Strona 1 z 46

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICÂĄ"

: 13 lis 2009, 00:37
autor: misiu
Witam!
Pacjent a6 Q 2.7 TDI tiptronic
ÂŚwieci kontrolka silnika - wyskakuje błąd przepustnicy (klapy do gaszenia turbiny) - poziom za wysoki.
Po wymianie na inną, używaną (koszt nowej ok. 1500zł) jest cały czas ten sam błąd ale kontrolka zgasła na ok. 4 odpalenia - po czym znowu świeci.
Czy robi się jakąś adaptację tej przepustnicy??

: 20 lut 2010, 01:18
autor: makalech
proszę o pomoc zapala się ten błąd drallklap i mechanik stwierdził że przy włączeniu zapłonu 1 z silniczków nie wykonuje pełnego obrotu tylko się zacina(robi to powoli )
jak naprawić taki silniczek (jest jakiś zestaw naprawczy?) czy da się samemu rozebrać go bez uszkodzenia części plastikowych ?

[ Dodano: 2010-02-20, 01:24 ]
czym może skończyć się lekceważenie tego błędu ?

: 20 lut 2010, 10:53
autor: makalech
Dzięki bardzo,teraz rozumiem ,że tylko zostaje znaleźć takiego sprytnego mechanika
Pozdrawiam Leszek

: 09 maja 2010, 12:55
autor: m.czach
Witam
Właśnie zapaliła mi się kontrolka silnika na desce. Vag pokazał dwa błędy;

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 409 A HW: 4F0 907 401 C
Component: 3.0L V6TDI G000SG 0010
Revision: --H04--- Serial number:
Coding: 0011312
Shop #: WSC 66565 257 00032

2 Faults Found:
004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2): Lower limit not reached
P1018 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Mileage: 119867 km
Time Indication: 0
Date: 2010.05.06
Time: 19:46:01

Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 62.4 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 13.98 V
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %

001538 - Internal Control Module: Programming Error
P0602 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Torque: 0.0 Nm
Inj. Quantity: 0.0 mg/str
Torque: 0.0 Nm
Time: 0.00 ms

Readiness: 1 1 0 0 0
*********************************************

Po przeczytaniu tego tematu myślę że to ta sama przypadłość ?
utwierdźcie mnie w tym lub nie. Mam parę pytań , co oznacza bank2, czy to się tyczy strony prawej lub lewej. Oraz , które tulejki należy dorobić czy te w kolektorze przy każdej z przepustnic na głównym wałku, czy te na motorze V275 i pierwsza na kolektorze dolotowym. Jeżeli mógłby mi ktoś podać więcej szczegółów odnośnie tych nowych tulejek np rysunków to z góry dzięki
Pozdrawiam m.czach <smuty>

: 09 maja 2010, 19:38
autor: szynszyl
Bank2 to rząd cylindrów po stronie kierowcy. Zanim wpakujesz sie w koszty i robotę: mam podobny problem, błędy j.w. Serwis polecił wymianę kolektora, cenę już znamy. Jednak sam posprawdzałem to wszytko i sprawa tulejek w moim przypadku odpadła. Po odpięciu cięgiełka sprawdziłem jak pracują i tu zaskoczenie chodzą bardzo lekko o zatarciu nie ma mowy. Zrobiłem VCDS-em test elementów i lewy silnik stoi,z odpietym cięgłem (choć po przekręceniu kluczyka coś tam kręcił). Dla pewności podpiąłem go pod prawy i nadal stoi.Diagnoza-padła elektronika przy tymże silniku. I teraz można kupić nowy (okazuje się że jest nawet w ASO bez kolektora ok 1000zł) lub używkę ok 200-300 zł. Wydaje mi się że będzie po problemie. Sama wymiana to 5 min roboty.
Pozdr

: 10 maja 2010, 00:14
autor: fora audi
tylko ze po wymianie nalezy je zaadoptowac a to nie jest takie oczywiste...

