Strona 1 z 1

[A6 C6 3.0TDI 2007] Zawór motylkowy kolektora ssącego

: 19 lip 2010, 20:03
autor: shaqattaq
Witam mam taki problem zapaliła się kontrolka check engine po podpięciu VAG-a błąd:

Wersja VAG-COM: AKP 704.1

Adres 01: Silnik
Numer seryjny sterownika: 4F0 910 402 E
Komponent i/lub wersja: 3.0L V6TDI G000AG 0030
Kodowanie: 0011372
Kod serwisu: WSC 02334
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

012597 - Zawór motylkowy kolektora ssącego: dolny ogranicznik nieosiągnięty
P3135 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 33
Przebieg: 165112 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2010.02.17
Czas: 12:58:19

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 756 /min
Moment obrotowy: 54.6 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Napięcie: 13.76 V
Cykl pracy: 88.8 %
Cykl pracy: 80.9 %
Cykl pracy: 80.9 %

053255 - Odczytać kody błędów modułu kontrolującego stan akumulatora
PD007 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Przebieg: 166835 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2010.02.25
Czas: 07:07:10

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2541 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 145.6 km/h
(bez jednostek): 1759.5
Napięcie: 13.76 V
Temperatura: 0.9°C
(bez jednostek): 4.0

po skasowaniu błąd po paru odpaleniach powraca.Przejrzałem forum i znalazłem coś o kolektorze dolotowym oraz błędzie przepustnicy czy u mnie jest podobny problem?

: 15 sie 2010, 13:52
autor: Społeczność Audi A6
Poszukaj na forum o klapach kolektora, wogole o kolektorze ssacym to cie troche oswieci i bedziesz wiedzial jak postepowac dalej:-)

: 16 sie 2010, 07:49
autor: mest1987
Miałem ten sam problem, pokrywa klapki kolektora nie osiąga prawidłowego położenia, czyli albo Ci się nie domyka albo nie otwiera do końca, po prostu zawiesza się nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem :mrgreen: Ja wymieniłem w ASO kolektor i mam z glowy. Pozdrawiam

: 25 sie 2010, 13:06
autor: shaqattaq
No dzięki bardzo Panowie za pomoc teraz już wiem trochę więcej także powinienem problem rozwiązac

: 10 paź 2010, 23:20
autor: adam1974m
WITAM,MIAÂŁEM PROBLEM Z KOLEKTOREM SSACYM,WIEKSZOÂŚC TZW SERVISÓW AUDI ZALECA WYMIANE KOLEKTORA WRAZ Z NASTAWNIKIEM KOSZT 1800ZÂŁ+ROBOCIZNA,BO TAK NAJPROSCIEJ W WIEKSZOSCI PRZYPADKÓW CHODZI O POLUZOWANÂĄ DZWIGIENKE ÂŁÂĄCZÂĄCÂĄ , NASTAWNIK Z KOLEKTOREM,W MOIM PRZYPADKU WYSTARCZYÂŁO NAGRZANIE KONCÓWEK TEJ DZWIGIENKI I SCISNIECIE OTWORÓW,U MNIE POMOGÂŁO I PROBLEM ZNIKNOÂŁ (PRZESTAÂŁ ZAPALAC SIE CZEK ENGINE A PALIÂŁ SIE CAÂŁY CZAS I NIE DAWAÂŁ SIE WYKASOWAC) . PODOBNO TO POMAGA W 80% PRZYPADKÓW .. KWESTIA FACHOWEGO PODEJSCIA I ZNANIA TEMATU .. POZDRAWIAM