Strona 1 z 5

[a6 c6 bre 2.0 tdi] wibracje!!!

: 20 paź 2010, 18:14
autor: rafu
witam wszystkich forumowiczów
mój problem to dziwne wibracje silnika na biegu jałowym, trzesie całym samochodem co czuc bardzo mocno.Napewno to sa wibracje silnika bo po otworzeniu maski widac jak silnik sie trzesie.Odrazu informuje ze dwumas ze sprzegłem był juz wymieniany całkiem nie dawno. otóz jakis tydzien po wymianie rozrzadu auto zaczeło tak dziwnie chodzic. a ciekawe jest to ze jak sie właczy klime na maxa lub dmuchawe na szybe na maxa to przestaje i chodzi równo. to wyglada tak jak by auto miało nie równe obroty ale na obrotomierzu wskazówka nie falujena ciepłym silniku, tylko troche faluje ale jak jest zimny. kolejna ciekawostka jak sie skreci koła w miejscu do oporu to tez przestaje trzasc!
moze ma ktos pomysł co to moze byc, albo mial podobny problem to bardzo prosze o pomoc bo byłem w aso we wrocławiu ale lepiej sie nie wypowiadac oni tylko znaja sie na cenniku swoich "usług".
jeszcze raz przypomne tylko przy klimie wlaczonej lub nawiewie na szybe na maxa auto zaczyna chodzic równo
pozdrowienia z góry dziekuje za pomoc

: 21 paź 2010, 12:38
autor: wojciech_A6_C6
któryś z wtrysków podaje za dużo/za mało mieszanki ? Jak byłem ostatnio w serwisie na przeglądzie to tak właśnie stwierdził mechanior. ( u mnie te wstrząsy nie są aż takie duże )

: 21 paź 2010, 15:46
autor: rafu
otóz kiedy byłem w aso we wrocławiu to mi sprawdzali wtryski komputerowo i powiedzieli ze wtryski sa ok. ale na ile wiarygodne jest ich sprawdzenie to nie wiem? powiedzieli po diagnostyce komputerowej dla nich silnik chodzi idealnie, przyznam ze moj pierwszy strzał to tez były wtryski dlatego pojechałem na ta diagnostyke! wymienili mi przy okazji filtr paliwa bo to uznali moze byc przyczyna ale niestety nie pomogło. nastepnie poradzili wymiane pompy paliwa no ale to troche droga sprawa tak szukac i wymieniac co sie da bez chociazby 90% pewnosci ze to to.a po za tym mysle ze pompa by miala tez inne obiawy, a auto odpala od strzału nie kopci zadnym dymkiem,przyspiesza i osiaga normalnie wysokie predkosci. a wtryski to jak zle leja to sie tylko do wymiany nadaja czy da sie je jakos regenerowac? no i czy jest mozliwosc ich sprawdzenia bez aso bo juz nic nie pomogli!
prosze o pomysły co to moze byc?

: 01 lis 2010, 21:15
autor: dongibbon
u mnie czasami zatrzesie odrobinke, podobno to ich przypadlosc,

ale tez znajomemu wymienili soft w aso i niby jemu zniknelo,a mial spore bujanie

: 06 lis 2010, 13:09
autor: seba311
To prawda bujanie to przypadłość 2.0 TDI, ale podobnież można to zniwelować poprzez idealne ustawienie rozrządu, przynajmniej u mnie pomogło teraz chodzi idealnie.

wymiana wtrysku

: 07 lis 2010, 14:25
autor: wojtas746
Witam wszystkich serdecznie mam takie pytanko na temat wtrysków czy po wyjęciu i włożeniu nowego trzeba coś ustawiać czy może na kompa jechać podłączyć , i druga strona medalu czy wtrysk o numerze 03G 130 073 G + rożni się czymś od wtrysku o numerze
03G 130 073 BX ( jest to audi A6 C6 2.0 tdi )
Z góry dziękuje za pomoc.

