Strona 1 z 1

[ A6 C6 2.0 Tdi] Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczo

: 13 mar 2011, 12:35
autor: prezesr
Witam, bardzo proszę o pomoc. Moje autko po przekroczeniu prędkości 130 km/h i zaraz potem po hamowaniu silnikiem traci moc, miga również kontrolka świec. Jak tylko zgaszę auto i zapalę ponownie - problem znika. Byłem u mechanika, który pracuje w ASO, podpiął VAG-a i wyskoczył błąd "Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona górna granica regulacji". Polecił mi, abym wyczyścił turbinę, niestety ale i to nie pomogło, problem nie zniknął. Co mam robić? Z góry dziękuję.

: 13 mar 2011, 19:26
autor: azet
Kto i w jaki sposób czyścił turbo?

Błąd wskazuje na zapieczone kierownice w turbinie...

: 14 mar 2011, 09:09
autor: prezesr
Turbo czyścił mój zaufany mechanik, ale dokładnie w jaki sposób to nie wiem. Na pewno turbo było wyjmowane.

: 14 mar 2011, 12:52
autor: kskup
sprawdź jeszcze N75, przepływomierz, przepustnicę z N18, EGR, ale najprawdopodobniej to turbo.
Dużo masz przebiegu?

: 14 mar 2011, 14:40
autor: prezesr
Mam 112 tys. przebiegu

: 14 mar 2011, 17:16
autor: maniek1981
W 3.0 tdi kolega miał takie same objawy dokładnie i okazało się ze padła elektronika sterująca turbiną - załatwił nową używaną za 500zł i w porządku jest
pozdro

: 28 mar 2011, 18:32
autor: prezesr
Witam ponownie, wymieniłem zawór N75 na nowy i znowu mi się przytrafiła sytuacja z migającą kontrolką świec. Poniżej błąd jaki wyskakuje. Prosze o pomoc!

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 03G 906 016 MF HW: 03G 906 016 MF
Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC G000CG 1142
Kodowanie: 0000076
Kod serwisu: WSC 00364 211 74769
VCID: 73EE31AD6BC7
Znaleziono 1 błąd:

000564 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona górna granica regulacji
P0234 - 000 - - - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11110000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 5
Przebieg: 112153 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2011.03.12
Czas: 09:52:20

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2163 /min
Prędkość: 124.0 km/h
Obciążenie: 40.4 %
Napięcie: 13.60 V
Bity binarnie: 00001000
Ciśnienie rzecz.: 652.8 mbar
Ciśnienie rzecz.: 1336.2 mbar

Kody gotowości: 0 0 0 0 0

: 31 mar 2012, 18:57
autor: igo_89
prezesr, kolego mam to samo w swojej 2.7 TDI uwalone są 2 rzeczy. Zawór regulacji ciśnienia oraz czujnik ciśnienia.
Pozdrawiam

: 02 kwie 2012, 09:18
autor: prezesr
Problem rozwiązałem i każdemu polecam w 1 kolejności tak zrobić. Okazało się, że było źle wgrane oprogramowanie przez poprzedniego właściciela. Sprawę rozwiązała firma Diagtronik z Janek pod Warszawą. Szybko zdiagnozowali i wgrali fabryczne oprogramowanie. Auto mam z 2007 roku, więc mam filtr cząstek stałych DPF, okazuje sie że nie powinno się zwiekszać mocy w autach z DPF. Samochód chodzi bez zastrzeżeĂą. Więc w takich sytuacjach zamiast wymieniać turbinę, przepusticę, czujniki i inne, w 1 kolejności proponuję sprawdzić czy mamy prawidłowe oprogramowanie. Prawie rok czasu jeżdże i wszystko jest OK.

: 02 kwie 2012, 13:19
autor: fora audi
prezesr pisze:Problem rozwiązałem i każdemu polecam w 1 kolejności tak zrobić. Okazało się, że było źle wgrane oprogramowanie przez poprzedniego właściciela. Sprawę rozwiązała firma Diagtronik z Janek pod Warszawą. Szybko zdiagnozowali i wgrali fabryczne oprogramowanie. Auto mam z 2007 roku, więc mam filtr cząstek stałych DPF, okazuje sie że nie powinno się zwiekszać mocy w autach z DPF. Samochód chodzi bez zastrzeżeĂą. Więc w takich sytuacjach zamiast wymieniać turbinę, przepusticę, czujniki i inne, w 1 kolejności proponuję sprawdzić czy mamy prawidłowe oprogramowanie. Prawie rok czasu jeżdże i wszystko jest OK.
I Tora z Diagtronika powiedzial, ze nie powinno sie chipowac aut z DPFem ?

: 02 kwie 2012, 16:27
autor: igo_89
Oczywiste że można czipować auta z DPFem tylko z głową. Ja u siebie nie mam wgranego żadnego virusa i też się tak robi i są uwalone 2 rzecze te o których pisałem wyżej.

: 03 kwie 2012, 09:08
autor: prezesr
Ja nie napisałem, że nie można, napisałem że nie powinno się. Ale nie proponuję tego robić jezeli po jakimś czasie nie chcecie wymieniać lub usuwać DPF, dodatkowo trzeba liczyć się z tym, że mogą występowac takie problemu jak u mnie.

: 04 kwie 2012, 23:28
autor: jasper
Igor u ciebie problem dotyczy ciśnienia paliwa a w tym przypadku ciśnienie doładowywanego powietrza - to tak nawiasem