Strona 1 z 2

[A6 C6] Poszarpywanie podczas delikatnego przyspieszania.

: 11 lut 2011, 14:15
autor: Funosek
Witam wszystkich. :)
Od jakiegoś czasu borykamy się z problemem poszarpywania (obroty falują w sposób dość gwałtowny) auta podczas delikatnego przyspieszania. Problem występuje tylko w granicach 1500-2500 obr./min.

Czytałem już tematy na forum, które dotyczą takiej przypadłości - ale szczerze mówiąc, póki co nic nie pomaga.

Zaczęło się to jakiś czas temu - pierwsza diagnoza przepływomierz.
Odłączyliśmy - jak ręką odjął. Wymiana przepływki - niby ok, ale po jakimś czasie wróciło.
Po odłączeniu przepływomierza - wszystko śmiga jak należy.
Teraz padło na EGR - dla potwierdzenia diagnozy autko pojechało na diagnostykę. Diagnoza: źle pracujący EGR.
Poszedł do wyczyszczenia. Przez kilkaset kilometrów było okej, później powrót bolączki. Przy czyszczeniu EGR'a klapka była niedomknięta - co mogło wskazywać na jego uszkodzenie, także EGR poszedł do wymiany - nie pomogło.
Nadal po odłączeniu przepływki wszystko jest OK.

Wtryski były sprawdzone i wedle diagnosty i jego komputera - nie ma z nimi problemu.

Czy stawiać jeszcze raz na przepływkę? Może pech chciał, że nowa też nie jest w porządku. :)
Z tego co wiem to właśnie przepływomierz steruje pracą EGR'u - stąd mógł on źle pracować.

Z góry dziękuję za pomoc i życzę miłego dnia. :>

: 11 lut 2011, 14:36
autor: Voytec
Funosek pisze:Czy stawiać jeszcze raz na przepływkę? Może pech chciał, że nowa też nie jest w porządku.
Znane są przypadki padniętych nowych przepływek :|
Trochę dziwne ze takie same objawy jak za pierwszym razem.

: 11 lut 2011, 15:50
autor: Funosek
Zapomniałem dodać, że się nasiliły. :)
Może to jakaś nieszczelność? :o

: 11 lut 2011, 16:10
autor: lider1
Ja miałem takie objawy przez intercooler. Pospawany i śmiga jak nówka.

: 11 lut 2011, 16:25
autor: Funosek
A odłączenie przepływomierza też pomagało w Twoim przypadku? :>

: 11 lut 2011, 17:36
autor: Funosek
Aha - zastanawialiśmy się z tatą czy być może nie jest to wina instalacji elektrycznej.
Czy po odłączeniu przepływomierza błąd (kontrolka silnika) powinna zaświecić się po pierwszym uruchomieniu silnika/przejeździe? Bo po odłączeniu tatko zrobił prawie 50km, odpalał już dwa czy trzy razy - jazda po mieście, więc czasowo silnik troszkę popracował - i kontrolka nadal się nie zapaliła. :)

: 11 lut 2011, 19:04
autor: azet
Jeżeli nie jest to EGR i wtryski to również stawiam na nieszczelność w IC.
Dziwne z tym odłączeniem przepływki, że to pomaga... muszę obgadać ze wspólnikiem o co kaman :) :)

: 12 lut 2011, 09:46
autor: lider1
U mnie na początku było poszarpywanie. Po jakimś czasie jak dziura zrobiła się większa to zaczęło odłączać turbo i zapalała się kontrolka świec żarowych(migała). Autko nie miało mocy. W ostatniej fazie zapalała się kontrolka układu spalin i wtedy już warsztat.

: 12 lut 2011, 20:31
autor: dongibbon
IC jest walniety raczej, ja tez taka wymiane mam za soba

: 13 lut 2011, 23:30
autor: ropec
u mnie były podobne objawy w takim zakresie obrotów. Auto szarpało przy przyśpieszaniu. Pęknięty intercooler. Nowy + wymiana 900zł.

: 02 mar 2011, 23:17
autor: arek2905
witam ja mam podobny problem powyzej 2 tys. szarpie od 3 -ciego biegu w gore czy moze byc przyczyna brudego filtra powietrza ?

