Strona 1 z 1

[A6 C6 2.7tdi] Długo kręci z rana i dymi

: 18 lis 2010, 22:09
autor: michaltbg
Witam.
Mam ostatnio problem z moją a6-ką.
Rano na zimnym silniku długo kręci tj. ok 10s. po czym wyłączam zapłon i próbuje jeszcze raz.Efekt jest, bo zapala , ale z rury przez 5s leci biały dym. Później przestaje dymić.
Ten efekt białego dymu jest tylko rano przez chwile.
Niepokoi mnie jeszcze jedna sprawa i podejrzewam że może to mieć związek z porannym rozruchem, mianowicie przy wciskaniu gazu w podłogę podczas jazdy z rury idzie czarny dym.
nadmieniam że auto ma chipa robionego przy przebiegu ok 100tys i do teraz tj. 185tys nic takiego nie miało miejsca.
Ponad to wydaje mi się ze ma gorsze przyśpieszenie, choć prędkość maksymalną ma starą.
Czy to co jej dolega jest typowe, gdzie szukać problemu.
Proszę o rade

: 18 lis 2010, 23:28
autor: michaltbg
Czasami słyszę jak dodaje lekko gazu ze coś grzechocze pod maską. Ale jak go przegazuję czy wejdę na wyższe obroty to przestaje
Dużo kosztuje ta naprawa?
Błędów nie ma

: 19 lis 2010, 08:28
autor: pama
michaltbg,
sama naprawa rozrzadu (tylko gorny lancuszek) nie ksoztuje za wiele.. do 1k PLN za lancuszek 8-)

co do grzechotania.. hmm.. mysle, ze jakbys dodawal gazu, to nie bylby to lancuch..
olej ma wtedy cisnienie i napinacze dzialaja prawidolowo.. ten problem to przy rozruchu na zimnym i to max 10sek od rozruchu

jesli VAG nie wywala bledow... :oops: hmmm

: 19 lis 2010, 13:06
autor: maxon
Użyj opcji szukaj było tego mnóstwo (głownie w kontekście C5 ale daje obraz sytuacji). I o efektach padających wtrysków i dywagacji na temat rozrządów. Mówi się, że przezorni nie zmieniają 1 łańcuszka tylko robią komplet i śpią spokojnie.

Tu nieco o wtryskach. Kolega fenomenalny ma w tym doświadczenie:

https://a6klub.pl/a6c6-wtryski-przpeustnica-starsznie-dlugo-kreci-vt25502.htm?highlight=fenomenalny

: 19 lis 2010, 21:55
autor: michaltbg
dziś podpiąłem do vaga i wyskoczyły mi błędy - 3 i 1 świecy żarowej
oraz jakiś problem klapą kolektora ssącego.
ÂŚwiece skasowałem i nie wracają natomiast klapa w kolektorze ssącym sterowania ciągle wrac na czerwono

: 19 lis 2010, 23:01
autor: michaltbg
jakie powinny byc wartości?
i gdzie to sprawdzić?

: 19 lis 2010, 23:29
autor: michaltbg
poczytałem , ale tam piszą o starych a6kach 2.5tdi i jest zupełnie inny problem

: 20 lis 2010, 09:52
autor: michaltbg
ok, widzę...
rozumiem ze 3.0 to tak samo jak 2.7, jeśli chodzi o parametry wtrysków?