Strona 1 z 1

[A6 C6]ubywający olej

: 15 cze 2008, 21:59
autor: adam1234
Witam wszyskich klubowiczów mam problem tego rodzaju, żę moje audi C6 2005r 2.0 TDi coś szwankuje i niewiem co może być, postaram się opisać. Autem przyjechałem sam z Niemiec i ma przejechane 150000tyś km,wywieszka o zmianie oleju przypomniała mi aby zrobić wymiane, przy okazji dolałem plynu G12 bo był poniżej dolnego stanu. Przejechałem ok 1000km po wymianie oleju i okazało się, że płyn znowu mi zniknął niecałą litre a na korku wlewu oleju pojawił się szlam. Jutro sprawdzę jeszcze co jest w odmie ale boję się że to może być uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica zaznaczam że do wymiany oleju było wszystko w pożądku. Na wywieszce z olejem był olej 5W30 ja zalałem 10W40 czy to mogło mieć jakiś wpływ na tą sytuację czy może lepiej sprawdzić na serwisie przebieg auta może to coś powie bo gdy się zgodzi przebieg tochyba olej był napisany ok
MOÂŻE KTOÂŚ MIAÂŁ TAKIE PROBLEMY I COÂŚ DORADZI

przeczytaj regulamin nazywania tematów i stosuj się do niego

: 15 cze 2008, 22:22
autor: pablo.k
adam1234 mialeś w silniku pełny syntetyk a zalałeś pół syntetyk.
Olej musisz lac wg norm jakie są ustalone dla danego silnika.

: 15 cze 2008, 22:25
autor: kylo99
kolego obawiam sie ze to uszczelka pod głowicą
no jak prawie litra plynu zniknela to niewesoło :-|

[ Dodano: 2008-06-15, 21:27 ]
pablo.k pisze:adam1234 mialeś w silniku pełny syntetyk a zalałeś pół syntetyk.
Olej musisz lac wg norm jakie są ustalone dla danego silnika.
tak kolego ale przy takim przebiegu juz mozna przejsc na polsyntetyk.
chociaz ja przy moich 170tys zalalem ten sam co od nowosci tzn ta sama norme

: 15 cze 2008, 23:42
autor: Levuss
nie wiem jak jest w R4, ale w V6 jak ktoś lepie cały czas full syntetyk i potem zaleje pół syntetyk to bardzo często dochodzi do rozszczelnienia silnika. Ja proponowałbym latarkę w dłoń i na początku zajrzyj pod maskę czy nie widać wycieków. Następnie auto na podnośnik i zobacz czy na dolnej osłonie i nad nią nie ma wycieków.

ps. trochę ten two post jest chaotycznie napisany, czytając go mam wrażenie, zę chodzi o płyn z układu wspomagania potem się dopiero dowiadujemy, że chodzi o olej
wywieszka o zmianie oleju przypomniała mi aby zrobić wymiane, przy okazji dolałem plynu G12 bo był poniżej dolnego stanu. Przejechałem ok 1000km po wymianie oleju i okazało się, że płyn znowu mi zniknął niecałą litre a na korku wlewu oleju pojawił się szlam.

: 16 cze 2008, 11:01
autor: sebbie
adam1234 pisze:Na wywieszce z olejem był olej 5W30 ja zalałem 10W40 czy to mogło mieć jakiś wpływ na tą sytuację czy może lepiej sprawdzić na serwisie przebieg auta może to coś powie bo gdy się zgodzi przebieg tochyba olej był napisany ok
Mam 2.0TDi i w instrukcji piszą, że silnik może pracować albo na 0W30 LongLife (wymiana co ok. 30tys. km.) albo 5W30 Standard (wymiana co ok. 15tys.km.) albo 5W40 (zalecana zmiana na 5W40 jak zacznie jeść oleju więcej niż 0.5l/1000km, wymiana co ok. 15tys. km.). Nie piszą nic o możliwości zamiany na 10W40, ale czerwonymi literami piszą, że nie wolno stosować innych olei. To tyle o instrukcji obsługi.

Moje autko ma 180tys. km. i ma zalane 0W30 i nic nie je. Jesteś pewny, że silnik ze stosunkowo małym (jak na 2.0TDi) przebiegiem może mieć 10W40?

: 23 cze 2008, 11:17
autor: actom
sebbie pisze:To tyle o instrukcji obsługi.
Odchodząc od tematu masz może instrukcję do C6 w wersji językowej innej niż niemiecki?

: 23 cze 2008, 13:57
autor: sebbie
actom pisze: Odchodząc od tematu masz może instrukcję do C6 w wersji językowej innej niż niemiecki?
Jasne, po angielsku bo mieszkam w Anglii. Co potrzeba?

: 24 cze 2008, 08:23
autor: actom
[quote="sebbie"]
Jasne, po angielsku bo mieszkam w Anglii. Co potrzeba?[/quote}

Tak naprawdę to całą, bo tej niemieckiej co mam to ni w ząb nie rozumiem.

: 24 cze 2008, 11:09
autor: sebbie
actom pisze:
Tak naprawdę to całą, bo tej niemieckiej co mam to ni w ząb nie rozumiem.
Lol, a jak mam Ci to zrobić? Widziałem je gdzieś w wersjach elektronicznych na torrentach, wersje uproszczone możesz ściągnąć ze stron audi.

: 24 cze 2008, 13:03
autor: zenton
nie ma tu co dywagować, uszczelka pod głowicą i basta - usterka dość typowa dla pierwszych 2.0 tdi