Strona 1 z 1

[ 2,7 163 ps BSG ] - co to za silnik ?

: 09 sie 2009, 14:06
autor: mops51
Witam
Jak w temacie. Jestem posiadaczem a6-tki z takim silnikiem. Czy ktoś z kolegów może się wypowiedzieć na temat tej jednostki? Z moich obserwacji oraz po około 3 miesiącach użytkowania, mogę napisać , że" rakieta " to to nie jest ( może trochę przez quattro ), przy delikatnym traktowaniu pedału gazu potrafi zaspokoić się 8 litrami/100km , i to chyba tyle.
Proszę szanownych kolegów o opinie na temat tego silnika. Pozdrawiam

: 09 sie 2009, 14:45
autor: adikrakow
2.7 ma 180PS :)

: 09 sie 2009, 14:58
autor: mops51
Witam kolegę.
Kupując też tak myślałem. Dopiero gdy znalazłem naklejkę w bagażniku " szeroko otwarłem oczęta" - 120 KW !. Po wnikliwej analizie serwisu all...o znalazłem kilka takich sztuk :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9374175
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8665751
:shock:
Pech chciał i ja jestem w posiadaniu (stety lub nie) jedynie 163 koni.

: 09 sie 2009, 15:15
autor: mops51
Rozwijając temat, czy te silniki różnią się , że tak to ujmę " mechanicznie" , czy różnica polega tylko na innym oprogramowaniu ? ( taką opinię czytałem gdzieś , że ten silnik został celowo " zdławiony " do 163 koni - chodzi o opłaty w danych Państwach ) . Z góry dziękuję za odp.

: 09 sie 2009, 15:18
autor: tmr
To taki silnik 2,7 TDI o mocy 120kW czyli tyle koników co napisałeś. Symbol tego to BSG chyba.
"Standardowe" 2,7 ma 132kW czyli 180 koni (BPP).

Co do tego silnika - różnica jest napewno w oprogramowaniu, być może w samej turbinie i układzie zasilania wtrysków. W samej konstrukcji silnika - pewnie nie, zarówno w zestawieniu z mocniejszym 2,7 jak i 3.0 TDI.

Co do rakiety... rakieta (podobnie jak każde A6) - to to nie jest.
BTW... qrcze... tak jakoś od wczoraj rozmyślam dzień i noc nad czymś co mi się przydarzyło... - wyprzedziła mnie na zakręcie "rakieta".... taki młody chłopak w srebrnym samochodzie, który chyba chciał koniecznie wyprzedzić wszystkich. Marki samochodu nie znam, bo znaczek na kole który widziałem za chwilę to był znaczek Opla (jakaś Tigra?) - ale to może być mylące...
No więc wracając do tematu - zakręt był jakieś 30-40 stopni w prawo, wyjazd z terenu zabudowanego - jechałem z dwójką dzieciaków w środku, miałem może na liczniku już z 70 km/h... nagle - widzę że z tyłu coś srebrengo szybciutko leci lewym pasem - no i w sekundę, dwie po wyprzedzeniu złapał lewym kołem pobocze, obróciło go i jakimś cudem popchnęło na mój pas, a dalej w brzeg rowu, w powietrze i koziołkując między drzewami - w krzaki jakieś 70-100 metrów od drogi. Jechał na moje oko jakieś 150-180km/h.
Z auta jak dobiegłem zostały fragmenty kabiny... :-( ... i jedno koło z tym znaczkiem. Reszta była rozsypana po drodze...
Gość wyszedł z krzaków, twierdził że "nic mu nie jest"... ale dziwnie gadał i był solidnie poodzierany... za chwilę była straż , policja i pogotowie. Pojechał do szpitala do Turku - mam nadzieję że żyje. Jeśli dobrze się to dla niego skończy - najchętniej zasadziłbym mu kopa w dupę... :-|
Do domu wracałem autostradą nie przekraczając 130 km/h. Co chwila zerkałem na dzieciaki z tyłu... :-/

To tyle a'propos rakiet.... wiem że to off-top. Sorki.

: 09 sie 2009, 15:55
autor: mops51
A to było dobre ;-)
Odnośnie "rakiety" , chodziło mi o to że mam wrażenie że te moje 163 koników , to trochę mało jak na takie gabaryty ( no i jaszcze quattro ). Tak sobie kombinuje , co by zmienić program np od 2,7 - 180 ps. Chip raczej nie wchodzi w grę ( rozmawiałem z poleconym człowiekiem z Gdańska, który zajmuje się takimi rzeczami . Powiedział że jak by miał sobie robić to przy tej skrzyni i quattro , dołożył by max 20 ps). I tak sobie myślę właśnie czy nie lepiej i bezpieczniej było by zmienić program? Nadmienię tylko że żaden ze mnie Kubica ( wiek już nie ten) ale myślę że te parę koni , wpłynie na elastyczność oraz ekonomię auta.

: 10 sie 2009, 00:12
autor: mops51
Sorry Wielki Szu. Ale nie bardzo wiem o co chodzi? Przepraszam ale komputer wczoraj pierwszy raz w życiu , pożyczyłem od brata , i ni ciorta nie łapie . Proszę o wskazanie co jest nie tak. Pozdrawiam i obiecuję poprawę. :roll:
Ps. no tak juz wiem, nawiasy spoko zwracam honor, porządek musi być . Ale co do przywitania to gafa Mistrzu !!!! :mrgreen:

: 12 sie 2009, 07:56
autor: mops51
<piwo>

: 13 lip 2010, 18:36
autor: pama
no to ja tez czekam Panowie na odzew w tym temacie..
choc szczerze, mi juz sie watki mieszaja..:((

Moj 2.7 TDI BPP tez chyba nie domaga, dzis pisze maila do AUDI, gdzie zakupilem swoje C6 i poczekam n aodpiwiedz i reakcje :idea:

<ok>

: 20 sie 2010, 14:54
autor: maxon
Witam Panowie,
szacunek dla autora solucji. Rewelacja.

Czy da się pomiar temperatury oleju przeprowadzić w bardziej tradycyjny sposób ? Chciałbym uniknąć wydatku na VAGa nawet jeszcze nie ogarnąłem którego, a opinie są sprzeczne.

pozdrawiam

: 21 sie 2010, 00:06
autor: Forum Audi A6
Użytkownik Piotruś to mój guru ws. Audi. Serio.
Sorry za OT.

: 23 sie 2010, 10:00
autor: maxon
Piotruś,
zbieram info co da się zrobić bez VAGa. Widzę, że niewiele. Skoro nadal zamierzam sam serwisować woza (wcześniej Vectra V6) to muszę zakupić fejs jak tylko dowiem się jaki wybrać.

Najpilniejsza sprawa dla mnie w tej chwili to update softu skrzyni (widziałem, że ktoś oferował taką pomoc ale nie mogę odgrzebać). Potem zabiorę się za wymianę oleju wg instrukcji z forum.

Dzięki za pomoc. W razie kontynuacji tematu skrzyni (pomocy w podniesieniu wersji) zapraszam do tego wątku:
Update softu skrzyni

pozdrawiam