Strona 1 z 1
[A6 C6 3.0 TDI] problem z układem recyrkulacji spalin EGR
: 20 wrz 2009, 14:25
autor: darekm
Witam.
Mam w samochodzie następujący problem. W czasie jazdy cząsto zapala mi się i gaśnie ikona silnika na liczniku. Po podłaczeniu VAG-a wyświetla się błąd:
Znaleziono 1 błąd:
16785 - Układ recyrkulacji spalin: Natężenie przepływu za małe
P0401 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1680 /min
Moment obrotowy: 97.5 Nm
Prędkość: 54.9 km/h
Cykl pracy: 64.7 %
Cykl pracy: 20.9 %
Ilość powietrza/Obr.: 423.0 mg/suw
Cykl pracy: 37.5 %
Ilość powietrza/Obr.: 252.6 mg/suw
Byłem u mechanika, sprawdzał zawór EGR - jest w porządku. Podejrzewa natomiast przetwornik ciśnienia, który jest przed zaworem EGR. Z uwagi na fakt iż ten przetwornik 059 906 628B kosztuje ok. 400 zł i nie mam pewności czy to napewno on jest przyczyną, chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat, może mieliście podobne doświadczenia?
P.S. Zawór EGR był wyjmowany i czyszczony - bez efektów.
Pozdrawiam Darek
: 24 paź 2009, 18:41
autor: adam a6 3,0tdi
[witam]
Nie wiem czy pomogę ale u mnie jak wyświetlał taki błąd oprócz zaworu wyczyścili cały układ recyrkulacji, czyli przewody i jest ok.
Pozdrawiam
: 24 paź 2009, 18:55
autor: darekm
Witam.
Dziękuję za informację.
Pozdrawiam Darek
: 12 lis 2009, 23:21
autor: roberttom83
w moim 2.o tdi ,turbo nie wlaczalo sie a czasami zalapywalo i ta lampka palila sie caly czas --serwis Audi-------- FOUND FAULT WITTH ,,EGR ,,VALVE.REQURIES REPLACING
A069 131 547 D 362721/GASKET
A03G131 547 F 36271/GASKET
A03G 131 502 Q 36271/VALVE
KOSZT431 £ Z ROBOCIZNA I VATEM
FURA SMIGA
Kolego! Tyle czasu na forum!
_powitania
: 13 wrz 2011, 18:03
autor: Emanuel
dolacze sie do watku - w moim przypadku P0401 - za niski przeplyw gazu wyswietla sie, auto bylo na warsztacie gdzie "spec" stwierdzil ze EGR trzeba wymienic to czlowiek jak "osiolek" wymienil.
2 tygodnie pozniej blad wraca , check engine sie pali, zresetowali go i po ponad tygodniu znowu wrocil. od wymiany egr juz 3 miesice teraz Check engine pojawia sie srednio 1 w tygodniu , zresetuje i znowu - nie ma zasady po 10 milach po 70 milach, co ciekawe przejechalem odcinek 90 mil , wjechalem na prom (lampka sie pali) zjechalem z promu nagle lampka zgasla , przejechalem trase z francji do Polski , jezdzilem po polsce wrocilem do UK, 2 dni nie minely znowu sie zapalila

znajomy mechanik uwaza ze auto jest typowo europejske :P - ale moze ktos ma pomysl co jeszcze moze byc przyczyna ?
: 22 sie 2016, 09:43
autor: casper
Koledzy, minęło kilka ładnych lat od Waszych postów na temat świecącej się kontrolki recyrkulacji spalin. Czy ktoś gdzieś rozwiązał ten problem za niskiego przepływu? Mam 2,7 tdi z 2008 i taki błąd się pojawił.
Czy mogę liczyć na Wasze doswiadczenia w tej kwestii?
pozdrawiam
: 22 sie 2016, 17:02
autor: niebieski8006
Tez mam problem z egr i również wyskakuje mi błąd P0401. U mnie dodatkowo na wolnych obrotach delikatnie poszarpuje chociaż nie zawsze. Myślę że to wina egru. Myślę aby go wyłączyć programowo. Czy ktoś jeszcze ma objawy z poszarpywaniem na wolnych obrotach?
: 22 sie 2016, 18:40
autor: Emanuel
casper pisze:Koledzy, minęło kilka ładnych lat od Waszych postów na temat świecącej się kontrolki recyrkulacji spalin. Czy ktoś gdzieś rozwiązał ten problem za niskiego przepływu? Mam 2,7 tdi z 2008 i taki błąd się pojawił.
Czy mogę liczyć na Wasze doswiadczenia w tej kwestii?
pozdrawiam
Calkiem powaznie teraz ... Moj problem zostal rozwiazany

, Wlewam tylko diesla typu Shell Vpower albo Verva premium ,
Wleje zwyklego diesla ... dosyc ze auto odrazu czuc ze sie robi mulowate to dlugo prosic nie musze o to zeby kontrolka sie zapalila... wystarczy pare KM ....
wleje spowrotem dobrego paliwa i kontrokla juz po 10-20 km gasnie (przy zalewanym pustym zbiorniku po starym normalnym diesel paliwie ...) . Na dobrym paliwie juz od roku sie nic nie palilo
FIltr paliwa tez warto wmienic , nie jest trudne w Dieslu a czesto sie zapomina o tym ... (na wlasnym przykladzie pisze ...)
Powodzenia!