011, 21:18
autor: rav1982
fanatic30 pisze:Więc wskoczyć na dwupas i jechać 15-20min w pozycji skrzyni S 2-2.5 tys obrotów? (tak jak to mówi instrukcja)
Dokładnie tak.

: 19 kwie 2011, 06:45
autor: MaTyS

: 19 kwie 2011, 08:14
autor: Forum Audi A6
fanatic30 pisze:Czy może zastosować inny wariant??
Zawsze możesz podjechać do ASO :p
Albo go po prostu wyciąć xD

: 19 kwie 2011, 15:18
autor: fanatic30
spróbuję go wypalić zobaczymy co będzie później.....narazie dzięki za pomoc koledzy.

: 19 kwie 2011, 18:36
autor: krischm
kamilos_69 pisze:
fanatic30 pisze:Czy może zastosować inny wariant??
Zawsze możesz podjechać do ASO :p
Albo go po prostu wyciąć xD
W ASO nie da rady wyciąć DPF, tam tylko wypalisz, lub wymienisz na nowy. Ale masz racje lepiej ustrojstwo wywalić mechanicznie i z programu.

: 21 kwie 2011, 20:20
autor: fanatic30
Wracając do tematu systemu kontroli spalin oraz błędu który jest razem z tym związany.....czy mogą mieć z tym coś wspólnego klapy przepustnic? Podobno jest to dość częstym przypadkiem w A6, Q7 i z tego co też wiem podobno to dość kosztowna sprawa bo ok 8tyś. Te oto klapy jeśli są wyrobione potrafią podobno podawać złe parametry przez co komputer pokazuje błędy związane z recyrkulatorem lub przepływką. Może ktoś się wypowiedzić na ten temat?

: 21 kwie 2011, 21:06
autor: Yarecki
A jakie błędy pokazuje po podpięciu do kompa? Ta kontrolka może się zaświecić pewnie z kilku powodów.

: 21 kwie 2011, 21:09
autor: fanatic30
Yarecki pisze:A jakie błędy pokazuje po podpięciu do kompa? Ta kontrolka może się zaświecić pewnie z kilku powodów.
tak dokładnie pewnie może się zapalić z wielu powodów.... w sumie pokazuje tylko jeden błąd jakiś związany ERG ale podobno niekoniecznie on może szwankować tylko np klapy przepustnic

: 22 kwie 2011, 14:13
autor: Yarecki
Gdy klapy szwankują powinien się pojawić błąd z tym związany ( przekroczenie czy nie osiągnięcie granicznego położenia). Tak było u mnie. Faktem jest, że i błąd EGR wtedy był - niewystarczający przepływ czy coś w ten deseń. Po ogarnięciu klap oba błędy zniknęły.

: 23 kwie 2011, 16:17
autor: fanatic30
Yarecki pisze:Gdy klapy szwankują powinien się pojawić błąd z tym związany ( przekroczenie czy nie osiągnięcie granicznego położenia). Tak było u mnie. Faktem jest, że i błąd EGR wtedy był - niewystarczający przepływ czy coś w ten deseń. Po ogarnięciu klap oba błędy zniknęły.

No właśnie też mi się tak wydaje.....zakładając że to faktycznie klapy przepustnic co robić??? nowe czy regeneracja???