[A6 C6] Jaka profilaktyka dla silników wysokoprężnych ?
: 03 wrz 2010, 21:57
Przeszukując intensywnie to forum i dzięki cennym uwagom użytkowników dowiedziałem się że jednostka 2.0 140 jest nieudana:) Przypuszczam że każdy taki jak ja laik nie będzie wiedział co i kiedy sprawdzić oraz wymienić żeby nie dopuścić do awarii silników głównie tego 2.0 blb. Przeglądając tematy natrafiam na strzępki informacji których do tego jeszcze nie do końca rozumiem bo się nie znam. Czy mógłbym poprosić kolegów specjalistów o takie streszczenie na co właśnie zwrócić uwagę przy zakupie audi z silnikami 2.0 i 2.7 o przebiegu 150-200 tys, co było robione no i na co zwrócić uwagę przy późniejszym użytkowaniu żeby się motor nie rozsypał?
[ Dodano: 2010-09-04, 10:01 ]
Może sam zacznę , są to informacje podawane przez różnych użytkowników tego forum
Te informację podał Piotruś w poście o 2.7 163 ps BSG
2.7 - wady napinaczy olejowych układu rozrządu. Szczególnie sprzed rocznika modelowego 2008, który pokonał > 200 tyś.km. zalecana zapobiegawcza wymiana łańcuchów i napinaczy bez oczeiwania aż "coś" przeskoczy i spowoduje np. kolizję tłoków z zaworami ... . O ile mocno wkur.... y jest fakt, że do wymiany napędu rozrządu bezwzględnie trzeba zdemontować cały zespół napędowy, o tyle cena takiej usługi jest (moim zdaniem) na akceptowalnym poziomie - niewiele przekraczającym koszt wymiany pasków i rolek napędu rozrządu w silnikach 2,5TDi
2.0 140 - opinia użytkownika Piero z forum a4klub.
Beznadziejne rozwiązanie napędu pompy oleju po przez felerny zabierak + fabryczna wada kół zębatych po których porusza się łańcuch napędzający pompę oleju. W chwili gdy zabierak wyrobi gniazdo lub zęby na kole zębatym wytrą się - pompa oleju przestaje pompować olej, pojawia nam się komunikat BRAKU CIÂŚNIENIA OLEJU, a silnik się zaciera. To prędzej czy później spotka KAÂŻDE 2.0 TDI BLB/BPW/BRE i inne jeśli ktoś nie wie, co należy wymienić/sprawdzić podczas przeglądów serwisowych (no właśnie CO?:)), a czego ASO nie robi.
Kolejny FELER tego silnika to łańcuszkowy napęd wałków wyrównoważających. Pomysł był dobry - miały one redukować drgania silnika wywołane pracą pompowtryskiwaczy, aby auto tak mocno nie drgało. Sęk w tym, że ten system przy przebiegu powyżej 100.000km nie tylko NIE DZIAÂŁA, ale powoduje POWAÂŻNE PROBLEMY z samochodem.
Pomijam już kwestię często padających pompowtryskiwaczy w tych silnikach (są 4 szt, cena 1 szt. w ASO to 2000zł, jak się dobrze poszuka można znaleźć po 750zł/szt) oraz montowanych przy tym silniku Turbin made in Romania.
Najczęstsze objawy to:
- głośna praca silnika
- drganie sałego samochodu podczas postoju na biegu jałowym
- metaliczny odgłos szurania pod maską
- szarpanie auta podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800 - 2000 obr/min
- przy dohamowaniu z większej prędkości na luzie, obroty spadają poniżej 900 obr/min i silnik drga.
To już ja->
Co do profilaktyki to wyczytałem informacje ale nie moge jej teraz zlokalizowac że dobrze szukać sztuki z wymienionym rozrządem przy ok 120 000 km.
Co dalej , może ktoś pocągnie temat?
[ Dodano: 2010-09-04, 10:01 ]
Może sam zacznę , są to informacje podawane przez różnych użytkowników tego forum
Te informację podał Piotruś w poście o 2.7 163 ps BSG
2.7 - wady napinaczy olejowych układu rozrządu. Szczególnie sprzed rocznika modelowego 2008, który pokonał > 200 tyś.km. zalecana zapobiegawcza wymiana łańcuchów i napinaczy bez oczeiwania aż "coś" przeskoczy i spowoduje np. kolizję tłoków z zaworami ... . O ile mocno wkur.... y jest fakt, że do wymiany napędu rozrządu bezwzględnie trzeba zdemontować cały zespół napędowy, o tyle cena takiej usługi jest (moim zdaniem) na akceptowalnym poziomie - niewiele przekraczającym koszt wymiany pasków i rolek napędu rozrządu w silnikach 2,5TDi
2.0 140 - opinia użytkownika Piero z forum a4klub.
Beznadziejne rozwiązanie napędu pompy oleju po przez felerny zabierak + fabryczna wada kół zębatych po których porusza się łańcuch napędzający pompę oleju. W chwili gdy zabierak wyrobi gniazdo lub zęby na kole zębatym wytrą się - pompa oleju przestaje pompować olej, pojawia nam się komunikat BRAKU CIÂŚNIENIA OLEJU, a silnik się zaciera. To prędzej czy później spotka KAÂŻDE 2.0 TDI BLB/BPW/BRE i inne jeśli ktoś nie wie, co należy wymienić/sprawdzić podczas przeglądów serwisowych (no właśnie CO?:)), a czego ASO nie robi.
Kolejny FELER tego silnika to łańcuszkowy napęd wałków wyrównoważających. Pomysł był dobry - miały one redukować drgania silnika wywołane pracą pompowtryskiwaczy, aby auto tak mocno nie drgało. Sęk w tym, że ten system przy przebiegu powyżej 100.000km nie tylko NIE DZIAÂŁA, ale powoduje POWAÂŻNE PROBLEMY z samochodem.
Pomijam już kwestię często padających pompowtryskiwaczy w tych silnikach (są 4 szt, cena 1 szt. w ASO to 2000zł, jak się dobrze poszuka można znaleźć po 750zł/szt) oraz montowanych przy tym silniku Turbin made in Romania.
Najczęstsze objawy to:
- głośna praca silnika
- drganie sałego samochodu podczas postoju na biegu jałowym
- metaliczny odgłos szurania pod maską
- szarpanie auta podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800 - 2000 obr/min
- przy dohamowaniu z większej prędkości na luzie, obroty spadają poniżej 900 obr/min i silnik drga.
To już ja->
Co do profilaktyki to wyczytałem informacje ale nie moge jej teraz zlokalizowac że dobrze szukać sztuki z wymienionym rozrządem przy ok 120 000 km.
Co dalej , może ktoś pocągnie temat?
