Strona 1 z 1

[A6 C6 ] oil pressure

: 27 maja 2010, 22:51
autor: griszka
Witam. Zwracam się z prośbą o pomoc w temacie - wyświetlił mi sie podczas jazdy komunikat OIL PRESSURE - co to moze oznaczać ? Dodam tylko ze po wyłaczeniu silnika i ponownym zapaleniu- kontynuowałem jazde odczułem wyrażny spadek mocy silnika. Czy to poważna sprawa ?

: 28 maja 2010, 00:02
autor: fabiano82
No raczej na twoim miejscu udalbym sie jak najszybciej do mechanika moze to byc koniec twojej pompy oleju a z tym nie ma zartow .

: 28 maja 2010, 12:50
autor: mart73301
griszka pisze:OIL PRESSURE
To znaczy "ciśnienie oleju". Jak najszybciej mechanik.

: 28 maja 2010, 22:03
autor: Horrorist
Najpierw sprawdź poziom oleju

: 28 maja 2010, 22:13
autor: griszka
witam- poziom oleju jest zupełnie w normie. Jednak jak zapaliła się kontrolka to zauważyłem jak auta stało , sillnik był wyłączony że wokół korka wlewu oleju znajduje się olej co prawda śladowe ilości ale jednak tam był. Może to ma jakieś znaczenie przy odpowiedzi na pytanko co mogło sie stać . pozdrawiam

: 30 maja 2010, 20:53
autor: griszka
Witam. Auto poszło do mechanika - jak się dowiem więcej to dam znać. Pozdrawiam

: 01 cze 2010, 07:14
autor: citrin
Koledzy od 2.0
Mam małe pytanko odnośnie tego o czym piszecie.
Na forum oczywiście śledzę wszystkie tego typu tematy i wiem co nieco.....ale.... Właśnie dzisiaj jechałem z kolegą do pracy jego A6 2.0 TDI BLB (przebieg 134tys). Podczas jazdy zapaliła się kontrolka oleju (ze mało). Nie .: oil presure. No i tak się zastanawiam czy czasami nie dosięgła go znana ogólnie wada. Po pracy zajrzę mu w miarkę oleju no i teraz..............
do was ważna kwestia i proszę o odp do 17-stej :lol:
Jeżeli stan oleju będzie ok., a kontrolka będzie się nadal palić to co ?? Lepiej nie jechać tym autem....co myślicie?? (dystanns do przejechania to ok 40km).


ozdrawiam i czekam

: 01 cze 2010, 09:56
autor: malymk45
Ja po sprawdzeniu i ewentualnym dolaniu oleju ,kontrolka nie zgasła by , to tylko laweta i na warsztat .
Chyba że po odkręceniu korka wlewu oleju będzie chlapało olejem co świadczyło by że pompa wyciska olej na wałki po 500m znowu sprawdzić potem po 1km ,jak ok to delikatnie z duszą na ramieniu do warsztatu !
Jeśli pompa nie będzie działała przy wlewie będzie sucho i silnik będzie wyraznie głośniejszy .

: 01 cze 2010, 10:28
autor: satch
Ciśnienie oleju kontrolka czerwona .. duzy problem
Poziom oleju kontrolka pomarańczowa .. no problem

:-/

: 01 cze 2010, 11:38
autor: citrin
Dzięki za odp.
Nie dało mi spokoju i przed chwileczką byłem na parkingu po wcześniejszym zakupie 1l Mobil 5W50 , bo taki kolega ma zalany.. Okazało się ze jest na minimum. Po dolaniu ok 0,4litra poziom doszedł do odpowiedniego poziomu na miarce. Kontrolka zgasła....Ufffffffff... :mrgreen:

Teraz trza kontrolować sumiennie co ok 1000km bo widać że pali ok 0,3-0,4 l na 1000km

Pozdrawiam.

: 01 cze 2010, 11:40
autor: mart73301
citrin pisze:pali ok 0,3-0,4 l na 1000km
Bardzo dużo. Sprawdź co jest nie tak i zrób silnik. 3-4 litry na 10 tys. km to bardzo duże zużycie. Normalnie jednostka napełnienia układu. Pzdr.

: 01 cze 2010, 12:25
autor: citrin
mart73301 pisze:Bardzo dużo. Sprawdź co jest nie tak i zrób silnik. 3-4 litry na 10 tys. km to bardzo duże zużycie. Normalnie jednostka napełnienia układu
No wiesz...a jak odniesiemy się do książki serwisowej etc.inst. obsługi to norma spalania na 1000km wynosić może nawet do 0,5l. dla tdi a dla naszych silników 2,5tdi to nawet więcej. :-/
Hmmmmm...

Ale to temat rzeka i nie w tym temacie ;-)

: 01 cze 2010, 19:04
autor: pan42
Przemcio pisze:przed chwila linka czytałem o 2.0TDI współczuje
Nie współczuj, przejedź się A6C6 z takim silnikiem i będziesz zazdrościł :mrgreen: :mrgreen:

: 02 cze 2010, 06:43
autor: citrin
Wszyscy macie rację koledzy, a przytoczony link powala :-/ . Ja to chyba sam bym sobie dofrezował, dotoczył takie zembatki :mrgreen:

Ostatnio z kolegą Vippassat tak sobie rozmawialiśmy ze teraz to powoli oprócz "starch" modeli 1,9tdi zaczną chwalić 2,5 że to jednak "stara" dobra konstrukcja :-P

Pozdrawiam