: 10 maja 2010, 00:15
autor: m.czach
Dzięki kolego. Nie wpadł bym na to z tą elektroniką. We wtorek jeszcze raz podepnę VCDS-a i przetestuję jak Ty i zobaczę co mi wyjdzie. a później zdejmę kolektor i zobaczę. Jak to tulejki to to mam fachowca który mi to dorobi. Zrobię mały tutorial z fotkami i wymiarami dorobionych części i wrzucę na forum.
Jak to elektronika motoru V275 to tylko wymiana.
Dam znać co załatwię
Pozdrawiam Marek

[ Dodano: 2010-05-10, 05:20 ]
Kolego mateoosh a co to ta adaptacja. Można trochę jaśniej? :?: :?: :?:

: 10 maja 2010, 12:44
autor: szynszyl
Dziś się też dowiedziałem że prawdopodobnie trzeba adoptować i nie jest to proste. No ale jak się nową w ASO kupi to pewnie też, czy tak?? I czy ta adaptacja faktycznie taka trudna?

Pozdr

: 11 maja 2010, 23:08
autor: m.czach
Dzisiaj się za to zabrałem. Najpierw wyczyściłem wszystko i nasmarowałem. Jak zdjąłem cięgno z motoru v275 na wałku przepustnic można było wyczuć opór przed końcem .
Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu opór znikł. Złożyłem to wszystko z powrotem, podpiąłem do kompa , wykasowałem błędy , odpaliłem , pogoniłem niunię trochę , jeszcze raz do kompa i o dziwo błąd (004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2): Lower limit not reached
P1018 - 001 - Upper Limit Exceeded) nie powrócił. Pojeżdżę tak trochę zobaczę czy nie powróci. Ale pozostał jeszcze jeden błąd:
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F0 910 409 A HW: 4F0 907 401 C
Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000SG 0010
Software Coding: 0011312
Work Shop Code: WSC 66565 257 00032

001538 - Internal Control Module: Programming Error
P0602 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Torque: 0.0 Nm
Inj. Quantity: 0.0 mg/str
Torque: 0.0 Nm
Time: 0.00 ms

___________________________________________________________________

Jest to błąd jednostki centralnej (Powertrain Control Module):
16986 P0602 425A Oprogramowanie Jednostki Kontrolnej PCM -Złe funkcjonowanie
Czy macie jakieś pomysły?????????
Mam nadzieję że nie będę musiał jej wymieniać. k***** mam ten samochód prawie trzy tygodnie , a tu się wszystko sypie.
Dodam tylko że wyciągnąłem wtyczkę od motoru przepustnicy v275 , którą to właśnie czyściłem ale wydaje mi się , że miało to miejsce po zaistnieniu tego błędu.
Pozdrawiam Marek

: 12 maja 2010, 08:07
autor: MaTyS
m.czach

Chyb coś nie tak z twoim opisem auta. Masz auto z 2007r i 232KM, albo z przed 06.2006 i wtedy 224KM... .

: 12 maja 2010, 14:47
autor: crn
Tutaj koledzy są rysunki z opisem w j. polskim. To tak jakby ktoś potrzebował :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 12 maja 2010, 18:20
autor: szynszyl
Tak jak pisałem wcześniej, w moim przypadku po wymianie silnika klap, problem znikł, nie ginący do dziś błąd, nie pojawia się. Czas naprawy 15min, koszt silnika 250 zł.
pozdr

: 18 cze 2010, 16:06
autor: slawoszxx
szynszyl pisze:Tak jak pisałem wcześniej, w moim przypadku po wymianie silnika klap, problem znikł, nie ginący do dziś błąd, nie pojawia się. Czas naprawy 15min, koszt silnika 250 zł.
pozdr
Widzę, że rozwiązałeś problem z nastawnikiem, więc mam kilka pytań:

1) czy rozróżnia się nastawnik lewy i prawy ( na alle... nie piszą, która strona, domyślam się że nie, ale proszę o potwierdzenie )
2) na VCDS odczytany błąd miał w opisie: zespół 2, czy jest to równoznaczne z: Bank 2 w programie VAG ?
3) czy po wymianie nastawnika musiałeś robić adaptację?
4) jak jest z dostępem do w/w nastawnika, jeszcze nie zdejmowałem górnej osłony więc stąd to pytanie

z góry dzięki za wskazówki, jak sobie coś przypomnę to dorzucę do zestawu pytań ;-)

Pozdrawiam

: 18 cze 2010, 18:13
autor: szynszyl
Witam
Prawy i lewy są takie same, u mnie było bank2, czyli lewy kolektor, zespół2 to pewnie to samo. Adaptacji nie robiłem, działa, robiłem jedynie test elementu, dostęp doskonały po zdjęciu górnej osłony silnika.

Pozdr

: 18 cze 2010, 21:42
autor: slawoszxx
Dzięki szynszyl, po weekendzie zabieram się za to i zdam relację jak poszło. <piwo>