Strona 1 z 7
[C6 3.0TDI] Pytanie o wymiane rozrządu.
: 04 cze 2008, 14:02
autor: joker.007
Mam pytanie o wymianę rozrządu, co ile tys. km jest to konieczne w C6 3.0 TDi, oraz co ile wymienić olej, i jaki byście polecali.
pozdro for all, ...
Re: [C6 3.0TDI] Pytanie o wymiane rozrządu.
: 04 cze 2008, 14:16
autor: sebbie
joker.007 pisze:Mam pytanie o wymianę rozrządu, co ile tys. km jest to konieczne w C6 3.0 TDi, oraz co ile wymienić olej, i jaki byście polecali.
pozdro for all, ...
ÂŁańcucha się nie wymienia (a jak trzeba to masz przerąbane bo cały silnik trzeba wyciągać).
Olej wg wskazań komputera pokładowego, lej sprawdzony olej Long Life, poszukaj na forum, jest dużo opinii na ten temat. Zazwyczaj komp pokazuje 12-16tys. mil (20-26tys. km) na long life i ok. 6tys. mil na standard inspection (13tys. km).
: 04 cze 2008, 14:52
autor: macieja910
joker.007 rozrzadem nie musisz sie martwic bo masz praktycznie wieczny lancuszek rozradu, ktory wymaga wymiany kiedy jest uszkodzony (lub bardzo stary jakies 500 tys km). Co do oleju lejesz taki jak masz zalany lub jak pisze sebbie long life

: 04 cze 2008, 17:13
autor: joker.007
oki wielkie dzięk

: 06 cze 2008, 12:53
autor: paweł
Tego Ci kolego zazdroszcze ze masz lancuszek rozrzadu.
Mnie czeka niedlugo wymiana, jakies 2 tys musze szykowac

: 06 cze 2008, 19:41
autor: Levuss
Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
: 06 cze 2008, 23:21
autor: Adam84
Zagadzam się w pełni z Levuss-em, problem z napinaczem, zaczyna się pojawiać po około 150-180tkm.
OT. Levuss dostałeś moją odpowiedź na PW, bo nie jestem pewny czy dotarła?
: 06 cze 2008, 23:36
autor: macieja910
Panowie poczytalem wlasnie o tym i owszem wystepuje problem z napinaczem ale podobno w pozniejszych wersjach zostal usuniety

: 07 cze 2008, 13:04
autor: Adam84
Nie do końca - troche zostało to poprawione w autach od 2006 roku z silnikami o mocy 233KM. Jednak problem do końca nie został wyeliminowany.
: 07 cze 2008, 13:42
autor: sebbie
Levuss pisze:Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
Nie wiem jak to było w A6C6 ale w Audi A8 (ten sam motor 3.0) wymieniano ten napinacz (i "górny łańcuszek" - cokolwiek to znaczy, ja to tylko tłumaczę) za darmo w ramach serwisu (koniec 2005 początek 2006). Poradnik Parkers (presiżowy na wyspach) poleca sprawdzić przy zakupie A8 czy te prace były wykonane i czy zostało to odnotowane.
: 09 cze 2008, 17:05
autor: joker.007
Levuss pisze:Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
A jakie mogą być tego skutki (objawy) :mrgreen:
: 21 maja 2009, 00:41
autor: ATLAS
joker.007 pisze:Levuss pisze:Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
A jakie mogą być tego skutki (objawy) :mrgreen:
Była na ten temat debata na forum AKP i ktoś tam to opisywał - koszt rozrzadu czyli tych napinaczy itd to 5-6tys. w aso a jak strzeli to od 10k w górę
Jak znajdę do zapodam linka
EDIT:
Własnie kapłem że temat z zeszłego roku :-?
a było to nie na akp tylko tutaj:
a6-c6kupno-vt8188.htm?highlight=rozrz%B1d
: 09 cze 2010, 15:00
autor: bob budowniczy
joker.007, witam , czy juz wymieniałeś napinacze łańcucha rozrządu ? jaki to jest koszt ? bo jestem przed wymiana tego tematu . prosze o info , pozdrawiam
: 09 cze 2010, 19:56
autor: Aron
macieja910 pisze: rozrzadem nie musisz sie martwic bo masz praktycznie wieczny
BZDURY! Mam nabite 197tyś, tydzień temu przeskoczył mi łańcuch rozrządu (mam nadzieje, że o 1 ząbek). Koszt nowych części i wymiany to minimum 6tyś. Jeżeli okaże się, że padało coś jeszcze w silniku koszty mogą się podwoić! Nie liczcie na to, że rozrząd na łańcuchu wytrzyma 500tyś.! Ja i tak miałem szczęście, że łańcuch się nie urwał bo koszty byłyby jeszcze większe...
: 09 cze 2010, 20:04
autor: MaTyS
Aron
Co ty kombinujesz ? Założyłeś temat o złym paliwie, pisząc o problemach z zdiagnozowaniem awarii, a tu raptem strzelasz z rozrządem ... .
