[BLB 2,0 140 KM]Wymiana silnika BLB na BKD relacja
: 26 gru 2010, 13:44
Witam!
Chciałem opisać swój problem z silnikiem 2.0tdi BLB w Audi A6 C6 2006r S-line być może ten post pomoże innym w podjęciu decyzji jeśli już pojawi się metaliczny świst wydobywający się z pod silnika. Mianowicie chodzi o źle rozwiązany napęd pompy oleju więcej na ten temat:
http://www.a4club.eu/index.php?topic=7394.0.
Okazało się ze wymiana pompy wraz z napędem (już poprawionym)to koszt ok 5 tys. zł + robocizna cennik ASO.
Jedynym rozsądnym wyjściem wydawało się przekładka silnika. Postanowiłem więc poszukać silnika. Znalazłem Warsztat w Nowym Sączu (namiary mogę podać na pw) który pomógł mi w zakupie silnika i zobowiązał się do wymiany silnika.
Przechodząc do konkretów:
- Silnik 2.0 tdi BKD z 2008r. z przebiegiem 48 tys km(widziałem samochód z którego był wyciągnięty i myślę ze był to realny przebieg) +turbo z tego silnika- 5000zł
- reszta osprzętu pozostała ze starej jednostki
- Robocizna 1200zł w tym Wymiana paska rozrządu dla świętego spokoju wymiana oleju i płynu chłodniczego.
Udało się z stary silnik zostawić w rozliczeniu wspomnę tylko iż w misce olejowej znajdowały się już opiłki. a więc cena za stary silnik to 1300zł nie wiem czy dużo czy mało ale nie chciało mi się bawić z rozkręcaniem i sprzedażą na allegro.
w sumie 6200zł - 1300zł =4900zł
Wrażenia z jazdy po wymianie silnika:
Niby ta sama pojemność ta sama moc ale w porównaniu to padającego BLB który miał tylko 145tys km przebiegu (przebieg udokumentowany i potwierdzony na wszystkie możliwe sposoby) duża:)
Cały zabieg zakończony pozytywnie Autko obecnie ma przejechane od chwili wymiany 5 tys. km i nie ma żadnych problemów a co najważniejsze nie buja karoserią na wolnych obrotach( przypadłość BLB)
A więc jak już A6 Dostało nowe "serce" przypomnę ze jest to wersja S-line(pełen pakiet na 19" BBS, Audi Bose wszystko w oryginale) bardzo dobrze utrzymana dlatego nie chciałem się jej pozbywać. Przy zakupie wiedziałem ze te silniki maja wady ale nie wiedziałem ze tak szybko się ujawnią
12 tys km od zakupu. Jestem drugim właścicielem zapewne pierwszy przeczuwał co się stanie i po skończeniu gwarancji wolał sprzedać A6
Kolejnym krokiem - skoro mam już "zdrowy" silnik
Było wgranie programu który ożywił by troszkę to auto. Umówmy się 2.0 tdi 140km skrzynia manualna w tak dużej budzie jest tylko i wyłącznie wystarczającym rozwiązaniem. Zdecydowałem się na jedną z Krakowskich Firm zajmującą się zmiana oprogramowania ECU dla zainteresownych nazwe firmy podam na pw. ze względu na to iż nie chciał bym być posądzony o reklamę. Mogę zaznaczyć tylko ze jest to jedna z 3 większych firm w Krakowie zajmująca się tym tematem.
Sprawdzenie komputera jazda testowa i hamownia wykazały że jest to bardzo zdrowa jednostka. Wynik modyfikacji :
182KM 392NM. Wrażenia z jazdy bezcenne
autko żwawo wyrywa do przodu dużo lepiej wkręca się na obroty a wyprzedanie to przyjemność. Spalanie spadło o ok 05-07L na 100km. Może przez to ze nie ma potrzeby tak bardzo wkręcać silnik na obroty
Podsumowując nie żałuje wydanych pieniędzy
Na marginesie po wymianie silnika dowiedziałem się ze w gdańsku jest warsztat zajmujący się przeróbką nieszczęsnych BLB i po tej przeróbce wszystko chodzi jak należy. koszt takiej przeróbki to ok 2- 2,5 tys zł. Dla zainteresowanych posiadam namiary na ten warsztat.
Przepraszam za nieprecyzyjne określenie niektórych tematów gdyż jestem Strażakiem a nie Mechanikiem.
Chciałem opisać swój problem z silnikiem 2.0tdi BLB w Audi A6 C6 2006r S-line być może ten post pomoże innym w podjęciu decyzji jeśli już pojawi się metaliczny świst wydobywający się z pod silnika. Mianowicie chodzi o źle rozwiązany napęd pompy oleju więcej na ten temat:
http://www.a4club.eu/index.php?topic=7394.0.
Okazało się ze wymiana pompy wraz z napędem (już poprawionym)to koszt ok 5 tys. zł + robocizna cennik ASO.
Jedynym rozsądnym wyjściem wydawało się przekładka silnika. Postanowiłem więc poszukać silnika. Znalazłem Warsztat w Nowym Sączu (namiary mogę podać na pw) który pomógł mi w zakupie silnika i zobowiązał się do wymiany silnika.
Przechodząc do konkretów:
- Silnik 2.0 tdi BKD z 2008r. z przebiegiem 48 tys km(widziałem samochód z którego był wyciągnięty i myślę ze był to realny przebieg) +turbo z tego silnika- 5000zł
- reszta osprzętu pozostała ze starej jednostki
- Robocizna 1200zł w tym Wymiana paska rozrządu dla świętego spokoju wymiana oleju i płynu chłodniczego.
Udało się z stary silnik zostawić w rozliczeniu wspomnę tylko iż w misce olejowej znajdowały się już opiłki. a więc cena za stary silnik to 1300zł nie wiem czy dużo czy mało ale nie chciało mi się bawić z rozkręcaniem i sprzedażą na allegro.
w sumie 6200zł - 1300zł =4900zł
Wrażenia z jazdy po wymianie silnika:
Niby ta sama pojemność ta sama moc ale w porównaniu to padającego BLB który miał tylko 145tys km przebiegu (przebieg udokumentowany i potwierdzony na wszystkie możliwe sposoby) duża:)
Cały zabieg zakończony pozytywnie Autko obecnie ma przejechane od chwili wymiany 5 tys. km i nie ma żadnych problemów a co najważniejsze nie buja karoserią na wolnych obrotach( przypadłość BLB)
A więc jak już A6 Dostało nowe "serce" przypomnę ze jest to wersja S-line(pełen pakiet na 19" BBS, Audi Bose wszystko w oryginale) bardzo dobrze utrzymana dlatego nie chciałem się jej pozbywać. Przy zakupie wiedziałem ze te silniki maja wady ale nie wiedziałem ze tak szybko się ujawnią

Kolejnym krokiem - skoro mam już "zdrowy" silnik

Sprawdzenie komputera jazda testowa i hamownia wykazały że jest to bardzo zdrowa jednostka. Wynik modyfikacji :
182KM 392NM. Wrażenia z jazdy bezcenne

Podsumowując nie żałuje wydanych pieniędzy
Na marginesie po wymianie silnika dowiedziałem się ze w gdańsku jest warsztat zajmujący się przeróbką nieszczęsnych BLB i po tej przeróbce wszystko chodzi jak należy. koszt takiej przeróbki to ok 2- 2,5 tys zł. Dla zainteresowanych posiadam namiary na ten warsztat.
Przepraszam za nieprecyzyjne określenie niektórych tematów gdyż jestem Strażakiem a nie Mechanikiem.