Strona 1 z 1

[A6 C6 2.0 TDi] Szarpie przy ruszaniu

: 16 paź 2009, 10:36
autor: suchy998
Witam
Mam taki problem, mianowicie rano gdy wyjeżdzam do pracy moje a6 przy ruszaniu szarpie, dojezdzam do pierwszego skrzyżowania i znów przy ruszaniu szarpie, powtarza sie to 3-4 razy, a pózniej już nie ma szarpania. Zaznaczam że tylko to występuje przy ruszaniu na innych biegach nie ma szarpania. Mój silnik 2.0 BLB 126 tyś przejechane.
Prosze o pomoc , co to może być??

: 17 paź 2009, 16:39
autor: jaccol
W moim 2.0 TDI BRE czasem szarpał podczas przyspieszania przy 2 tys. obrotów./ od 10 tys. km/.ASO na gwarancji męczyło się z tym b. długo aż w końcu wymienili N75 i podobno soft.Pomogło.

: 17 paź 2009, 17:13
autor: GRUBY
jest wiele przyczyn ja sie z tym bujalem kilka miesiecy mianowicie jezeli nie ma przy szarpaniu aadnych gwizdow ani chrobotania to wymiana N75 powinna zalatwic sprawe jezeli slyszysz gwizd podobny do lassa to zawor turbiny zdechl a jezeli chrobotanie to dwumas sie klania

: 30 paź 2009, 14:33
autor: suchy998
dwumas ok , turbina i osprzet wporządku, co to jest N75??

: 30 paź 2009, 20:55
autor: malymk45
suchy998 pisze:co to jest N75??
suchy wysil się , wpisz N75 i kliknij Szukaj a znajdziesz morze info o N75

: 30 paź 2009, 21:56
autor: Zygi

: 08 gru 2009, 18:15
autor: suchy998
turbo sprawdzone , wtryski sprawdzone, sprzegło sprawdzone, wszystko było OK a silnik dalej szarpał przy ruszaniu na niskich obrotach.
POMOGÂŁA ZMIANA STACJI BENZYNOWEJ.

: 21 gru 2009, 02:38
autor: GRUBY
od tego to powinienes zaczac!!!
tak czy inaczej problem masz z glowy

: 30 maja 2010, 20:24
autor: carlos1
GRUBY pisze:jest wiele przyczyn ja sie z tym bujalem kilka miesiecy mianowicie jezeli nie ma przy szarpaniu aadnych gwizdow ani chrobotania to wymiana N75 powinna zalatwic sprawe jezeli slyszysz gwizd podobny do lassa to zawor turbiny zdechl a jezeli chrobotanie to dwumas sie klania
Witam moj szarpie tak od 1800-2000 obrotow i ma taki dziwny gwizd. a gdzie ten zawor turniny sie znajduje?Mozna samemu go wymienic?pozdrawiam.patryk

: 03 cze 2010, 22:15
autor: martines-76
carlos1 pisze:
GRUBY pisze:jest wiele przyczyn ja sie z tym bujalem kilka miesiecy mianowicie jezeli nie ma przy szarpaniu aadnych gwizdow ani chrobotania to wymiana N75 powinna zalatwic sprawe jezeli slyszysz gwizd podobny do lassa to zawor turbiny zdechl a jezeli chrobotanie to dwumas sie klania
Witam moj szarpie tak od 1800-2000 obrotow i ma taki dziwny gwizd. a gdzie ten zawor turniny sie znajduje?Mozna samemu go wymienic?pozdrawiam.patryk
Miałem takie same objawy szarpanie 1800-2000 obrotów. Okazało się że intercooler był nieszczelny.Po wymianie wszystko ok.

: 18 cze 2010, 12:34
autor: carlos1
martines-76 pisze:
carlos1 pisze:
GRUBY pisze:jest wiele przyczyn ja sie z tym bujalem kilka miesiecy mianowicie jezeli nie ma przy szarpaniu aadnych gwizdow ani chrobotania to wymiana N75 powinna zalatwic sprawe jezeli slyszysz gwizd podobny do lassa to zawor turbiny zdechl a jezeli chrobotanie to dwumas sie klania
Witam moj szarpie tak od 1800-2000 obrotow i ma taki dziwny gwizd. a gdzie ten zawor turniny sie znajduje?Mozna samemu go wymienic?pozdrawiam.patryk
Miałem takie same objawy szarpanie 1800-2000 obrotów. Okazało się że intercooler był nieszczelny.Po wymianie wszystko ok.
Witam jak to sprawdzic czy intercoler nieszczelny?Podobno tez moze byc zawor turbiny wiele zeczy moze byc jeden napisal ze turbinka moze byc walnieta ale to wtedy powinna brac audiczka olej a tu nic ani grama.

: 14 lip 2010, 02:52
autor: waldekkk
To jest ten nieszczęsny n75 zaznzczony na fotce Ja jestem po zabiegu usunięcia wałków i przy okazji czyściłem turbinę.Po wyczyszczeniu turbiny,interccolera szarpanie ustało.Druga sprawa to szczelność najlepiej sprawdzić jak ma się zdjęty przedni zderzak(demontaż około 20min) i sprawdzić można na upartego mydlinami lub np czyms takim http://moto.allegro.pl/item1089691396_t ... 00_ml.html
U mnie oleju w aucie nie ubywało a interccoler był zalany aż czarno w środku było.
Dodatkowo wymieniłem jeszcze wąż pomiędzy turbiną a rurą która łączy się z następnym wężem i intelcco... bo był strasznie "kapciowaty".
Wcześniej również czyściłem egr i zapodałem nowy n75 i to nie pomogło


Obrazek

: 03 wrz 2018, 14:44
autor: arnii1
Witam.
Mam podobny problem. Glownie na zimnym silniku przy powolnym przyspieszaniu pojawia sie szarpniecie na 1wszym biegu a pozniej ptzy obrotach 1800 do 2000 obr. Czasem na cieplym przy utrzymywaniu 2000 obr tez jest szarpanie i tak mozna jechac jesli nie pooperujemy gazem. W kompie samochodu nie zapisuja ie zadne bledy. Jezdzilem z podpietym vcds-em i wtryski i popmpa i reszta parametrow . Male rozbiezbosci cisnien przy tyrbinie. Auto mam 4 lata i tego nie bylo. Pojawilo sie moesiac temu. Stacja paliw i paliwo zawsze ta sama. Egr czysty. Nawet robilem kryzowanie ale wtedy jedzie jak sdi nie wlacza sie turbina i nie ma szarpania. Bez kryzowania przyspiesza nirmalnie ale i szarpie. Ktos ma.pomysl??

[ Dodano: 2018-09-03, 14:44 ]
Zapomnialem dodac. Auto to audi a6 c6 2.0 tdi 140 km silnik brf

: 26 lis 2018, 15:54
autor: passatgl5
GRUBY pisze:jest wiele przyczyn ja sie z tym bujalem kilka miesiecy mianowicie jezeli nie ma przy szarpaniu aadnych gwizdow ani chrobotania to wymiana N75 powinna zalatwic sprawe jezeli slyszysz gwizd podobny do lassa to zawor turbiny zdechl a jezeli chrobotanie to dwumas sie klania
masz na myśli gruszke czy element który jest w samym turbo?