Strona 1 z 2

[A6 C6] 2.0 TDI BLB rozsypał się

: 15 mar 2010, 14:53
autor: wojciech_A6_C6
Witam!
Jak już pisałem w temacie: LINK mam duuuuży problem z silnikiem 2.0 TDI BLB (przebieg 177 000 km). Samochód trafił do mechanika. Silnik rozebrał na części i stwierdził, że do wymiany jest:
* napinacz łańcucha pompy
* łańcuszek
* jakaś zębatka napędzająca (praktycznie się zgładziła)
* no i rozrząd ( ale to już powoli czas i go nie liczę w kosztorysach)

Mechanik sprowadza części od oryginalnego dystrybutora z Niemiec. Okazało się, że do silników 2.0 TDI do 2007 roku już nie mają tego osprzętu, i teraz proponują rozwiązanie na jakichś zębatkach. Koszt tego zestawu naprawczego to 4000 PLN. Trochę się załamałem. Całe silniki chodzą w podobnej cenie.

Pytania:
1. Czy znacie może jakieś hurtownie/sklepy w (najlepiej w Warszawie i okolicach )gdzie można dostać zestaw naprawczy ten do starszych silników.
2. Co się bardziej opłaca. Nowy silnik zamontować, czy bawić się ze starym ?

btw Troche jestem zaskoczony. Kupując AUDI wydawało mi się, że takie sytuacje to przypadłości citronów, peżotów itp... szkoda <smuty>

pozdrawiam
wOJCIECh

: 15 mar 2010, 15:44
autor: pama
wojciech_A6_C6,
kurde.. chlopie..:(( Szkoda, nei wiele CI pomoge..
Przekladka silnika to i troche roboty.. a i pod kompa trzeba wszytsko zaadoptowac na nowo...

Nie wiem, jak jest z Imobiliserem.. chyba tez trzeba kluczyk przekodowac, ale moze sie myle!:(
:shock:

Re: [A6 C6] 2.0 TDI BLB rozsypał się

: 15 mar 2010, 22:32
autor: Patrox
wojciech_A6_C6 pisze:Witam!
Jak już pisałem w temacie: LINK mam duuuuży problem z silnikiem 2.0 TDI BLB (przebieg 177 000 km). Samochód trafił do mechanika. Silnik rozebrał na części i stwierdził, że do wymiany jest:
* napinacz łańcucha pompy
* łańcuszek
* jakaś zębatka napędzająca (praktycznie się zgładziła)
* no i rozrząd ( ale to już powoli czas i go nie liczę w kosztorysach)

Mechanik sprowadza części od oryginalnego dystrybutora z Niemiec. Okazało się, że do silników 2.0 TDI do 2007 roku już nie mają tego osprzętu, i teraz proponują rozwiązanie na jakichś zębatkach. Koszt tego zestawu naprawczego to 4000 PLN. Trochę się załamałem. Całe silniki chodzą w podobnej cenie.

Pytania:
1. Czy znacie może jakieś hurtownie/sklepy w (najlepiej w Warszawie i okolicach )gdzie można dostać zestaw naprawczy ten do starszych silników.
2. Co się bardziej opłaca. Nowy silnik zamontować, czy bawić się ze starym ?

btw Troche jestem zaskoczony. Kupując AUDI wydawało mi się, że takie sytuacje to przypadłości citronów, peżotów itp... szkoda <smuty>

pozdrawiam
wOJCIECh
Kup goły słupek BRE i wsadz go i pojeżdzisz dalej. Jeśli chcesz dłużej polatac niż rok to polecam przekłądke silnika BKD z audi A3 l, leona lub golfa5. Jest inna miska i smok ale te silniki maja mniejsze przeloty. Gdyby co służe pomoca jak to przezbroić i co potrzeba. Przezbrajajc silnik nie robi się żadnych adaptacji jak ktoś wczesniej napisał

: 15 mar 2010, 22:39
autor: Zygi
oto spis czesci, nie wiem ile one kosztuja w ASO PL ale w UK to 100 funtów za komplet.

1. Napinacz łańcuszka 03G 115 124 D
2. ÂŁańcuch 03G 115 230
3. Zębatka 03g 115 333 E
4.ÂŚruba imbusowa z gniazdem wielozębnym bN 903 554 05 4szt.
5.Zabierak 03G 115 281 A
6.Pierścień zabezpieczający N 012 294 2

: 16 mar 2010, 14:02
autor: wojciech_A6_C6
Dziweki wielkie za odp !
Na forum audi a4 wyczytalem ze wycofano zestaw naprawczy do silnika BLB, i teraz tylko maja ta na walki za 4000 PLN. ?

