[A6 C6 2.0 TDI] szarpie po dodaniu gazu
: 09 lis 2010, 23:58
Przed 1 listopada zalałem diesel V-power, zresztą jak zawsze. (Tu przypomniała mi się sytuacja sprzed 4 lat, gdzie identycznie zalałem benzynę, do poprzedniego auta i ono nie chciało jechać. Moc ok. 20 % nominalnej. To była stacja Texaco.)
Teraz sytuacja podobna, tylko, że diesel. Moc mała. Po ruszeniu, na zimnym silniku jeszcze idzie. Jak się rozgrzeje, to przy wyższych biegach 4,5,6 przy obrotach 1800 - 2100 po dodaniu gazu szarpie, jakby przednimi kołami jechał po tarce. Przy bardzo łagodnym przyspieszaniu, można uniknąć mocnego szarpania, albo tak operować biegami, aby się nie znaleźć w tym zakresie obrotów przez dłuższą chwilę. Jak mocno przyhamuję i zatrzymam auto, to na biegu jałowym trzęsie przez ca pół minuty, potem się uspokaja. Przy hamowaniu łagodnym, nie ma problemu. Byłem pewny na 100%, ze to paliwo, ale podłączyłem do VAG-a i wyskoczył błąd:
16686(0x412E):30 P0302 Cylinder 2 rozpoznane nieregularne cykle spalania Lamp OFF sporadyczny
Przeczytałem na forum ile się da na ten temat i może to być: zawór N75, Egr, wtrysk i jeszcze kilka przypadków. Auto ma 175 tys. km. Silnik BLB i chciało by się powiedzieć, że wszystko jasne. Nie przypuszczałem, że Audi przy takim przebiegu będzie stwarzać problemy, zwłaszcza, że do 2009 roku było serwisowane w Audi DE. Za takie pieniądze (uff!), taki bubel. Ale dość wywodów.
Zrobiłem logi, lecz po 3 grupy jednocześnie. Muszę je przystosować aby byłe czytelne, bo przy najmniejszej czcionce, nie mieszczą mi się na ekranie. Jak najszybciej je załączę. Tak na gorąco, co to może być. Może jakaś wtyczka, że drugi cylinder nie chodzi prawidłowo. Tylko gdzie jej szukać?
To logi:
http://vaglog.rtnet.pl/wieslawk_27779.html
Pozdrawiam
Teraz sytuacja podobna, tylko, że diesel. Moc mała. Po ruszeniu, na zimnym silniku jeszcze idzie. Jak się rozgrzeje, to przy wyższych biegach 4,5,6 przy obrotach 1800 - 2100 po dodaniu gazu szarpie, jakby przednimi kołami jechał po tarce. Przy bardzo łagodnym przyspieszaniu, można uniknąć mocnego szarpania, albo tak operować biegami, aby się nie znaleźć w tym zakresie obrotów przez dłuższą chwilę. Jak mocno przyhamuję i zatrzymam auto, to na biegu jałowym trzęsie przez ca pół minuty, potem się uspokaja. Przy hamowaniu łagodnym, nie ma problemu. Byłem pewny na 100%, ze to paliwo, ale podłączyłem do VAG-a i wyskoczył błąd:
16686(0x412E):30 P0302 Cylinder 2 rozpoznane nieregularne cykle spalania Lamp OFF sporadyczny
Przeczytałem na forum ile się da na ten temat i może to być: zawór N75, Egr, wtrysk i jeszcze kilka przypadków. Auto ma 175 tys. km. Silnik BLB i chciało by się powiedzieć, że wszystko jasne. Nie przypuszczałem, że Audi przy takim przebiegu będzie stwarzać problemy, zwłaszcza, że do 2009 roku było serwisowane w Audi DE. Za takie pieniądze (uff!), taki bubel. Ale dość wywodów.
Zrobiłem logi, lecz po 3 grupy jednocześnie. Muszę je przystosować aby byłe czytelne, bo przy najmniejszej czcionce, nie mieszczą mi się na ekranie. Jak najszybciej je załączę. Tak na gorąco, co to może być. Może jakaś wtyczka, że drugi cylinder nie chodzi prawidłowo. Tylko gdzie jej szukać?
To logi:
http://vaglog.rtnet.pl/wieslawk_27779.html
Pozdrawiam