Strona 1 z 2
[3,0 TDI 225KM] wtryskiwacze
: 20 lis 2009, 21:57
autor: alfa69
Witam, jestem nowym forumowiczem i mam pytanie dotyczące problemu związanego z moim A6 silnik 3,0 rocznik 2005.. 224KM Bardzo proszę o pomoc.
Od dłuższego czasu zauważyłem że za moim pojazdem na wolnych obrotach unosi się chmura białego dymu ,własnie szczegónie na postoju.Jest też inny problem który występuje podczas rozruchu a mianowicie to że po przekręceniu kluczyka następuje chwila przerwy i problem z odpaleniem silnika (wrażenie słabej baterii pomimo że jest ok) .Zaobserwowałem też że podczas gwałtownego przyspieszenia jest moment słabej reakcj na dodawany gazw związku z tym podjechałem do serwisu aby zdiagnozować ten problem.Po upływie godziny Pan z serwisu poinformował mnie że zwiększył się stan oleju i że jego zdaniem przyczyną tego stanu rzeczy jest awaria wszystkich wtryskiwaczy .Poinformował mnie że koszt zakupu jednego wtryskiwacza wyniesie 2390zł razy 6sztuk..., plus koszty wymiany.Ponadto do wymiany są :Kolektor ssący koszt-1722zł oraz przepustnica koszt 1460 zł.. Na fakturze jest też wpis : Nie zaleca się dalszej jazdy
Czy możliwe jest aby wszystkie wtryskiwacze uszkodziły się w jednej chwili?Czy ewentualnie ktoś z Was korzystal z regeneracji w serwisie Boscha ? Poradźcie co zrobić? A może diagnoza jest błedna... Jak mogę jeszcze dodatkowo zdiagnozować ten problem.
Będę bardzo wdzięczny za każdą radę..
_powitania
: 20 lis 2009, 22:25
autor: Praulinka
Poczytaj kolego, bo parę informacji tu znajdziesz
a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262.htm
: 21 lis 2009, 10:40
autor: alfa69
Witam, bardzo dziękuję Wam za podpowiedź .Na poniedziałek jestem umówiony w autoryzowanym serwisie Boscha i zdecydowałem się na regenerację ,ale nurtuje mnie jedna kwestia : Czy to prawda że piezzoelektrycznych się nie regeneruje? :?:
: 21 lis 2009, 16:02
autor: Praulinka
alfa69 pisze:Witam, bardzo dziękuję Wam za podpowiedź .Na poniedziałek jestem umówiony w autoryzowanym serwisie Boscha i zdecydowałem się na regenerację ,ale nurtuje mnie jedna kwestia : Czy to prawda że piezzoelektrycznych się nie regeneruje? :?:
Potwierdzono mi to w serwisie naprawiającym wtryski w Sobótce i w autoryzowanym BOSCH DIESEL SERVICE we Wrocławiu.
Ale, popytaj u siebie, znając nasze serwisy zaraz okaże się, że ktoś się podejmuje...
: 21 lis 2009, 16:30
autor: alfa69
Dzięki Praulinka. Po wizycie w serwisie powiem jak się to potoczyło. Pozdrawiam wszystkich
[ Dodano: 2009-11-21, 19:33 ]
Piotruś , też bardzo dziękuję za podpowiedź , ale mam jeszcze jedno pytanie: czy myślisz że problem związany z klapą kolektora może mieć wpływ na chwilową przerwę podczas uruchamiania silnika,takie same problemy zgłaszał inny użytkownik tego forum , ale niestety nikt mu nie odpowiedział
Poniżej opisuję dokładne objawy:
Na ułamek sekundy przestaje wszystko funkcjonować ( nawet radio) potem wszystko wraca do normy.Kilkakrotnie próbowałem odczekać dłuższą chwilę po włożeniu kluczyka do stacyjki i było lepiej... .Wczoraj na pytanie o ten problem w ASO ,elektryk odpowiedział mi że może to być powód właśnie źle działającej przepustnicy.(pomarańczowa kontrolka która zaświeca mi się od czasu do czasu) Co o tym sądziśz?