update zrobiony

: 11 lis 2010, 13:30
autor: rafu
otóż dzisiaj dokonałem update softu, bardzo miło było to zrobic gdyż serwis audi zrobił mi to kąpletnie za darmo! a co do wibracji no jakby słabsze były no i auto też troche lepjej przyśpiesza tak bynajmniej mam wrażenie. jednak w kąpletnym usunieciu wibracji to nie pomogło nadal gdy włacze klime na maksa to kapletnie ustają. czyli jak sprężarka musi bardziej popracować to przestaje wibrowac silnik, prosze o jakies pomysły pomału bede starał sie poczyniać jakies kroki za waszymi wskazówkami tak jak to było z updatem softu.
czy uzupełnienie czynnika klimatyzacji mogło by cos pomóc????
to odciąży spreżarke ale własnie kiedy ona musi wiecej popracować to silnik równiej chodzi
prosze o sugestie

: 11 lis 2010, 16:43
autor: wojciech_A6_C6
Przeczytałem ZA DARMO w ASO i się zdziwiłem ! Przeczytałem skąd jesteś i wszystko mi się wyjaśniło ; :lol:

: 11 lis 2010, 18:18
autor: martines-76
Czy zużyte poduszki silnika nie mają wpływu na bujanie silnikiem. Tym bardziej ze mają one jakieś czujniki i coś mierzą?

: 11 lis 2010, 18:25
autor: rafu
otóż bardzo dużo poduszki mają do tego, tylko ze wierzdzałem na podnosnik i zagladałem na nie i wizualnie wygladaja ok, nie wiem tez czy powinnien byc jakiś wyciek z tych poduszek jesli sa uszkodzone??? otóż moje są całkowicie suche, możę sa jakieś inne obiawy niż wyciek???

: 11 lis 2010, 22:38
autor: ropec
też mnie zadziwiło to wgranie softu ZA DARMO :)
A przy okazji to można to jakoś samemu (vagiem lub innym programem, kablem) wgrać w warunkach domowych?

: 12 lis 2010, 11:20
autor: rafu
mysłe ze da sie to tylko zrobic w aso nie słyszałem o domowym wgraniu softa silnika!
a co z tematem poduszek silnika ma ktos jakies spostrzezenia???????????????????

: 15 lis 2010, 17:57
autor: martines-76
rafu pisze:mysłe ze da sie to tylko zrobic w aso nie słyszałem o domowym wgraniu softa silnika!
a co z tematem poduszek silnika ma ktos jakies spostrzezenia???????????????????
ja mam również suche poduszki a w serwisie stwierdzili że jedna jest do wymiany. skoro jest w niej jakiś czujnik to pewnie można to stwierdzić komputerem czy jest ok.

: 15 lis 2010, 18:31
autor: rafu
no jak sa podłaczone to powinno coś pokazać ich uszkodzenie, no ale jak byłem w aso we wrocławiu to robili cała diagnostyke komputerową i powiedzieli żę wszystko ok nic nie mówili na temat poduszek!

: 20 lis 2010, 01:35
autor: azet
Moim zdaniem w tym wypadku przyczyna jest jedna: źle ustawiony rozrząd - jeśli wcześniej było wszystko OK, a tydzień po wymianie rozrządu robią się jakieś dziwne jaja, to prawdopodobnie winny jest właśnie źle ustawiony rozrząd. Niestety większość "mechaników" robi to domowymi sposobami: lakier do paznokci, nowe "znaki", szlify, rowki itp itd. nie mówiąc już o tym że większość z nich nie wie, że potrzebny jest do tego VAG...

4/5 aut które przyjeżdżają do nas do serwisu ma źle ustawiony rozrząd, z czego 3 są tak spieprzone, że w każdej chwili grozi to poważnym uszkodzeniem silnika. To niestety polska rzeczywistość.