Strona 1 z 2
[A6 C6] Najlepszy silnik 2,0tdi
: 14 kwie 2010, 13:29
autor: qba001
Witam
Zamierzam zmienić swoje A6 2,5tdi 1999 AKN (kombi) na A6 C6 z silnikiem 2,0 TDI (kombi), intersują mnie roczniki od 2005 do 2007r. Mam krótkie pytanie, jakiego najlepiej szukać rocznika i z jakim oznaczeniem kodu silnika, aby był najlepszy pod kątem awaryjności. Liczę się z przebiegiem, co najmniej 150.000km.
Z góry dzięki za pomoc.
: 14 kwie 2010, 13:54
autor: stifii
Z tego co się orientuje to BRE
: 14 kwie 2010, 14:12
autor: qba001
stifii pisze:Z tego co się orientuje to BRE
Z tego co mi się wydaje to chyba też BRE, ale moze jeszcze ktoś się odezwie.
: 14 kwie 2010, 14:17
autor: gustaff
BRE - Napęd w BLB w serwisie wymieniają i przerabiają właśnie na taki jak w BRE więc coś w tym jest.
: 14 kwie 2010, 14:48
autor: qba001
gustaff pisze:BRE - Napęd w BLB w serwisie wymieniają i przerabiają właśnie na taki jak w BRE więc coś w tym jest.
A od jakiego rocznika jest wstawiany model BRE?
: 14 kwie 2010, 14:53
autor: gustaff
Z tego co mi wiadomo od listopada 2005 roku.
: 17 kwie 2010, 10:33
autor: Adadadi
Będzie napisane na osłonie rozrządu(u mnie jest nie wiem jak u was), w bagażniku koło zapasu i w książce serwisowej na 1 stronie. Tak możesz się dowiedzieć jaki silnik.
: 17 kwie 2010, 15:22
autor: MarcinM
Nie wiem, czy jestem odosobnionym przypadkiem, ale mój BRE padł całkowicie po 150000 km. Zużycie oleju osiągnęło 1l/ 800km. Nie polecam.
Re: [A6 C6] Najlepszy silnik 2,0tdi
: 17 kwie 2010, 22:03
autor: Forum Audi A6
qba001 pisze:Witam
Zamierzam zmienić swoje A6 2,5tdi 1999 AKN (kombi) na A6 C6 z silnikiem 2,0 TDI (kombi), intersują mnie roczniki od 2005 do 2007r. Mam krótkie pytanie, jakiego najlepiej szukać rocznika i z jakim oznaczeniem kodu silnika, aby był najlepszy pod kątem awaryjności. Liczę się z przebiegiem, co najmniej 150.000km.
Z góry dzięki za pomoc.
Lepiej weź pod uwagę 3.0. Te 2.0 mają opinie bardzo awaryjnych nie tylko w a6 ale również w a4.
: 18 kwie 2010, 00:45
autor: bob budowniczy
Ja uważam ,że 2.0TDI jest trochę za mały do tego auta (no cyba ,ze same miasto człowiek robi.
ja jeżdzę 3.0 Q i jest spoxx moc ok ile wciskasz tyle jedzie , zuzycie przy ostrym deptaniu to ok. 12 l/100 miasto krótkie dystanse ... trasa od 6,5 do 8,2 w zależności od prędkości i temperamentu kierowcy
: 18 kwie 2010, 09:21
autor: citrin
kamilos_69 pisze:Lepiej weź pod uwagę 3.0. Te 2.0 mają opinie bardzo awaryjnych nie tylko w a6 ale również w a4.
Szukając autek w Berlinie i okolicach, uwagę przyciągały A4 z silnikami 2.0 z napisem na szybie....uszkodzony silnik, bardzo okazyjne z tego względu ceny. Oczywiście nie wszystkie ale bardzo dużo.
BLB 140km w A6C6 jest po prostu za słaby. Kilka razy jeździłem i mam ze swoim porównanie.Oczywiście niepsujący się silnik ma dość dobre spalanie i jakoś tam w miarę chodzi.
Pozdrawiam
: 18 kwie 2010, 14:11
autor: citrin
rubio pisze:Tematu bezsensu..odpowiedź brzmi: nie ma takiego
Ale że co? Myślisz że wszystkie 2.0TDI montowane w Audi , Skoda, VW.....są do kitu w całym jak narazie okresie produkcji
Znajomy ma Passata z końca 2007r, 100tys przebiegu serwisowany, oleju pali ze hoho bo ok minimum 1l dolewa co 1000km- wczoraj podpytywałem go. Ja jestem w szokui. :shock:
: 18 kwie 2010, 15:42
autor: gustaff
Ja mam BRE 185 tyśków km. Pali mało, jeździ fajnie i nie mam z nim żadnych problemów. Olej dolewałem raz. Najważniejsze to mieć świadomość po co się kupuje taki motor. 2,0 TDI służy do oszczędnej i spokojnej jazdy. Jeśli ktoś lubi szybciej - ma 2,7 i 3,0 TDI. Silnik ten mam moment obrotowy bardzo podobny do 2,5 TDI więc jeździ się tym naprawdę przyjemnie pod warunkiem, że ktoś nie oczekuje od tego silnika "łykania" wszystkich aut po drodze
Poza tym wiedząc jakie te motory mają wady w większości można zadbac o to by nie trzeba było przeżywać później tragedii.
: 18 kwie 2010, 20:07
autor: citrin
rubio pisze:co do dobrych diesli to skończyły się na 1.9 :roll:
To podobnie jak z Mesiem.......Podobno dobry Merc skończył się na modelu 124
: 23 maja 2010, 12:50
autor: agart
Panowie tak sobie czytam te wszystkie opisy o C6 i włosy mi się jeżą. Obecnie posiadam a4 1.9 B6 silnik AWX chodzi jak złoto mam nalatane 140 tysiaków . Planuje zakup C6 z silnikiem 2.0 tdi i jestem przerażony czyżby audi wypuściło na rynek taki bubel??Poradźcie na co zwrócić uwage przy zakupie C6 z takim silnikiem.Chodzi mi o roczniki 2004,2005 może 2006, który silnik lepszy BLB czy BRE a może jakiś inny z tych roczników? Bardzo prosze o pomoc :shock: