Strona 1 z 2

[A6 C6] Prosze o pomoc - Opis Kontrolek-

: 26 cze 2010, 21:07
autor: djkriz
Witam. Czy ktoś ma linka albo może podesłać na mojego maila opis wszystkich wyswietlanych kontrolek które sie ukazują na wyswietlaczu pomiędzy zegarami. Dzisiaj mi wyskoczyła kontrolna coś ale prostokąt z wlotem od prawej do lewej strony i kuleczkami w środku i nie wiem co to oznacza. Wyłączyłem silnik i włączyłem i komunikatu nie ma. Czy ktoś może mi pomóc? Serdecznie dziękuje!

: 26 cze 2010, 21:21
autor: JandO
na żółto?.....zapchany filtr cząstek stałych jak mniemam

: 26 cze 2010, 22:10
autor: djkriz
Chyba tak, chyba to bylo na żółto... a czy przez taki filtr obroty silnik mogą skakać? bo czasami mam coś takiego jak skoki obrotów miedzy 800 a 1200 taki "dławienie silnika". Ile kosztuje taki filtr? Serdecznie Ci dziękuje za podpowiedzi. PS średnie spalanie na mieście to 13L/100 ale mam chip wsadzony co dało 289koni i 594nm nie wiem czy to nie bedzie przyczyną kłopotów :( robione przez profesjonalną firmę tuningową.

: 28 cze 2010, 00:15
autor: Społeczność Audi A6
wymus najlepij bieg 3 i gnaj autem przez dlugi czas wtedy filtr sie bedzie czyscic, albo podlacz vaga i nim ponoc mozna wlaczyc proocedure czyszczenia filtra:-)

: 28 cze 2010, 17:48
autor: djkriz
censored pisze:djkriz, Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie zregulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty

A co jest nie tak z tym tytułem? Jeżeli taki tytuł komuś przeszkadza to prosze napisać jaki powinien być.

: 28 cze 2010, 18:11
autor: JandO
cytuję :

"Gdybys przed założeniem tematu spojrzał jak to robia inni - nie byłoby problemu.
Dokładnie chodzi o nawiasy kwadratowe - tagi .
Temat powinien wyglądać tak : [A6C5] Mam zamiar kupic tego allroada .
Tagi obowiązuja przy zakładaniu każdego nowego tematu i są ułatwieniem dla czytających , a co równie ważne - tworzą porządek na forum segregujac tematy w odpowiednich modelach naszych aut. "

Popraw temat bo mod zaraz wyśle go na śmietnik :-/

: 29 cze 2010, 17:58
autor: raphal
Profesjonalista najpierw wywala DPF a potem chipuje silnik. Chipy zwiększają dawkę wtrysku, a co za tym idzie do filtra dostaje się więcej osławionych "cząstek stałych". Zapycha się w oczach. Dopalanie wbrew optymizmowi inżynierów VAG to prawdziwa loteria. Raz się uda, raz nie.

: 03 lip 2010, 10:37
autor: djkriz
raphal pisze:Profesjonalista najpierw wywala DPF a potem chipuje silnik. Chipy zwiększają dawkę wtrysku, a co za tym idzie do filtra dostaje się więcej osławionych "cząstek stałych". Zapycha się w oczach. Dopalanie wbrew optymizmowi inżynierów VAG to prawdziwa loteria. Raz się uda, raz nie.
Ja się na tym nie znam... ale sugerujesz że przed chipem powinno się usuwać filtr cząsteczek?

: 03 lip 2010, 10:44
autor: raphal
Zdrowy rozsądek tak nakazuje. Tunerzy mamią słowami, że dobrze napisany program, że to, że tamto... ale wiadomo, kasa, misiek, kasa... Po jakimś czasie DPF z chipem da popalić po kieszeni. Tak jakbym do mojego lał olej 505.00 zamiast 507.00. Pojeździ. Ale konsekwencje wyjdą za ileśdziesięt/set tysięcy km. I to bolesne.

