Strona 1 z 2

[A6 C6] Najlepszy silnik 2,0tdi

: 14 kwie 2010, 13:29
autor: qba001
Witam
Zamierzam zmienić swoje A6 2,5tdi 1999 AKN (kombi) na A6 C6 z silnikiem 2,0 TDI (kombi), intersują mnie roczniki od 2005 do 2007r. Mam krótkie pytanie, jakiego najlepiej szukać rocznika i z jakim oznaczeniem kodu silnika, aby był najlepszy pod kątem awaryjności. Liczę się z przebiegiem, co najmniej 150.000km.
Z góry dzięki za pomoc.

: 14 kwie 2010, 13:54
autor: stifii
Z tego co się orientuje to BRE

: 14 kwie 2010, 14:12
autor: qba001
stifii pisze:Z tego co się orientuje to BRE
Z tego co mi się wydaje to chyba też BRE, ale moze jeszcze ktoś się odezwie.

: 14 kwie 2010, 14:17
autor: gustaff
BRE - Napęd w BLB w serwisie wymieniają i przerabiają właśnie na taki jak w BRE więc coś w tym jest.

: 14 kwie 2010, 14:48
autor: qba001
gustaff pisze:BRE - Napęd w BLB w serwisie wymieniają i przerabiają właśnie na taki jak w BRE więc coś w tym jest.
A od jakiego rocznika jest wstawiany model BRE?

: 14 kwie 2010, 14:53
autor: gustaff
Z tego co mi wiadomo od listopada 2005 roku.

: 17 kwie 2010, 10:33
autor: Adadadi
Będzie napisane na osłonie rozrządu(u mnie jest nie wiem jak u was), w bagażniku koło zapasu i w książce serwisowej na 1 stronie. Tak możesz się dowiedzieć jaki silnik.

: 17 kwie 2010, 15:22
autor: MarcinM
Nie wiem, czy jestem odosobnionym przypadkiem, ale mój BRE padł całkowicie po 150000 km. Zużycie oleju osiągnęło 1l/ 800km. Nie polecam.

Re: [A6 C6] Najlepszy silnik 2,0tdi

: 17 kwie 2010, 22:03
autor: Forum Audi A6
qba001 pisze:Witam
Zamierzam zmienić swoje A6 2,5tdi 1999 AKN (kombi) na A6 C6 z silnikiem 2,0 TDI (kombi), intersują mnie roczniki od 2005 do 2007r. Mam krótkie pytanie, jakiego najlepiej szukać rocznika i z jakim oznaczeniem kodu silnika, aby był najlepszy pod kątem awaryjności. Liczę się z przebiegiem, co najmniej 150.000km.
Z góry dzięki za pomoc.
Lepiej weź pod uwagę 3.0. Te 2.0 mają opinie bardzo awaryjnych nie tylko w a6 ale również w a4.

: 18 kwie 2010, 00:45
autor: bob budowniczy
Ja uważam ,że 2.0TDI jest trochę za mały do tego auta (no cyba ,ze same miasto człowiek robi.:) ja jeżdzę 3.0 Q i jest spoxx moc ok ile wciskasz tyle jedzie , zuzycie przy ostrym deptaniu to ok. 12 l/100 miasto krótkie dystanse ... trasa od 6,5 do 8,2 w zależności od prędkości i temperamentu kierowcy :)

: 18 kwie 2010, 09:21
autor: citrin
kamilos_69 pisze:Lepiej weź pod uwagę 3.0. Te 2.0 mają opinie bardzo awaryjnych nie tylko w a6 ale również w a4.

Szukając autek w Berlinie i okolicach, uwagę przyciągały A4 z silnikami 2.0 z napisem na szybie....uszkodzony silnik, bardzo okazyjne z tego względu ceny. Oczywiście nie wszystkie ale bardzo dużo.

BLB 140km w A6C6 jest po prostu za słaby. Kilka razy jeździłem i mam ze swoim porównanie.Oczywiście niepsujący się silnik ma dość dobre spalanie i jakoś tam w miarę chodzi.

Pozdrawiam

: 18 kwie 2010, 14:11
autor: citrin
rubio pisze:Tematu bezsensu..odpowiedź brzmi: nie ma takiego
Ale że co? Myślisz że wszystkie 2.0TDI montowane w Audi , Skoda, VW.....są do kitu w całym jak narazie okresie produkcji ??

Znajomy ma Passata z końca 2007r, 100tys przebiegu serwisowany, oleju pali ze hoho bo ok minimum 1l dolewa co 1000km- wczoraj podpytywałem go. Ja jestem w szokui. :shock:

: 18 kwie 2010, 15:42
autor: gustaff
Ja mam BRE 185 tyśków km. Pali mało, jeździ fajnie i nie mam z nim żadnych problemów. Olej dolewałem raz. Najważniejsze to mieć świadomość po co się kupuje taki motor. 2,0 TDI służy do oszczędnej i spokojnej jazdy. Jeśli ktoś lubi szybciej - ma 2,7 i 3,0 TDI. Silnik ten mam moment obrotowy bardzo podobny do 2,5 TDI więc jeździ się tym naprawdę przyjemnie pod warunkiem, że ktoś nie oczekuje od tego silnika "łykania" wszystkich aut po drodze :) Poza tym wiedząc jakie te motory mają wady w większości można zadbac o to by nie trzeba było przeżywać później tragedii.

: 18 kwie 2010, 20:07
autor: citrin
rubio pisze:co do dobrych diesli to skończyły się na 1.9 :roll:
To podobnie jak z Mesiem.......Podobno dobry Merc skończył się na modelu 124 :-|

: 23 maja 2010, 12:50
autor: agart
Panowie tak sobie czytam te wszystkie opisy o C6 i włosy mi się jeżą. Obecnie posiadam a4 1.9 B6 silnik AWX chodzi jak złoto mam nalatane 140 tysiaków . Planuje zakup C6 z silnikiem 2.0 tdi i jestem przerażony czyżby audi wypuściło na rynek taki bubel??Poradźcie na co zwrócić uwage przy zakupie C6 z takim silnikiem.Chodzi mi o roczniki 2004,2005 może 2006, który silnik lepszy BLB czy BRE a może jakiś inny z tych roczników? Bardzo prosze o pomoc :shock: