Strona 1 z 3
[ a6 c6 2,0 Tdi ] przeróbka na 170km
: 21 sty 2010, 07:53
autor: vold
Zastanawiam się nad przerobieniem z 140km na 170km, silnik 2,0 tdi , rok 2005
interesowało by mnie czy przez coś takiego moze coś stać się z silnikiem, turbiną itp.
jeśli ktoś coś takiego robił bardzo prosił bym o opinie,
koszt niewielki bo w granicach 1200/1500 z gwaracją 2 letnią , wydrukiem z hamowni.
Bardzo proszę o doradztwo.
: 21 sty 2010, 10:15
autor: krzycho0110
Ma się rozumieć ze chodzi ci o chip tuning

jezeli ktoś to zrobi z "głową " to spokojnie można śmigać

Ogólnie te silniki schodzą z taśmy z mocą 170ps więc spokojna głowa
: 21 sty 2010, 10:21
autor: vold
Też mi tak sie wydaje ale wole sie upewnić , firma dość konkretna jeśli daje 2 letnią gwarancje,
chetnie poznał bym opinie kogoś kto już jest po takim zabiegu.

: 22 sty 2010, 22:44
autor: adadur
NO bez przesady ... graty w 140 i 170 są inne łącznie z turbo. Przerabianie mija się z celem. Sensownie należało by obejrzeć napęd pompy i wówczas podjąć decyzję o czipowaniu.
: 23 sty 2010, 10:56
autor: malymk45
vold pisze:firma dość konkretna jeśli daje 2 letnią gwarancje,
A na co ta gwarancja jest ? ÂŻe nie wywali łożysk na wale ,czy na panewki może na tłoki , czy też że za dwa lata ciśnienie oleju będzie min. dwa bary , a może na sprzęgło .
Moim zdaniem najpierw rzetelna weryfikacja silnika czy nadaje się do tuningu/u nie zainteresowanego serwisu /, jeśli kondycja wszystkich elementów silnika pozwala na czipowanie to czpipować , a potem rozsądnie korzystać z mocy i powinno być OK .
: 23 sty 2010, 21:13
autor: vold
adadur pisze:NO bez przesady ... graty w 140 i 170 są inne łącznie z turbo. Przerabianie mija się z celem. Sensownie należało by obejrzeć napęd pompy i wówczas podjąć decyzję o czipowaniu.
No nie wiem niestety, z tego co słyszałem jest wszystko to samo, firma przerabia wszystki policyjne bryki i nic im nie jest, dlatego pisze na forum może ktoś przerabiał to były by potwierdzone informacje.
[ Dodano: 2010-01-23, 21:17 ]
malymk45 pisze:vold pisze:firma dość konkretna jeśli daje 2 letnią gwarancje,
A na co ta gwarancja jest ? ÂŻe nie wywali łożysk na wale ,czy na panewki może na tłoki , czy też że za dwa lata ciśnienie oleju będzie min. dwa bary , a może na sprzęgło .
Moim zdaniem najpierw rzetelna weryfikacja silnika czy nadaje się do tuningu/u nie zainteresowanego serwisu /, jeśli kondycja wszystkich elementów silnika pozwala na czipowanie to czpipować , a potem rozsądnie korzystać z mocy i powinno być OK .
Wiadomo że nikt nie da gwarancji na silnik czy na turbine bo jak ktoś jest nieświadomy jak posługiwać się silnikiem tdi to turbine załatwi po 1000 km, gwarancja jest na program i na to że to auto przez 2 lata bedzie miało te 170km i wyzszy moment obrotowy,
mam kilku znajomych co robili takie przeróbki tylko w skoda, vw i chwala i nic sie nie dzieje różnica straszna, ale było by fajnie jak ktoś by się wypowiedział dokładnie o tym silniku.
: 08 kwie 2010, 22:27
autor: jaskol1
witam chciałbym się dołączyć do tematu
w maju jadę do polski i korci mnie chip do tych 170 koni ale mam obawy co do póżnieszej awaryjności chodzi o to czy opłaca się skórka za wyprawkę.
Zchipuje za 1200 a wydatków póżniej za 6000 albo i więcej.
A ze jade do walbrzych to tak sobie mysle o "tuneforce" który reklamuje sie na naszym forum .miał ktoś może do czynienia z tą firmą?
: 09 kwie 2010, 11:12
autor: krzycho0110
jaskol1 pisze:witam chciałbym się dołączyć do tematu
w maju jadę do polski i korci mnie chip do tych 170 koni ale mam obawy co do póżnieszej awaryjności chodzi o to czy opłaca się skórka za wyprawkę.
Zchipuje za 1200 a wydatków póżniej za 6000 albo i więcej.
A ze jade do walbrzych to tak sobie mysle o "tuneforce" który reklamuje sie na naszym forum .miał ktoś może do czynienia z tą firmą?
Napisz lub zadzwoń do gościa przeca to nie boli

przecież to nie Aston Martin ,a tylko audi i każdy tuner ma coś w swoich zbiorach ,a jak będziesz jeździł rozsądnie to nie wpłynie to na trwałość tego silnika ,170ps to wskazane do takiej krowy ,bo te 140 to musi być koszmar

: 09 kwie 2010, 13:13
autor: jaskol1
te 140 nie jest żle ale z czasem zaczyna sie nudzić i przydałoby sie odrobinke wiecej. a pytam bo jak zadzwonie to na pewno mi powie że jest najlepszy. Każdy swój "towar" zachwala. nie żebym coś złego o nim słyszał ale i nic dobrego a w zasadzie nic :-D
: 09 kwie 2010, 13:44
autor: krzycho0110
z tym chwaleniem to wiadoma sprawa bo każdy chwali swoje

140 jak 140 ,ale ja Ci "zchipują "to będzie inne auto ,no i ten banan na buźce

: 09 kwie 2010, 13:45
autor: Malik
A jakie masz oznaczenie silnika?
: 09 kwie 2010, 21:30
autor: jaskol1
BLB a ma to znaczenie?
krzycho0110 pisze:z tym chwaleniem to wiadoma sprawa bo każdy chwali swoje

140 jak 140 ,ale ja Ci "zchipują "to będzie inne auto ,no i ten banan na buźce

chodzi mi właśnie o ten banan na bużce :mrgreen:

: 11 kwie 2010, 17:53
autor: Malik
Ma znaczenie. BLB to chyba najmniej udana konstrukcja i tam wszystko doslownie sie sypie. Jesli byloby to BKD, BMM lub BMN (to w serii juz ma 170km) to program mozna by bylo zrobic. Ale BLB bardzo bym sie obawial i raczej bym nie ryzykowal.
: 11 kwie 2010, 18:53
autor: pan42
Malik pisze:Ma znaczenie. BLB to chyba najmniej udana konstrukcja i tam wszystko doslownie sie sypie.
Wszystko się sypie, jak się ma 2.0 TDI 140 KM z 2003 r :shock: :shock: :shock:
: 11 kwie 2010, 22:16
autor: marchem
Witam
Przepraszam, że się wcinam, ale temat mnie równiez frapuje. Mam silnik BRE ale z multitronikiem. Czy są jakieś przeciwwskazania co do chipowania takiego zestawu?