Strona 1 z 3

[A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

: 11 lis 2009, 13:11
autor: kris83
Witam własnie kupiłem swoją A6 C6 i okazało się że jest tam silnik BRF
Wcześniej nic nie słyszałem o tym motorze i na forum też nie mogę znaleźć.
Jest to jednostka 100kW a nie jak inne 103kW
Trochę jestem zdziwiony.
Proszę o opinie oraz czy tu też występuje imbusik
Przebieg auta 177tys rocznik 07/2006 po winie to modelowo 2007
proszę o info

Proszę poprawnie nazywać tematy stosując tagi!

: 11 lis 2009, 13:59
autor: arekjask
Oj, kolego, słabo szukasz. Może to cię zainteresuje: https://a6klub.pl/a6-c6-blb-awaryjnosc-to-nie-mit-vt12330.htm .

: 11 lis 2009, 19:40
autor: kris83
niestety ale przeczytałem to już wcześniej
Jest tam tylko nadmienione że "posiadam silnik BRF co o tym sądzicie" i nic po za tym nie ma.
Nikt się na ten temat nie wypowiedział (zmienili temat "rozmowy")
pozdr

: 12 lis 2009, 11:55
autor: arekjask
Pytałeś, czy w twoim silniku występuje imbusik. Tam jest napisane, że występuje.

: 12 lis 2009, 22:29
autor: kris83
jak na taki długi temat to trochę mało informacji na temat BRF

: 13 lis 2009, 09:28
autor: arekjask
Na to to już niewiele mogę poradzić ;-) .

Ale myślę, że brak postów może być dobrym znakiem - z reguły ludzie piszą o problemach z silnikami, a nie o tym, że im się jeździ bezawaryjnie.

: 14 kwie 2010, 10:58
autor: sipowitz
Bolesne w tym BRF jest występowanie tego nieszczęśliwego zabieraka (imbusa). Tylko pytanie, czy te zębatki zostały wykonane z twardszego metalu, niż te z BLB.

: 16 lip 2010, 12:30
autor: ElAmigo
To dobry silnik. Poprowiono większość usterek z BLB. Mozna powiedzieć, ze to jego następca produkowany chyba października 2008. Ma 4km mniej niż BCE, ale to ze wzglegu na podatki np. w Belgii, skąd pewnie pochodzi..

: 16 lip 2010, 17:45
autor: Forum Audi A6
To jest praktycznie ten sam motor co BRE. Różnica wynika z kraju w jakim był produkowany. Skąd go sprowadziłeś??

: 20 lip 2010, 13:02
autor: SZOPEN74
Ja mam BRF. Auto kupione w Belgii.

: 18 sty 2011, 21:04
autor: wiesiek1902
Witam koledzy.

Może ktoś z forumowiczów wie gdzie znajdę dobry serwis na Śląsku, który sprosta zadaniu i będzie potrafił określić co boli moje auto.
Z góry dziękuję.

: 20 sty 2011, 00:05
autor: azet
wiesiek1902 - silnik BRF to mechanicznie to samo co BRE, tyle, że produkowany chyba wyłącznie na Belgię. Różnią się tym, że BRF ma fabrycznie 136KM, a nie 140KM jak BRE - chodziło tu oczywiście o obniżenie kosztów dla kupujących ze względu na specyficznie naliczane opłaty w Belgii. Silnik był montowany w Audi A6 produkowanych w okresie od 09.2005 do 10.2008r. a w Audi A4 w okresie od 11.2005 do 06.2008r.

Zakładam, że przebieg auta potwierdziłeś i jest pewny.

Objawy dość standardowe, ale jednocześnie trudne do zdiagnozowania przez internet :-) Problemem może być zarówno wyrobiony zabierak, padające pompowtryski, EGR i klapa gasząca, a nawet dwumas (1 na 1.000.000 więc mało prawdopodobne). Do tego szereg innych, drobnych ale istotnych elemencików, które należy sprawdzić.
Aby w 100% stwierdzić co jest popsute trzeba obejrzeć auto - inaczej się nie da, tym bardziej, że najczęściej problem leży w kilku elementach, a nie w jednym...

Więcej info wysyłam Ci na PW.

: 08 lip 2011, 15:49
autor: Konrad Wawa
Niestety coż z tego, iż łańcuszek został zastąpiony przez tryby skoro felerny imbus nadal siedzi tam gdzie siedział.

Ostatnio podczas przeglądu w ASO otwarcie rozmawiałem zmechanikiem na temat pomp w BRE i pytałem czy ta pompa jest bezpieczna w porównaniu z BLB...

Odpowiedział mi, że nie ma szczególnych wskazań, iż pompy olejowe się psują i jak juz pada to bardzo sporadycznie.

....zauważyłem jednak , że Pan mechanik ostro miesza się podczas zeznań, więc zapytałem wprost.........

czy mam Pan na Warsztacie audi A6 c6 z nowym typem pompy na kołach...

...odpowiedź padła, tak mam jedna z zatartym silnikiem...

Przepraszam za off top, ale to co napisałem nie jest wymyślone to ostatnie moje dywagacje podczas przeglądu w autoryzowanym serwisie

Pozdrawiam

: 12 lip 2011, 08:23
autor: jasper
Ja posiadam ten silniczek u siebie w aucie i jestem zadowolony, cichutki, nic nie trzęsie, nie puka i chodzi równiutko czy to na zimnym czy na ciepłym, ogólnie zmieniałem zabierak 3 tyg temu, robota jak robota prosta się okazała, jak już będzie ktoś chciał wymieniać to dodam że ten z literką D na końcu już się nie dostanie, są teraz do naszych z literką F na końcu i różnią się tym, że w D był otwór gwintowany służący do wyciągania, a ten z literką F go nie posiada, dlatego trzeba się wyposażyć w neodymowy mały magnesik żeby go potem wyciągnąć. Istotnym elementem, bez którego nie ma się co zabierać za wymianę, jest malutki pierścień zabezpieczający.
Mój "imbusik" był już poddarty i był z literką A na końcu więc jak go fabryka wydała. Po tym zabiegu silnik pracuje jak na wstępie, choć przed zabiegiem miałem podobną pracę silnika do waszych. Polecam jego wymianę większość waszych problemów zostanie rozwiązana - głośniejsza praca, nierówne obroty itd.
Pozdrawiam wszystkich.

: 13 lip 2011, 12:42
autor: Konrad Wawa
Generalnie, ja też jestem zadowolony z silnika.
Pracuje cicho, ładnie pali i bardzo dobrze radzi sobie z masą auta, bardziej mi się podoba kultura pracy BRE niż BKD
Jak dbasz to masz.

ps. Jasper masz może numery z etki tego imbusika i zabezpieczenia ?

Pozdrawiam