: 16 mar 2010, 14:54
autor: pama
no ja nie wiem.
generalnie producenci zobowiazani sa do przechowywania czesci nawet 10lat po zaprzestania produkcji.. jakas sciema z tym BLB czesciami!!! :evil:

: 17 mar 2010, 18:19
autor: wojciech_A6_C6
Mam juz wszystkie części oprócz zębatki, która się znajduje na korbowodzie. Jest na zdjęciu z linka wyżej (a4 forum). Znacie może nr tej części ? Czy w ASO będą ją mięli ?

[ Dodano: 2010-03-17, 18:30 ]
Właśnie dodzwoniłem się do ASO. Usłyszałem : "Część wycofano w 2008 roku, w zamian mamy zestaw do przebudowy silnika, za 4300 PLN <smuty> "

Gdzie dostanę tą część :?: :?:

: 18 mar 2010, 08:49
autor: pama
wojciech_A6_C6,
hmm.. tylko inny silnik..
albo rozbiórka innego :((((

:oops:

: 18 mar 2010, 21:57
autor: kowallubin
wojciech_A6_C6 pisze:Mam juz wszystkie części oprócz zębatki, która się znajduje na korbowodzie. Jest na zdjęciu z linka wyżej (a4 forum). Znacie może nr tej części ? Czy w ASO będą ją mięli ?

[ Dodano: 2010-03-17, 18:30 ]
Właśnie dodzwoniłem się do ASO. Usłyszałem : "Część wycofano w 2008 roku, w zamian mamy zestaw do przebudowy silnika, za 4300 PLN <smuty> "

Gdzie dostanę tą część :?: :?:
moduł z blb ( napędzany łańcuchem ) da się przerobić na napęd zębatkowy ,o ile dobrze pamiętam trzeba zmienić 3 koła zębate 1 duże na wale korbowym, małe pośrednie i małe napędzające i nie wierzę żeby to w ASO kosztowało 4 tyś.

a z tego co wiem od kolesia który opracowywał dla vw technologię wymiany napędu modułu łańcuchowego faktycznie mogą już tego rozwiązania nie sprzedawać, ponieważ rozwiązanie to powinno i podobno jest przy naprawie modułu bądź napędu pompy olejowej zamieniane na zespół kół zębatych.

: 18 mar 2010, 22:35
autor: wojciech_A6_C6
Wszystko się zgadza ;)
Co do ceny, to polecam telefon do ASO. 4300 PLN to cena za same części. + robocizna w nieautoryzowanym serwisie + ok 1000 PLN + jakieś filtry i płyny. Cała impreza wychodzi ok 6000 PLN. <smuty>

: 18 mar 2010, 23:08
autor: kowallubin
Są jeszcze używki (moduły oczywiście) od 500 - 1200 zł

: 20 mar 2010, 20:58
autor: wojciech_A6_C6
W poniedziałek planowany odbiór samochodu po modyfikacji.
Spodziewać się przypływu mocy (chociaż nie wiem skąd :?: :roll: ), zmiany charakterystyki pracy silnika ?

[ Dodano: 2010-03-25, 20:27 ]
Hymmm, odpowiedzi udzielę sobie sam :-)

Charakterystyka pracy silnika:

Wielka zmiana. Silnik pracuje równo, cichutko, tylko tak miło mrrrruczy. Metaliczny dźwięk znikł. Drgania drążka zmiany biegów, oraz ogólnie kabiny również.

Moc i dynamika jazdy:

Wydaje mi się że autko zbiera się ciut lepiej, no i nie jest już tak głośne.

Ogólnie uważam, że było warto. Gdyby jednak efekt był ten sam, po wymianie tylko startych zębatek, łańcuszka itp... bez kupna całego zestawu naprawczego, bym był bardziej zadowolony <piwo> USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

pozdrawiam
wOJCIECh

Jeszcze jedno ogłoszenie w nieodpowiednim miejscu, a otrzymasz ostrzeżenie!

: 03 maja 2010, 00:40
autor: Modrzej
zdaje mi sie ze lepszy zabierak to 03G 115 281 D bo ten z koncowkom A to ten wadliwy model

: 09 sty 2011, 15:54
autor: murzynek30
Witam wszystkich mimo ze od niedawna jestem posiadaczem nieszczesnego silnika BLB jak go uruchamiam slychac lancuch (tak mi sie wydaje )ale trwa to moze z 20 sekund i potem jest normalnie silnik pracuje rowniutko i przyspiesza bardzo dynamicznie .Chcialbym dodac ze autko ma najechane 230 k km i przy 180 po raz drugi mialo wymieniony pasek rozrzadu .Czy ktosmoze mial podobne objawy i czym to grozi

: 09 sty 2011, 16:09
autor: murzynek30
Szykalem i niemoge znalesc takich objaw jak u mnie