[C6 3.0TDI] Pytanie o wymiane rozrządu.
: 04 cze 2008, 14:02
Mam pytanie o wymianę rozrządu, co ile tys. km jest to konieczne w C6 3.0 TDi, oraz co ile wymienić olej, i jaki byście polecali.
pozdro for all, ...
pozdro for all, ...
Forum Audi A6, A7
https://a6klub.pl/
ÂŁańcucha się nie wymienia (a jak trzeba to masz przerąbane bo cały silnik trzeba wyciągać).joker.007 pisze:Mam pytanie o wymianę rozrządu, co ile tys. km jest to konieczne w C6 3.0 TDi, oraz co ile wymienić olej, i jaki byście polecali.
pozdro for all, ...
Nie wiem jak to było w A6C6 ale w Audi A8 (ten sam motor 3.0) wymieniano ten napinacz (i "górny łańcuszek" - cokolwiek to znaczy, ja to tylko tłumaczę) za darmo w ramach serwisu (koniec 2005 początek 2006). Poradnik Parkers (presiżowy na wyspach) poleca sprawdzić przy zakupie A8 czy te prace były wykonane i czy zostało to odnotowane.Levuss pisze:Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
A jakie mogą być tego skutki (objawy) :mrgreen:Levuss pisze:Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
joker.007 pisze:A jakie mogą być tego skutki (objawy) :mrgreen:Levuss pisze:Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
BZDURY! Mam nabite 197tyś, tydzień temu przeskoczył mi łańcuch rozrządu (mam nadzieje, że o 1 ząbek). Koszt nowych części i wymiany to minimum 6tyś. Jeżeli okaże się, że padało coś jeszcze w silniku koszty mogą się podwoić! Nie liczcie na to, że rozrząd na łańcuchu wytrzyma 500tyś.! Ja i tak miałem szczęście, że łańcuch się nie urwał bo koszty byłyby jeszcze większe...macieja910 pisze: rozrzadem nie musisz sie martwic bo masz praktycznie wieczny