Strona 1 z 1

[BLB 2,0 140 KM]Wymiana silnika BLB na BKD relacja

: 26 gru 2010, 13:44
autor: Fireman
Witam!
Chciałem opisać swój problem z silnikiem 2.0tdi BLB w Audi A6 C6 2006r S-line być może ten post pomoże innym w podjęciu decyzji jeśli już pojawi się metaliczny świst wydobywający się z pod silnika. Mianowicie chodzi o źle rozwiązany napęd pompy oleju więcej na ten temat:
http://www.a4club.eu/index.php?topic=7394.0.

Okazało się ze wymiana pompy wraz z napędem (już poprawionym)to koszt ok 5 tys. zł + robocizna cennik ASO.
Jedynym rozsądnym wyjściem wydawało się przekładka silnika. Postanowiłem więc poszukać silnika. Znalazłem Warsztat w Nowym Sączu (namiary mogę podać na pw) który pomógł mi w zakupie silnika i zobowiązał się do wymiany silnika.

Przechodząc do konkretów:
- Silnik 2.0 tdi BKD z 2008r. z przebiegiem 48 tys km(widziałem samochód z którego był wyciągnięty i myślę ze był to realny przebieg) +turbo z tego silnika- 5000zł
- reszta osprzętu pozostała ze starej jednostki
- Robocizna 1200zł w tym Wymiana paska rozrządu dla świętego spokoju wymiana oleju i płynu chłodniczego.
Udało się z stary silnik zostawić w rozliczeniu wspomnę tylko iż w misce olejowej znajdowały się już opiłki. a więc cena za stary silnik to 1300zł nie wiem czy dużo czy mało ale nie chciało mi się bawić z rozkręcaniem i sprzedażą na allegro.
w sumie 6200zł - 1300zł =4900zł

Wrażenia z jazdy po wymianie silnika:
Niby ta sama pojemność ta sama moc ale w porównaniu to padającego BLB który miał tylko 145tys km przebiegu (przebieg udokumentowany i potwierdzony na wszystkie możliwe sposoby) duża:)

Cały zabieg zakończony pozytywnie Autko obecnie ma przejechane od chwili wymiany 5 tys. km i nie ma żadnych problemów a co najważniejsze nie buja karoserią na wolnych obrotach( przypadłość BLB)

A więc jak już A6 Dostało nowe "serce" przypomnę ze jest to wersja S-line(pełen pakiet na 19" BBS, Audi Bose wszystko w oryginale) bardzo dobrze utrzymana dlatego nie chciałem się jej pozbywać. Przy zakupie wiedziałem ze te silniki maja wady ale nie wiedziałem ze tak szybko się ujawnią :) 12 tys km od zakupu. Jestem drugim właścicielem zapewne pierwszy przeczuwał co się stanie i po skończeniu gwarancji wolał sprzedać A6

Kolejnym krokiem - skoro mam już "zdrowy" silnik :) Było wgranie programu który ożywił by troszkę to auto. Umówmy się 2.0 tdi 140km skrzynia manualna w tak dużej budzie jest tylko i wyłącznie wystarczającym rozwiązaniem. Zdecydowałem się na jedną z Krakowskich Firm zajmującą się zmiana oprogramowania ECU dla zainteresownych nazwe firmy podam na pw. ze względu na to iż nie chciał bym być posądzony o reklamę. Mogę zaznaczyć tylko ze jest to jedna z 3 większych firm w Krakowie zajmująca się tym tematem.

Sprawdzenie komputera jazda testowa i hamownia wykazały że jest to bardzo zdrowa jednostka. Wynik modyfikacji :
182KM 392NM. Wrażenia z jazdy bezcenne :) autko żwawo wyrywa do przodu dużo lepiej wkręca się na obroty a wyprzedanie to przyjemność. Spalanie spadło o ok 05-07L na 100km. Może przez to ze nie ma potrzeby tak bardzo wkręcać silnik na obroty

Podsumowując nie żałuje wydanych pieniędzy
Na marginesie po wymianie silnika dowiedziałem się ze w gdańsku jest warsztat zajmujący się przeróbką nieszczęsnych BLB i po tej przeróbce wszystko chodzi jak należy. koszt takiej przeróbki to ok 2- 2,5 tys zł. Dla zainteresowanych posiadam namiary na ten warsztat.

Przepraszam za nieprecyzyjne określenie niektórych tematów gdyż jestem Strażakiem a nie Mechanikiem.

