Strona 1 z 1
[A6 C6 3.0 TDI] bardzo kopci
: 15 cze 2008, 12:10
autor: joseph
Witam!!!
Po zapaleniu samochodu i po zostawieniu go na wolnych obrotach po ok. 1 minucie zaczyna bardzo dymic z obydwu rur po przygazowaniu jeszcze bardziej dymi i gdy rusze z miejsca pozostawiam za soba siwy dym. Po okolo 50 metrach jazdy przestaje dymic, moge wtedy jezdzic do woli. Nie dymi nic.
Proszę o pomoc powiedzcie jak temu zaradzic?
Pozdrawiam

: 15 cze 2008, 13:29
autor: joker.007
witam :}
identyczny problem mam ze swoim C6 strasznie kopci pisałem już wcześniej ale komkretnej odpowiedzi nie usłyszałem chyba ratuje nas tylko diagnoza silnika w ASO , a ile ma przejechane km. :?: pozdrawiam :
[ Dodano: 2008-06-16, 23:36 ]
witam ponownie z tym problemem kopcenia jest spory problem ,po dziśejszym sprawdzeniu go ASO Audi to 100% wtryski paliwa któreś z kilku poprostu są do wymiany wooow ,koszt wymiany wszystkich to około 12tyś złotych lub istnieje możliwość dokładnego wykrycia który pada ale to tylko serwis Audi ,praktycznie każde 3.0 TDI z przebiegiem od 150tyś km plus minus ma z tym problem ,oraz awaryjne są hydrauliczne napinacze łańcuszka rozrządu przy tym przebiegu .
pozdrawiam

:shock: :shock:
: 19 cze 2008, 22:45
autor: autointer
Ja mam A6 2,5 TDI, 1999 r. Może nie ten sam model, ale problem był podobny.
W trakcie diagnozowania, obserwacji wspólnie z panem mechanikiem doszliśmy do wniosku, że w oleju (biorąc krople z miarki na palec) widać było ślady sadzy pochodzące z zużytych uszczelniaczy zaworowych. Po wymianie sytuacja uległa poprawie, ale nie ze wszystkim. Podłączony komputer pokazał 2 wtryskiwacze, które należałoby wymienić. Jednak podjęliśmy próbę stosując belgijski środek firmy WYNNS do czyszczenia układu paliwowego.
340 ml/60 l oleju napędowego - 16,20 zł. REWELACJA!!!!! Przy tym dobrze jest wlać do paliwa i zaliczyć trasę. Nawet, jeżeli nie pomogłoby od razu, to w najbliższym czasie musi być poprawa. Moje auto PRZESTAÂŁO CAÂŁKOWICIE DYMIć!!! Poazdrawiam.
Re: [A6 C6 3.0 TDI] bardzo kopci
: 10 lip 2008, 18:05
autor: tomi17
[quote="joseph"]Witam!!!
Po zapaleniu samochodu i po zostawieniu go na wolnych obrotach po ok. 1 minucie zaczyna bardzo dymic z obydwu rur po przygazowaniu jeszcze bardziej dymi i gdy rusze z miejsca pozostawiam za soba siwy dym. Po okolo 50 metrach jazdy przestaje dymic, moge wtedy jezdzic do woli. Nie dymi nic.
Proszę o pomoc powiedzcie jak temu zaradzic?
Pozdrawiam

[/qu
Witam
Mam ten sam problem , zauważ że jak jezdzisz jest wszystko ok, natomiast jak tylko staniesz i silnik zaczyna chodzić na wolnych zaczyna dymić. Byłem w serwisie w dwóch różnych, w jednym odpuścili mi olej bo było go za dużo i chcą wymienić napinacze rozrządu bez gwarancji że dymienie ustanie , w drugim to samo stwierdzili za dużo oleju ddpuścili go trochę i rozłożyli ręce bo według komputera wszystko jest w najlepszym porządku, nie wiem co mam robić , koszt wymiany napinaczy to ok.2700zł , a wtryski to ok. 6000pln,dziwi mnie fakt że nie mogą lub nie wiedzą jak to sprawdzić,skąd innąd wiem że to wtryski bo tam jest jakaś wadliwa wersja ale nikt do tego się nie pucuje,jakbyś doszedł do czegoś więcej to daj znać na maila,
tomek.17@wp.pl, do usłyszenia
przywitaj sie otwierając nowy temat
: 25 lis 2009, 20:29
autor: t-m-c
Wracam do tematu bo zauwazyłem ten sam problem w swoim swiezo kupionym c6 (3.0tdi `05 161tys). Planuje udać sie do serwisu bosha w bielsku w celu diagnostyki wtrysków. Czy ten problem faktycznie wiąże sie z wtryskiwaczami, poniewarz mój mechanik stwierdził iz ów dymek zalatuje olejem i moze wynikać z zabrudzenia jakichś węży koł sprezarki czy filtrów czy jakos tak. Jakoś nie daje mu wiary.
Czy ktos uporał sie z tym problemem?
P.S
Dym jest naprawde uciazliwy i troche obciachowy. jak bylm na przeglądzie to ciężko bylo wysiedzieć w warsztacie.
: 25 lis 2009, 23:13
autor: Praulinka
a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262.htm
Może coś pomoże ?
Co do diagnostyki wtrysków, to w ASO we Wrocławiu przyjemność kosztuje 300zł.
Natomiast potwierdziłem ją u mojego mechanika za pomocą VCDS, sprawdził korekcję i faktycznie na 2 wtryskach była mocno minusowa.
Nowy wtrysk w ASO 2700zł, w BOSCH 1200zł.
: 13 maja 2010, 19:40
autor: woytus69
Witam.mam podobny problem.po ok 10 min gdy chodzi na wolnych obrotach(na postoju)zaczyna dymic na siwo.a gdy rusze to jakies 200m wali tam mocno ze nic nie widac w lusterkach i nagle przestaje.bylem w aso i powiedzieli ze wtryski sa dobre i nie ma sie co martwic i ze to jest wina zapychajacego sie powoli filtra czastek stalych.ale nie wiem czy mozna im wierzyc .moze ktos sie uporal z tym problemem?? prosze o pomoc.moj numer gg to:12982449.z gory dzieki