Strona 1 z 1

[A6 C6 2.0 TDI] Dławienie na zimnym silniku

: 11 paź 2010, 19:01
autor: mały56
Witam! Jakiś czas temu zaobserwowałem, że moje autko (A6 2.0 TDI 140 KM, manual, 2005 r., przebieg 160 tys. km)podczas próby gwałtownego wciśnięcia gazu zaczyna się dławić. Problem występuje tylko na zimnym silniku, na ciepłym wszystko jest w porządku. Komputer nie wykazał żadnych błędów. Autko jest w bdb stanie technicznym, paliwo V-Power Diesel lane na sprawdzonej stacji od wielu lat. Macie jakiś pomysł? Jakiś czujnik, turbina, pompa itp.?

[ Dodano: 2010-10-13, 15:06 ]
Nikt nie wie? :)

: 14 paź 2010, 10:04
autor: Gosc4x4
czy w momecie dlawienia puszcza czarnego baka ?

: 15 paź 2010, 09:14
autor: mały56
Nie, nic nie dymi właśnie...

: 07 lut 2011, 17:24
autor: kskup
a jak puszcza czarnego bąka to...?

: 08 lut 2011, 10:22
autor: LukaszRud
może jeden pompowtrysk pada ,u :shock: mnie było tak samo dymu nie dawał a na 6 biegu i mocnym dodaniu gazu szarpało jakieś dwie sekundy po kilku dniach zaczęło bujać całym autem na jałowym biegu :shock:

: 08 lut 2011, 20:03
autor: azet
To może być pompowtrysk. Może być też EGR, ale wtedy najczęściej z tyłu widać czarny dym z dwururki. Sprawdź korekcje wtrysków. Jeśli będą w normie - podmień EGR.

: 10 lut 2011, 16:14
autor: kskup
Wydaje mi się, że wprowadziłem najpierw siebie, a później Was w błąd. Bo z tym czarnym dymem jest tak, że wydobywa nie tylko podczas zmiany biegu, ale również w dużych ilościach podczas przyspieszania (nie czuć wtedy mocy w ogóle, tak jakby turbo nie chodziło). No i w poewnym momencie, tak jakby wraca moc (śmiesznie brzmi;)). Kiedyś turbo ciągnęło od jakichś 1900obr/min, a teraz czasami od 2000, czasami od 2700 (w tym przedziale cały czas wydobya się czarny dym - aż wstyd jechać). Najczęściej dzieje się to na niższych biegach.
W kompie mam błąd N75 - myślicie, że to tego przyczyna?
Jestem po wymianie EGR (na używany), żeby było śmieszniej ucieka mi płyn chłodniczy:/ Nie wiem którędy, w oleju go nie ma - przynajmniej nic nie widać.

: 10 lut 2011, 20:27
autor: azet
W tej sytuacji zacznij od wymiany N75. To niestety raczej nie pomoże na długo - u mnie objawy wróciły następnego dnia - bo nie była to przyczyna problemu. Ale może będziesz miał więcej szczęścia.

Moim zdaniem problem może leżeć w EGR i z jego powodu wywala błąd N75. Kupiłeś używany... a z używanymi EGR jest najczęściej tak, że jak ktoś ma z nim problemy i kupuje nowy to zostaje mu "używany" i taki ląduje na Allegro. Podmień na używany, ale w 100% działający EGR ze sprawnego auta i potestuj. Jeśli będzie ok - odżałuj kasę i kup nowy - problem powinien zniknąć.

Możliwe też że zacina się klapa która jest przy EGR - odkręć 3 śruby, zdejmij wąż i zrób test wykonawczy klapy gaszącej VAGiem. Jeśli otwiera się i zamyka całkowicie to OK, może jednak się zacinać i nie domykać się/nie otwierać płynnie i całkowicie, co będzie dawało Twoje objawy. U mnie pomogło... na 2 tygodnie ;-) Ostatecznie problem zniknął po wymianie EGR na nowy.

: 10 lut 2011, 20:40
autor: kskup
Panowie, zrobiłem logi - nie wiem czy dobrze, także jeśli coś jest źle, to proszę nie bić. Wszystko spakowane w zipie pod adresem: http://luktrans.waw.pl/a6c6blb_20110210.zip albo w innej formie:
Grupy: 001,001 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34815.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34816.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34817.html
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34818.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34819.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34820.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34821.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34822.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34823.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34824.html
Grupy: 003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34825.html
Grupy: 007,007 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34826.html
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34827.html


Poszczególne logi mają w nazwie grupę. Są też 4 logi, z ustawieniami BasicSettings. Mają w postfiksie nazwy człon BasicSettings oraz ON/OFF w zależności od tego czy były włączone czy nie (mam nadzieję, że o to chodziło). Jakichś grup, ustawień brakuje?
Testy dynamiczne wykonam na dniach dla grup: 003, 004, 011, 013, 018, 023. Rozumiem, że to ma być na każdym biegu od dwójki w górę w zakresie obrotów 1500-4000rpm? I pedał w podłogę za każdym razem?
Z góry dzięki wszystkim za pomoc.

PS. Mam nadzieję, że admin/mod jakoś przymknie oko/przeniesie/scali dwa wątki, w których wkleiłem to samo i nie będzie do mnie strzelał :)

: 26 cze 2011, 13:31
autor: sylwesp
Witam... Panowie mi podczas ruszania na jedynce jak sprzeglo puszczam szarpie samochodem... moze kots wie jaka przyczyna???