Strona 1 z 1
[A6C6] Swiece zarowe
: 20 wrz 2010, 17:41
autor: Społeczność Audi A6
Witam! Wszytkich. Juz kielka postow pisalem odnosnie trudnosic z otpaleniem. Mam takie pytanie czy ktos z was wie jaki opor ma nowa, lub w miare nowa swieca zarowa? Swiec w naszych autkach nie mozna sprawdzac podaczajc do akumlatora gydz zasialne sa one okolo 4voltami. wiec po podlaczeniu do 12 volt ulegly by spaleniu. Sprawdzilem wszytkie sowje swiece i maja one opor w granicach od 3 do 5 om jako zimne niepodgrzewane. Czy ktos moze potwierdzic ze to dobra wartosc? czy tez juz wyeksploatowane i trzeba wymienic! Pozdrawiam
: 21 wrz 2010, 21:42
autor: Społeczność Audi A6
pawelk600, hmmmm a to moja ma 0,4 oma a u znajomega ponad 1om czyli co moje dobre? jego zepsute??
: 21 wrz 2010, 22:07
autor: Społeczność Audi A6
pawelk600, przepraszam zle odczytalem z miernika. kazda ze swiec u mnie ma od 0,3 do 0,5 om. U znajomego jak dzis mierzylem to miala ponad 1
: 21 wrz 2010, 22:27
autor: Społeczność Audi A6
pawelk600, no a skad ty wiesz ze musza mie cokolo 1oma? DLaczego moje auto dlugo kreci? Jak podhgrzeje 4 razy pod rzad to zakreci dobrze?
: 22 wrz 2010, 07:39
autor: pan42
fenomenalny pisze:pawelk600, no a skad ty wiesz ze musza mie cokolo 1oma? DLaczego moje auto dlugo kreci? Jak podhgrzeje 4 razy pod rzad to zakreci dobrze?
Jak masz odpowiednie ciśnienie w cylindrach, to zapali bez problemu nawet gdy połowa świec jest niesprawna. Ja wymieniłem 2 świece tylko na podstawie komunikatu VCDS bo odpalając bez problemu nawet o tym nie wiedziałem. Proponuję nie sugerować się wartościami odczytywanymi na miernikach, bo są one tak prawdziwe jak pomiar ciśnienia w oponach - ile mierników tyle różnych wyników. Idzie zima więc najlepszym rozwiązanie jest wymiana wszystkich świeczek, bo przy -20 to i 4 krotne podgrzewanie nie pomoże.
: 22 wrz 2010, 08:05
autor: Społeczność Audi A6
pan42, No a jaks sprawdzic cisnieei w cylindrach. Sprawdzalem na szynie w momenci eodplania jakie mam i po odpaleniu wiec jest ponad 300bar.
: 22 wrz 2010, 21:40
autor: pan42
fenomenalny pisze:Sprawdzalem na szynie w momenci eodplania jakie mam i po odpaleniu wiec jest ponad 300bar.
To jest ciśnienie wtrysku ON, a żeby nastąpił samoczynny zapłon musi być jeszcze odpowiednie ciśnienie sprężania w cylindrach. Nie jestem mechaniorem, myślę, że na forum jest wielu fachowców np. Piotruś, którzy wiedzą wszystko na ten temat.