Strona 1 z 1

[A6 C6 2.7 QUATTRO 2006] Kiedy wymienic rozrzad

: 19 mar 2010, 14:00
autor: TURAS25
Witam,mam przejechane 156tys. km czy ktos wie moze czy powinienem wymienic rozrzad poniewaz nie dawno kupilem auto i nie ma w ksiazce napisane kiedy byl wymieniany .

: 19 mar 2010, 14:12
autor: AndyN
Chcesz powiedzieć, że w 3.0 ti-di-aj nie ma żadnych pasków do wymiany? :mrgreen:

: 19 mar 2010, 14:15
autor: MaTyS
Raczej chciał napisać i napisał, że żadnych pasków w rozrządzie do wymiany nie ma.

: 19 mar 2010, 14:17
autor: AndyN
Wiem co chciał napisać

Ale to co napisał może wprowadzać w błąd

: 19 mar 2010, 14:30
autor: AndyN
Ale pasek osprzętu co jakiś czas się wymienia?

Tak jak w 2.5 przy okazji wymiany pasków rozrządu.

Więc nawet boski 3.0 nie jest zupełnie bezobsługowy pod tym względem ;)

: 19 mar 2010, 14:34
autor: AndyN
Czyli twierdzisz, że pasek osprzętu wymienia się zależnie od zewnętrznych oznak zużycia a nie zależnie od przebiegu auta/okresu jaki upłynął od montażu paska?

Tak jak i resztę osprzętu? (np. pompa wody, termostat)

: 19 mar 2010, 14:36
autor: MaTyS
AndyN weź przestań, jak umiesz czytać to nie wkładaj w usta stwierdzeń, które nie padły. Pytanie było o rozrząd i ZelvaBOi na nie odpowiedział... .

AndyN chyba posty sobie nabija, nerwusek.

: 19 mar 2010, 18:27
autor: TURAS25
Dzieki za odpowiedz na moje pytanie :-D a moze ktos wie ile kosztuje pelny serwis nie koniecznie w ASO.

: 21 mar 2010, 17:47
autor: tmr
Z tego co mi wiadomo - co około 160k km powinno się wymienić pasek zębaty pompy wysokiego ciśnienia. Bo jest schowany za osłonami i nie można go skontrolować wzrokowo :)

: 04 kwie 2010, 23:05
autor: fabricjo
Jest jeszcze pasek wielorowkowy, jest widoczny z przodu bloku silnika, więc można ocenić sprawnym okiem w jakim stanie sie znajduje.
Co do wymiany pasków, można to spokojnie zrobic bez zdejmowania przodu, ale podobno lepiej i szybciej jest zdjąć, jest wtedy lepszy dostęp (tak powiedział mój mechanik).
Koszt wymiany paska zębatego napędu pompy + napinacz + pasek wielorowkowy + wymiana świeczek - ok 750zł
Nie robiłem tego w ASO
<piwo>

: 06 kwie 2010, 10:39
autor: Malik
Slyszalem o problemach z rolkami napinajacymi w 3.0tdi i mimo ze niby rozrzad jest "bezobslugowy" to i tak wypadaloby to naprawic po przejechaniu iles tam tysiecy km... Czy ten problem dotyczy rowniez konstrukcji 2.7tdi? :>

: 06 kwie 2010, 11:12
autor: MaTyS
Problem dotyczy 2.7 i 3.0, teoretycznie od 06.2006 napinacze zostały poprawione. Wszytko masz na forum, temat nie jednokrotnie poruszany.

: 06 kwie 2010, 11:25
autor: Malik
MaTyS, przepraszam za te pytanie. Faktycznie temat byl poruszany wielokrotnie. Mimo wszystko dzieki za odpowiedz.