: 03 lip 2010, 11:11
autor: djkriz
No to musze usunąc ten filtr i myślisz że powinno pomóc? Widzisz a chipem zajmowała się profesjonalna firma tuningowa :( a teraz jak jade to przy 190km/h zaczyna go dławić ( już nie wspominam że ta kontrolna mi się świeciła od filtra. Jechałem na autostradzie i wymusiłem 3 bieg i 4000obrotów, jechałem tak jakies 2minuty, nie wiem czy za mało czy za dużo. Co jeszcze moge samemu zrobić albo jak to zrobić? Dzwoniłem do firm które zajmują się usuwaniem takiego filtra, to usłyszałem że przy 200.000 to najlepiej wymienić filtr i wtryskiwacze a to koszt około 16.000zł + robocizna ;( auto ma przejechane okolo 140.000km.
Nie wiem co dalej mam z tym robić albo gdzie się udać tak żeby mnie nie "wyruchali bez mydła"

: 03 lip 2010, 12:01
autor: raphal
djkriz pisze:Jechałem na autostradzie i wymusiłem 3 bieg i 4000obrotów, jechałem tak jakies 2minuty, nie wiem czy za mało czy za dużo.
za mało. w sensie przejechanego dystansu.
djkriz pisze:No to musze usunąc ten filtr i myślisz że powinno pomóc?
trudno powiedzieć.
djkriz pisze:16.000zł + robocizna
coś drogo
djkriz pisze:Co jeszcze moge samemu zrobić albo jak to zrobić?
zrób tak jak radzi Dirty. Choć znając "fachowców" będą podawać pewnie każdą teorię, tylko nie taką, że spierniczyli robotę.

: 03 lip 2010, 18:49
autor: Aron
Filtr DPF musisz usunąć. Przy chipowaniu zawsze należy go usunąć, bo na razie masz pomarańczową kontrolkę, a jak się zapcha na amen to będzie jeszcze gorzej, a jest to tylko kwestia czasu. Pseuda tunerze nie mówią o jego usunięciu, od razu bo mogliby tym zniechęcić do chipowania, a jak przyjedziesz do nich ponownie (bo i tak będziesz musiał) to skasują ponownie za jego wywalenie... takie życie...

[ Dodano: 2010-07-03, 18:50 ]
Wtryski (komplet) można kupić w cenie ok. 4.500,-

: 04 lip 2010, 07:30
autor: djkriz
Aron pisze:Filtr DPF musisz usunąć. Przy chipowaniu zawsze należy go usunąć, bo na razie masz pomarańczową kontrolkę, a jak się zapcha na amen to będzie jeszcze gorzej, a jest to tylko kwestia czasu. Pseuda tunerze nie mówią o jego usunięciu, od razu bo mogliby tym zniechęcić do chipowania, a jak przyjedziesz do nich ponownie (bo i tak będziesz musiał) to skasują ponownie za jego wywalenie... takie życie...

w tym tygodniu tam pojade... żebym ja ich przypadkiem nie skasował, ja jestem fighter wiec easy nie bedzie 8-)

[ Dodano: 2010-07-03, 18:50 ]
Wtryski (komplet) można kupić w cenie ok. 4.500,-
gdzie takie wtryski można kupic?

Czy usunięcie DPF zmienia moc samochodu? Czy nie warto zastosować czegoś innego w zastępstwie badź wyczyścić czy zregenerować taki filtr?

: 04 lip 2010, 08:16
autor: Aron
2 dni temu chyba kolega pama pisał, że w Niemczech te wtryski są po 200E, natomiast kolega dankan kupował parę miesięcy temu komplet za kwotę ok 4.500,- Ja w tygodniu będę miał do sprzedania komplet używanych za jakieś 25% ceny nowych ;)

Filtr najlepiej usunąć (mechanicznie i elektrycznie). Usunięcie jest konieczne przy chipie. Jeżeli masz standardową moc silnia to wskazane jest aby go nie ruszać!

: 25 lip 2010, 15:54
autor: mariooo
witam kolegów, jak sądząc po profilu to autko ma standartową moc i wina może tkwić w wtryskach i tu jest pytanie czy testowałeś już te wtryski na kąpie, trzeba sprawdzić dawki i korekty na wtryskach oraz czasy otwarcia. Jeśli chcesz możemy się umówić na taki test a jeśli chodzi o wtryski to mogę ci sprzedać sprawne używki po 250 albo nowe po 800pln