przy odpalaniu slychac stukot jakby elementow metalowych/blaszanych - raz mocniej, innym razem slabiej
wiem ze jest to czesto spotykany problem w tych silnikach bo slyszalem go juz u innych
z gory dzieki jesli ktos wie o co moze chodzic
: 29 paź 2010, 14:56
autor: RORO
Mam to samo, czy wiesz co to może być ?
: 20 lis 2010, 02:00
autor: azet
Moim zdaniem, na 90%: pękł napinacz łańcucha napędu pompy oleju, co spowodowało wytarcie zębów zębatki na wale korbowym, przy rozruchu łańcuch ślizga się po zębatce na której prawdopodobnie nie ma już zębów. W każdej chwili może wywalić komunikat: BRAK CIÂŚNIENIA OLEJU.
Wygląda to mniej więcej tak:
Zalecenie: natychmiastowa modyfikacja napędu pompy oleju.
Diagnostyka: VAG nic nie wykaże.
Aby potwierdzić usterkę należy zdjąć miskę olejową, w tym celu należy rozkręcić sanki (później ustawienie geometrii) lub odkręcić silnik z mocowania i lekko unieść do góry - inaczej miska nie wyjdzie.
Szczegóły już wkrótce na forum!
: 26 mar 2011, 19:28
autor: krzysgosz
witam serdecznie, ja mam taki sam problem tylko że z silnikiem 2.4. Mam pytanie, czy mozna to wymienic po odkręceniu misy olejowej czy trzebo cos wiecej rozbierać
: 09 cze 2012, 22:47
autor: GARY_
przyłącze się do tematu bo też mnie dopadł i wychodzi na to że koło dwumasowe się rozleciało (automat ma też dwumase)
: 09 cze 2012, 23:14
autor: MikeeNHa
Nie wiem czy Wy czytacie co ktos pisze powyzej ? Ja bym uwierzyl w to co napisal Piero. Zreszta w Lipcu zamierzam odwiedzic Az Serwis ps. bede dzwonil
: 10 cze 2012, 00:30
autor: 0x4B25A
GARY_ pisze:przyłącze się do tematu bo też mnie dopadł i wychodzi na to że koło dwumasowe się rozleciało (automat ma też dwumase)
Od kiedy przy sprzęgle hydrokinetycznym jest dwumasa?
Na 100 procent, stukot przy odpalaniu, to jest to napinacz łaĂącuszka i prawdopodobnie popękały plastikowe ślizgi. w serwisie powiedzieli ze bez wyjęcia silnika nic sie nie zrobi. mi sie udało. zajęło mi to 2 dni plus jeden dzien czekałem na częsci. w razie potrzeby mogę pomóc.
: 10 cze 2012, 22:41
autor: GARY_
no nie na 100% u mnie akurat metaliczny stuk przy odpalaniu był spowodowany oberwaną dwumasą, wku... strasznie trzaskanie i też wszyscy mówili że tam żadnej dwumasy nie ma bo automat,a w multitronicu jednak coś takiego zamontowali żeby uszczęśliwić każdego właściciela
: 10 cze 2012, 23:52
autor: rav1982
Kolega krzysgosz, pisząc:
krzysgosz pisze:Na 100 procent, stukot przy odpalaniu, to jest to napinacz łaĂącuszka i prawdopodobnie popękały plastikowe ślizgi
miał na myśli swoje 2.4 w benzynie. Trochę namieszał ponieważ w dziale "silniki wysokoprężne" i temacie dot. 2.0 tdi pisze o swoim silniku benzynowym.
Odnośnie koła dwumasowego w multitronicu to też już kiedyś słyszałem, że jest i zdziwiło mnie to strasznie ale jak widać "ten typ tak ma".