: 26 gru 2010, 14:01
autor: azet
Bardzo ładnie to opisałeś kolego - normalnie jakbym czytał swoją historię! :-D
Wspomniałeś o warsztacie w Gdańsku ktory przerabia napęd pompy bez wymiany silnika - to właśnie u mnie <ok> Gdybyś trafił na TEN wątek wcześniej to pewnie obyłoby się bez wymiany silnika, ale jestem przekonany że po swapie będziesz zadowolony.
Ciekawi mnie jaką turbinę masz założoną, podejrzewam, że turbo od BRD (170KM w serii), stąd program na 182KM (stawiam na V-Tech w KRK) - jeśli tak to jest to bardzo dobry, wręcz delikatny program i silnik długo na nim pochodzi.
Gratuluję swapa bo to zawsze odważny krok i przeżycie, najważniejsze że się udało i jesteś zadowolony! <piwo>

: 26 gru 2010, 15:02
autor: Fireman
Dziękuję. twoja historia bardzo mi pomogła i zmotywowała do opisania własnej.
a TURBO tak jak zgadłeś z BRD :mrgreen: natomiast program innej firmy :-P
i oczywiście chodziło o twój warsztat ;-)

Re: [BLB 2,0 140 KM]Wymiana silnika BLB na BKD relacja

: 30 gru 2010, 08:25
autor: ceemack
Fireman pisze:Witam!
Sprawdzenie komputera jazda testowa i hamownia wykazały że jest to bardzo zdrowa jednostka. Wynik modyfikacji :
182KM 392NM. Wrażenia z jazdy bezcenne :) autko żwawo wyrywa do przodu dużo lepiej wkręca się na obroty a wyprzedanie to przyjemność. Spalanie spadło o ok 05-07L na 100km. Może przez to ze nie ma potrzeby tak bardzo wkręcać silnik na obroty
kolego a jakie koszty takiego moda i czy sprzegło seryjne wytrzyma ta ilość kucy pod maską?

: 30 gru 2010, 20:41
autor: azet
U mnie prawie rok wytrzymało 200KM i 424Nm. Aktualny właściciel dalej jeździ i nie ma najmniejszych problemów, ale zapewne wszystko zależy od kierowcy i tego jak traktuje swoje 200 kunia ;-) ;-) ;-)

: 31 maja 2011, 13:21
autor: mariusz_n
Fireman
hej czy mógłbyś napisać gdzie zrobiłeś przeróbkę silnika ?? w jakim mieście się podjęli ?? Pozdrawiam !!

: 31 maja 2011, 22:12
autor: rav1982
Fireman pisze:Znalazłem Warsztat w Nowym Sączu (namiary mogę podać na pw) który pomógł mi w zakupie silnika i zobowiązał się do wymiany silnika.

: 04 cze 2011, 14:09
autor: sancho99
Witam, obecnie posiadam audi A6 C6 2.0 TDI z silnikiem BRE skrzynia mulitronic, chce wymienić na jakiś lepszy (2.0 TDI), zdecydowałem sie na BKD i mam pytanie czy turbina podejdzie z BRE do BKD i czy rozrząd podejdzie.

: 04 cze 2011, 15:34
autor: Forum Audi A6
sancho99 pisze:Witam, obecnie posiadam audi A6 C6 2.0 TDI z silnikiem BRE skrzynia mulitronic, chce wymienić na jakiś lepszy (2.0 TDI), prosze niech ktos napisze na jaki zamienić zeby był jak naj mnie awaryjny.
caha <lol>
A tak bardziej poważnie to co się dzieje z bre że chcesz zmieniać??

: 06 cze 2011, 12:58
autor: sancho99
A tak bardziej poważnie to co się dzieje z bre że chcesz zmieniać??
wał korbowy zużył się.

: 06 cze 2011, 13:09
autor: coolmen77
??
tzn ile silnik miał nalatane ??

: 06 cze 2011, 13:29
autor: sancho99
coolmen77 pisze:tzn ile silnik miał nalatane
190 tys

: 06 cze 2011, 17:32
autor: Forum Audi A6
A realnie??

: 06 cze 2011, 20:11
autor: sancho99
kamilos_69 pisze:A realnie??
tyle co pisze 190tys mam ksiązkę serwisową nie zasmiecajmy
co podejdzie z silnika BRE do bKD