Strona 1 z 2

[ A6 C6 2.0 Tdi] Zawór EGR

: 14 mar 2011, 10:30
autor: Cancer
Dla mnie sprawa jest nie tyle ciekawa, co niejasna. Przerzuciłem ETKE i nie mogę dojść co jest z tym zaworem EGR. Przejrzałem też Allegro, tu nawet zawór N75 jest tak nazywany. A teraz do rzeczy. Wielu użytkowników A6 chce wyczyścić zawór EGR. Faktycznie dla każdego modelu jest on inny. Ale ja się skupiłem na silniku 2.0 TDi BLB. Zawór EGR powinien znajdować się na początku chłodnicy recyrkulacji spalin i powinien być sterowany siłownikiem ciśnieniowym. I tam jest. Natomiast po przejściu spalin przez chłodnicę, kierowane są one do kolektora dolotowego. I tu za przepustnicą jest drugi zawór, sterowany chyba silnikiem krokowym. Czy to jest zawór EGR ? Czyżby były dwa zawory EGR ? Coś mi tu nie gra.

: 14 mar 2011, 13:10
autor: kskup
Według ETKA'i:

EGR4.jpg - zawór recyrkulacji spalin (03G 131 501 B)

EGR1.jpg - przetwornik ciśnienia (8e0 906 627 c)

: 14 mar 2011, 19:39
autor: Cancer
kskup pisze:Według ETKA'i:

EGR4.jpg - zawór recyrkulacji spalin (03G 131 501 B)

EGR1.jpg - przetwornik ciśnienia (8e0 906 627 c)
Tak, tylko który to jest EGR ? Ja sądzę, że właśnie 8e0 906 627 C to jest zawór EGR. Przetwornik podciśnieniowy jest elementem sterującym klapką, która znajduje się w korpusie elementu, na którym osadzony jest ten przetwornik. On ma za zadanie kierować spaliny do chłodnicy i później do kolektora ssącego. natomiast 03G 131 501 jest to zawór dławiący. Ma za zadanie dozować określoną ilość spalin do kolektora ssącego za przepustnicą. On jest mylnie nazywany EGR (szczególnie na Allegro). Jeżeli się mylę, to proszę o sprostowanie.
Pozdrawiam

: 25 maja 2013, 12:10
autor: tata
Masz rację Cancer, jest tak jak piszesz.
Pozdro.

: 31 maja 2013, 23:15
autor: Jarkow
"On ma za zadanie kierować spaliny do chłodnicy" dobrze kolego napisałeś, zawór podciśnieniowy steruje klapą sterującą chłodnicy recyrkulacji spalin kierując je przez chłodnicę, lub nie. Natomiast zawór z silnikiem krokowym jest zaworem EGR sterującym ilością spalin wracających do kolektora ssącego.

: 19 cze 2013, 18:17
autor: baro79
Koledzy,
czy ten zawór nr.4 przy kolektorze dolotowym , mozna wyczyścić ?

: 20 cze 2013, 06:37
autor: Jarkow
Tak, można go wyczyścić. Nawet jest to zalecane.

: 20 cze 2013, 11:45
autor: UneeK
A tak to wygląda na schemacie dla 2.0 TDI:

: 20 cze 2013, 12:21
autor: baro79
Czy odkręcamy i czyścimy Egr łącznie z klapą elektr. pdłaczona do przewodu gumowego okrągłego ? Czym to czyścimy ?

: 22 cze 2013, 14:19
autor: Mustasj
o ile się nie mylę w c6 nic nie da wyczyszczenie zaworu EGR,ale nie jestem pewny :)

[ Dodano: 2013-06-22, 14:27 ]
P.S. jeśli wyczyścisz EGR to i tak będzie to na krótko,a potem może być gorzej jeśli pójdzie Ci DPF. to już są gorsze koszta chyba,że regeneracja. Lecz mogę się z tym mylić,niech wypowiedzą się inni :)

: 24 cze 2013, 06:56
autor: baro79
Okazuje się że miałam zacięcie w klapie elektr. - zabrudzona ,zasyfiona i nie domykała się ! Szok !! Po wyczyszczeniu jest całkiem inny samochód :) nie przechodzi w tryb awaryjny , nie trzęsie , moc 100% . Dzięki wszystkim za pomoc !

Potrzebna część EGR-a

: 21 lip 2013, 02:37
autor: 20omega
Witam. Podepnę się do tematu. A mianowicie nie dawno mój wóz wpadł w tryb awaryjny i po odczytaniu błędów zapisał się błąd z EGR-a. Więc nic innego mi nie pozostało i zabrałem się do wyczyszczenia EGR. Rozebrałem go na części i powiem ,że nieÂźle był zasyfiony. Ale zauważyłem też że na wielkiej czarnej zębatce zamykającej przepustnice (zdjęcie) brakuje zębów. <szok> A że Auto potrzebne mi jest na co dzień poradziłem sobie tymczasowo zakładając oringi na odboju ( zadziałało :] ) . Lecz muszę zębatkę jak najszybciej wymienić.
I tu mam pytanie , może ma ktoś na zbyciu uszkodzonego elektrycznie EGR , i leży mu zbyteczny? A chciałby sprzedać. Chętnie odkupię . Nie chce mi się wierzyć że taka część będzie dostępna w ASO, jak już to w komplecie z całym EGR. Proszę o kontakt pod 607162070 lub PW. Dzięki
Aaa dodam że po przeczyszczeniu EGR-a nie to auto. Praca równiejsza <szok> i w ogóle lepiej się zbiera.

: 22 lip 2013, 08:19
autor: marski24
Tej zębatki nie wymienisz. Sam próbowałem. Dopiero jak potraktowałem to wszystko młotkiem z solidną porcją agresji dotarło do mnie, że moje próby były daremne. Jak egr komuś pada, to najczęściej właśnie ta zębatka. U mnie już dwa takie klamoty lezą na półce. W serwisie zażyczyli sobie 1300pln z haczykiem. Na allegro można kupić taniej w okolicy 450pln. Kupowałem do dwóch takich aut i chodzą już około dwa lata. Nawiasem mówiąc egr kupiony w serwisie przez mojego kolegę też wytrzymał 2 lata. Padł z tego samego powodu.

[ Dodano: 2013-07-22, 08:20 ]
Ale z tym oringiem to sprytny sposób, choć na krótką metę? :) A błędów ci nie wywala?

: 23 lip 2013, 17:24
autor: 20omega
marski24 dzięki za info. mając w ręku rozebranego egr-a domyśliłem się że może być z tym problem. Dopiero twoja odpowiedÂź pomogła mi w podjęciu decyzji . Kupuję używkę. A jeśli chodzi o błędy to nie wywala mi błędów. Pozdro.

: 10 cze 2014, 20:43
autor: Szlaku
jestem wlasnie po czyszczeniu EGRa no i po lekkiej modyfikacji zebatki bo jak wyrzej sie wytarla szkoda ze nie sa wymienne i trzeba wymieniac caly zawor spore koszta
zobaczymy jak dlugo polata ta modyfikowana
pozdrawiam