: 04 gru 2009, 23:43
autor: marecki
Pierwszy post tego tematu pasuje idealnie do mojej historyjki
W ASO zaproponowano mi wymianę wszystkich wtryskiwaczy, cena podobna
Moje autko ostatnimi czasy zaczęło puszczać biały dymek, no i przy tym ten dymek jest cholernie śmierdzący, aż gryzie za gardło.
Nie wiem jaki tam kolega ma przebieg, ale mój ma już 230tys z czego ja sam zrobiłem przez rok 90tys, bo bardzo dużo jeżdżę
Mam pytanie do kolegów czy w ASO wymienią wtryski jak je sam kupie?? i im przywiozę??
: 04 gru 2009, 23:48
autor: Praulinka
Za wymianę chcieli 700zł, ale przy kupnie u nich.
Myślę, że zrobią, ale za ile?
A wracając do mojej historii, to jeden wtrysk z dwóch lejących wymieniony, cena u mojego mechanika za nowy z BOSCHA z wymianą i wpisaniem VCDS 1300zł
Efektów nie widzę, jak jeździł dobrze tak jeździ

: 05 gru 2009, 00:11
autor: marecki
Zauważyłem też że kiedyś przy jeździe z tempomatem 100km/h potrafił spalić 6,8 nawet 6,5 teraz 7,4
Robiłem takie doświadczenia, widocznie to już wina wtrysków.
jaki masz u siebie przebieg??
: 06 gru 2009, 00:39
autor: Praulinka
194tyś
Pali bez zmian, w jeździe mieszanej koło 10l
: 10 gru 2009, 19:45
autor: arczic
U mnie tez byl problem z dymieniem na wolnych obrotach, po diagnozie okazalo sie ze 4 z 6 wtryskow leja. dzisiaj dokonalem wymiany wszystkich i mam nadzieje ze problem zniknie.
: 10 gru 2009, 19:49
autor: marecki
arczic pisze:U mnie tez byl problem z dymieniem na wolnych obrotach, po diagnozie okazalo sie ze 4 z 6 wtryskow leja. dzisiaj dokonalem wymiany wszystkich i mam nadzieje ze problem zniknie.
Wymieniałeś wtryski w ASO? jeśli nie to gdzie jeśli można wiedzieć?
dziękuję
: 11 gru 2009, 10:47
autor: arczic
w ASO nie wyminilem z prostej przyczyny: jak dla mnie ceny u nich sa chore. cena za jeden wtrysk to ok 2200-2300. gdzie ja za te pieniadze mialem 3 nowe.
wymienilem w warszawie u Mastersa, a wtryski kupowalem na wlasna reke ( dobralem je po VINie).
: 11 gru 2009, 10:54
autor: marecki
arczic pisze:w ASO nie wyminilem z prostej przyczyny: jak dla mnie ceny u nich sa chore. cena za jeden wtrysk to ok 2200-2300. gdzie ja za te pieniadze mialem 3 nowe.
wymienilem w warszawie u Mastersa, a wtryski kupowalem na wlasna reke ( dobralem je po VINie).
Witaj
Czy możesz mi wysłać adres do tej firmy na prv??
: 11 gru 2009, 10:59
autor: arczic
marecki pisze:arczic pisze:w ASO nie wyminilem z prostej przyczyny: jak dla mnie ceny u nich sa chore. cena za jeden wtrysk to ok 2200-2300. gdzie ja za te pieniadze mialem 3 nowe.
wymienilem w warszawie u Mastersa, a wtryski kupowalem na wlasna reke ( dobralem je po VINie).
Witaj
Czy możesz mi wysłać adres do tej firmy na prv??
poszlo
: 12 gru 2009, 17:20
autor: Horrorist
Wystarczy wpisać w google Tdi Tuning <mikołaj>