Strona 1 z 2

[ A6 C6 3.0 Tdi] Czas nagrzewania silnika.

: 27 lut 2011, 21:19
autor: jacue
Witam,

Mialem B7 3,0tdi quattro tiptronic w ktorym myslalem, ze czas nagrzewania silnika zima 6 - 9km (w zaleznosci od mrozu) to za dlugo. Dlatego sobie powiedzialem, ze w kolejnym musi byc webasto.
Teraz znowu mam 3,0tdi (C6 Allroad) ale nagrzewa sie jeszcze dluzej. Przy -2'C (przy -15 w sumie tak samo) i wlaczonym webascie (temp. wew. na +22, predkosc nadmuchu 2 bieg - nie Auto) silnik osiaga 90'C po ok. 18km a webasto wylacza sie po dopiero po kolejnych 5km.

Jak to powinno byc?

: 27 lut 2011, 22:20
autor: jacue
Temp. trzyma caly czas 90'C. Jedynie ponizej -15'c gdy na postoju dam +22'c (sila nadmuchu 8 z 12 i wiecej) na postoju (na wolnych obrotach) dam Klimatronik na Auto, to temp z 90'C spada na 80 a nawet i 70.

: 13 gru 2011, 05:16
autor: piotr pawlowski
witam.w mojej a6 2.7,silnik rozgrzewa się dopiero po około 15 kilometach przy temperaturze zew. około +/- 0 stopni,pytanie mam taki:czy to narmalne,czy to jest wynik prawie 8 litrów oleju wchodzi do silnika i dlatego tak długo się nagrzewa.nadmienie,że termostat wymieniłem około 1,5 roku temu.wcześniej miałem a4 2,5 lit. i rozgrzewał się dużo szybciej,ale do silnika wchodziła narmalna ilość oleju(około 5 l).na kompie nic nie znalazł.bardzo proszę o sugestie,za które z góry dziękuję.

: 13 gru 2011, 22:24
autor: krawcraf
Zelva, w c6 masz na wskaznikach temperature oleju?

: 14 gru 2011, 07:06
autor: MaTyS
Ma MMI 3G ;)

: 28 gru 2011, 11:05
autor: krawcraf
thx, ja niestety mam 2g wiec u mnie ta opcja odpada. A powiedz, po osiągnieciu 90c plynu ile zwyczajowo ma wtedy olej przy obecnej temperaturze. Bo dla mnie jak narazie to tajemnica :)

: 29 gru 2011, 23:32
autor: krawcraf
Przez VCDS to za dużo roboty. Trudno, musi mi wystarczyć temperatura płynu :)
Czyli w c6 jest wygląda to nieco lepiej. Kolega ma c5 1.9 110ps i tam olej nagrzewa się zdecydowanie dłużej niż płyn. Jak płyn ma 90c to olej w granicach 70c. Dopiero po kilku min osiąga 90c. Ja zwykle jak jeżdżę nawet po mieście to czekam chwilę zanim wyłączę silnik. Po ostrzejszym śmiganiu to nawet minutę lub dwie. Pewnie dlatego turbo w golfie mk5 tdi wytrzymało 220k km i jak na razie nie ma ani śladu zużycia :)

: 20 sty 2012, 22:01
autor: ml2179
witam mam audi a8 3.0tdi spada temperatura podczas jazdy wymieniłem termostat ale nie pomogło proszę o pomoc

: 02 lut 2012, 15:51
autor: krawcraf
Osiąga 90c i spada później? Jaka masz ustawiona temperaturę i siłę nawiewu wnetrza? Jeździsz na wyłączonym econ? Spada tylko przy obecnych mrozach czy np przy -5c też?

: 02 lut 2012, 16:31
autor: igo_89
Przecież to normalne że w morzy kiedy nawet temperatura dojdzie do 90 stopni i pozniej bedziemy jechac na nizszych obrotach ona spadnie zjawisko jak najbardziej normalne. Np u mnie żebym rozgrzał samochód do 90 stopni musze przejechac ze 25 km w te mrozy

: 02 lut 2012, 16:36
autor: krawcraf
U mnie jak już osiągnie na chwilę 90c to już trzyma twardo i nawet nie drgnie. Ale faktem jest, że na wyłaczonym webasto to się długoooooo zagrzewa...:)

: 02 lut 2012, 16:46
autor: igo_89
Dobra opcja to webasto bede musial do siebie dołożyć:)

: 02 lut 2012, 16:48
autor: krawcraf
Super sprawa,zwłaszcza przy obecnych mrozach :) Za to niestety wzbudza agresję u sasiądów :D Szlag ich trafia jak idą skrobać samochody w puchówkach i czapkach rano przy -20c a ja lece w marynarce albo sweterku do ciepłego samochodu :)

: 02 lut 2012, 16:51
autor: igo_89
krawcraf, A powiedz mi webasto masz fabryczne ? skąd moc pobiera z akumulatora czy ciągnie z paliwa ? Czy olej tez podgrzewa czy tylko kabine samochodu ?

: 02 lut 2012, 16:55
autor: krawcraf
Webasto mam fabryczne, z timerem (nie używam) i pilotem. 10 min przed wyjsciem z chaty klikam pilotem, dopijam kawę i schodze do ciepłego samochodu. Prąd jest z aku (110ah) a paliwo ze zbiornika. Niestety moje webasto nie podgrzewa ani płynu ani tym bardziej oleju. Tylko środek :(

PS. Podgrzewanie silnika jest elektryczne ale działa tylko na włączonym silniku i chyba tylko kiedy wyłączone jest webasto i nie świeci się econ.