: 04 mar 2011, 20:58
autor: azet
Przyczyn może być wiele. Jak nie wymieniałeś rok filtra albo 20k km to zacznij od tego ;-)

: 08 kwie 2011, 22:53
autor: kry
Witam
Mam podobny problem jak Funosek tylko że u mnie jest dziura tylko na pierwszym biegu przy obrotach 1600 do 2300. Odpinałem przepływomierz i nie było żadnej różnicy, co to może być?

: 18 maja 2011, 19:52
autor: kamilsmok
Witam.
Ma do Pana pytanie związane z delikatnym poszarpywaniem podczas przyspieszania.
czy uporał sie pana juz z usterką? Pytam poniewaz mam identyczne objawy. Przy odłaczeniu egru brak szarpania . Wymieniłem juz dwa nowe egry, bez rezulatu.Gdy odłączam przepływke równiez brak szarpania.Auto stało w serwisie VW dwa dni i diagnoza padała na koło dwumasowe , co według mnie jet kompletna bzdurą.
Kiedys miałem auto u elektronika przeczyscił mi całą instalacje i sdzarpanie ustało na dwa tygodnie.Nie mam kompletnie pojecia co to może być . Chcę jeszcze zakupic nową przepływke i zobaczyć.Mój silnik to 2.0 tdi (BLB).
Bardzo proszęo odpowiedz.

: 01 wrz 2011, 12:18
autor: Konrad Wawa
<wnerw> mam to samo, opisałem to już w innym wątku, tylko u mnie oprócz poszarpywania przy 1800-2000 najbardziej na 1 i 2 biegu, dochodzi jeszcze taki dźwięk jakby obcierającego metalu.

Auto nie dymi, nie traci mocy, nie wywala żadnych błędów.

Fakt jest taki, że jak wczoraj zajrzałem do filtra powietrza to masakra, chyba od końca serwisowania w rajchu nie był wymieniany czyli od 100 tys, teraz ma 156 tys.

Martwi mnie to szarpanie, podczas delikatnego przyspieszania wydaje ten dziwny dźwięk i poszarpuje najbardziej na 2 biegu, ale jak mam niskie obroty to i na 3 - cim i 4 tym i piatym.

Zaznaczam , tylko przedział 1800-2000 tys obrotów.

Turbina sucha, olej zjada umiarkowanie jak to 2.0 TDI PD, płynu nie ubywa, nie kopci, ma kopa, pali z dotyku
co jest???????

Nie dajcie się nabrać na dwu-mas, ja wymieniłem u siebie i sprzęgło i dwu-mas i nadal to samo <nerwus>
ÂŻeby dwumas szarpał musi być naprawdę w opłakanym stanie, jego objawy to bujanie budą, wibracje, bujanie obrotami, stuki podczas gaszenia auta, hałasowanie podczas dodawania gazu, odczuwalne bicie na pedale sprzęgła.

Ja mam silnik BRE i nie wiem czy wywalać i kupować nowy EGR bo nie mam zamiaru bawić się w naprawy, czy szukać gdzie indziej.

To poszarpywanie psuje mi cała radość z jazdy autem

ps. czy odłączenie egr lub przepływki nie wywali błędu????


Uwaga!!! najnowsze dane z terenu

Nie spałem, nie jadłem, czytałem i czytałem forum...

wściekły zszedłem do garażu, wymieniłem filtr powierza i wyczyściłem cały dolot do turbiny.
Powyciągałem wtyczki od temp chłodziwa, egr, klapy i co jeszcze tylko dało się wyciągnąć - przeczyściłem, to samo z przepływką.

Niestety nie pomogło, auto jak szarpało tak szarpało, zatankowałem na full i wlałem STP do wtrysków.
Na koniec odłączyłem EGR od zasilania i wyjechałem na próbę....
.... przejechałem 8 km, ruszajac z miejsca, zatrzymując się, wchodząc na wysokie obroty.... szarpanie póki co ustało!
Auto przyspiesza i nawet nie czknie przy 1800-2000 tys obrotów.

Czyżby wszystko wskazywało na EGR, wywalę go i kupie nowy zobaczymy co będzie, ale czy te 2 dni mogę jeździć z wypiętą wtyczką od EGR-u???