Strona 1 z 1

[A6 C6] 2.0 TDI Serwis

: 03 lut 2011, 17:47
autor: CafeDelMar
Witam. Już za 3 tysiące km autko będzie potrzebować serwisu ( robię go co 8 k ). Moje pytanie brzmi co zmieniać oprócz filtrów i oleju. Trzeba zwrócić na coś szczególną uwagę ??

Ps. Leje olej long life cały czas.

: 03 lut 2011, 20:20
autor: azet
Dobrze wykonana diagnostyka komputerowa to podstawa. Warto sprawdzić błędy, ładowanie turbiny, korekcje pompowtryskiwaczy itd - wszystko po kolei.

Z mechanicznych rzeczy - olej nie koniecznie long life - szczególnie jak wymieniasz co 8 tys km! Dobry syntetyk 5W30 Motula, Mobila lub Castrola (co kto lubi), komplet filtrów z filtrem paliwa włącznie. 2.0 TDI ma swoje bolączki ;-) ale tego się nie sprawdzi przy zwykłym przeglądzie.

Jaki kod silnika i przebieg - z ciekawości?

: 03 lut 2011, 22:24
autor: CafeDelMar
Kod silnika to BRE, a przebieg to już 145k.

: 03 lut 2011, 23:47
autor: azet
Dla niektórych będzie to dopiero 145k, dla innych aż 145k .... punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ;-) Ale rozrząd zapewne już wymieniony. Nie wiesz czy był sprawdzany zabierak i jego gniazdo ?

: 04 lut 2011, 02:46
autor: Fascynat
Piero pisze:olej nie koniecznie long life - szczególnie jak wymieniasz co 8 tys km!

Chyba lepiej już się nie da ? rozumiem Piero, że chodzi o kwestie finansowe ?





____________
Pozdrawiam

: 04 lut 2011, 07:28
autor: CafeDelMar
Co do zbieraka i gniazda to nie było to sprawdzane można to zrobić przy serwisie czy trzeba coś dodatkowo rozbierać ?? I olej jaki leją do autka to 0w30 Long Life.

: 04 lut 2011, 23:49
autor: azet
Zabierak - pewnie, że można przy serwisie... wystarczy: odkręcić i odciągnąć cały pas przedni, unieść silnik, zdjąć misję olejową, wyjąć wałki wyrównoważające na stół, rozebrać - i już :mrgreen:

Olej - każdy wymienia wg uznania. Producent zaleca olej 5W30 o odpowiedniej normie 505 lub 507 gdy mamy DPF i moim zdaniem taki olej jest najbardziej odpowiedni. 0W30 to chyba niepotrzebne kombinowanie. Wymiana co 10.000km jest w zupełności wystarczająca jeśli ktoś jeździ ostro i głównie po mieście, przy normalnej eksploatacji wymiana co 15.000km też nie odbije się źle na silniku.

99% aut które sprowadzamy było całe życie serwisowane co 30.000km w procedurze Long Life. Wymiana co 8000km to moim zdaniem niepotrzebny wydatek, chyba, że ktoś robi taki przebieg w ciągu roku, a nie 4-5 miesięcy. Oczywiście nie zaszkodzi to w żaden sposób, może jedynie pomóc, tylko czy warto? Tu już każdy musi odpowiedzieć sobie sam <ok> Na pewno lepiej wymienić co 8.0000km niż co 28.000 ;-)