Strona 1 z 3
[A6 C6] nierówne wolne obroty
: 05 sie 2009, 12:52
autor: pabel29
Witam forumowiczów,
Od jakiegoś miesiąca jestem w posiadaniu ślicznej A6 C6 2006r. z silnikiem 2.0TDI 140 KM.
Nie wiem czy to nie moja nadwrażliwość ale mam pewne wątpliwości co do pracy silnika.
Oto objawy:
1. Na wolnych obrotach silnik ma wyczuwalne wibracje a obroty pływają pomiędzy 800 a 1000obr/min,
2. Wydaje mi się, ze czasem traci moc i nie przyspiesza tak jak powinien,
3. Bez biegu gdy staram się go przegazować bywa (nie zawsze), że nie da się przekroczyć 3000 obr/min po czym za chwile mu przechodzi i kręci się normalnie.
Co do pkt. 3. nie chodzi mi o to aby go katować ale sprawdzałem tylko. Poprzednio jeździłem Passatem B5 1.9TDI 1999r. i miałem problemy z przepływomierzem, które w podobny sposób się objawiały.
Czy mam udać się z tym do serwisu?
Mam jeszcze dodatkowe pytanie. Jak odróżnić (ale nie po opisie w książce serwisowej) wizualnie silnik typu BRE od BLB? Czy możliwe to jest zaglądając pod maskę?
Z góry dzięki za pomoc.
: 05 sie 2009, 19:16
autor: wojciech_A6_C6
1. Odróżnić można nie zaglądając pod maskę, tylko do bagażnika
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Przy kole zapasowym będzie napisane na naklejce.
2. Powiem jak jest u mnie. Przy nie dotykaniu pedału gazu, silnik sobie pyrkoce na obrotach 800 - 1000 obr/min, po lekkim, muśnięciu pedału, odrazu wskakuje na 1100 obr/min.
: 07 sie 2009, 11:42
autor: kryssiwy
jezeli masz audzianke c6 2.0TDI rok produkcji 2006 to posiadasz silniczek BRE,mozesz tez to sprawdzic na wlepce pierwszej strony ksiazki serwisowej...
jezeli chodzi o nierówne obroty na jalowym stawiam na kulejace pompowtryski lub wiazke zasilajaca je...
: 13 sie 2009, 23:55
autor: TOMCIO1973
witam wlasnie mnie tez tak chodzi po odpaleniu jakos buja autem po rozgrzaniu do 90 stopni jakby znikalo to bujanie jakie koszta takiej wiazki albo jakie koszta pompowtryskow i czy na kompie beda wiedzieli odrazu czy to jest wiazka czy pompowtryski czy lepiej odrazu wymienic to i to z gory dziekuje za odpowiedz :roll:
: 15 mar 2010, 09:33
autor: LukaszRud
Witam u mnie padł pompowtrysk na czwartym układzie . Koszt nowego 800 zł objawy :
-bujało budą po rozgrzaniu silnika
-na 6 biegu po mocnym dodaniu gazu szarpał 2-3 razy a dopiero potem przyspieszał.
korekcje wtrysków 0.4-0,8 a podciekającego 1.4 -niby w normie (1.8) tylko czasami wskakiwał na (1,9) Niestety silnikiem nadal poszarpuje najmocniej przy 50-80 stopni C a nie wyrzuca błędów
: 07 kwie 2010, 22:46
autor: Salah Ad-Din
Witam
ja dziś coś takiego u siebie zauważyłem jak stałem na światłach
temperatura około 40-50' C
obroty normalnie 900 i wahały się w zakresie 850 - 950 tak że siedząc czułem jak trzęsie autem
co to może być
tydzień temu byłem na diagnostyce i nie było problemów , jedynie diagnosta powiedział mi że były błędy dwa ale jakieś 20 tys km temu - " układ motylkowy" - nie wiem co to
ps. filtry wymienione olej też
: 07 kwie 2010, 22:54
autor: Malik
Wtryskiwacze? Nie wiem jaki masz silnik, ale jesli jest to 2.0tdi to moze byc przyczyna.
: 07 kwie 2010, 23:18
autor: Salah Ad-Din
Malik pisze:Wtryskiwacze? Nie wiem jaki masz silnik, ale jesli jest to 2.0tdi to moze byc przyczyna.
3.0 TDI
: 08 kwie 2010, 10:27
autor: Malik
Jesli 3.0tdi to tez bym mimo wszystko sprawdzil czy jakies wtryski nie leja za bardzo!
: 08 kwie 2010, 14:47
autor: Salah Ad-Din
,a może to być wina paliwa

( orlen verwa ) albo czujnik tem.

bo wtryski były wymieniane 50 tys km temu w akcji serwisowej ( teraz mnie wzywają z chłodnicą )
dziś zaraz po odpaleniu też szarpał i jak osiągnął 90'C to podobnie

: 11 kwie 2010, 16:06
autor: Adadadi
Elo wam też mam taki problem w C6 z silnikiem 2.0 TDI. Czuć drgania silnika na wolnych obrotach podczas których wskazówka obrotomierza pływa (nieznacznie). Osobiście stawiam na pompo-wtryski. Czekam na wasze opinie.
: 13 kwie 2010, 14:12
autor: Malik
Adadadi pisze:Elo wam też mam taki problem w C6 z silnikiem 2.0 TDI. Czuć drgania silnika na wolnych obrotach podczas których wskazówka obrotomierza pływa (nieznacznie). Osobiście stawiam na pompo-wtryski. Czekam na wasze opinie.
Bylo juz kilka razy na tym forum! Sprawdz korekte przy uzyciu VAG w Engine na grupie (bodajze) 12 i 13...
: 13 kwie 2010, 15:16
autor: stifii
Jeśli trzęsie oraz czasem przerywa przy ruszaniu na wolnych obrotach, trzeba w serwisie wgrać nowe oprogramowanie do silnika. Oczywiście mowa o 2.0tdi
: 16 kwie 2010, 20:37
autor: szczyrk
stifii pisze:Jeśli trzęsie oraz czasem przerywa przy ruszaniu na wolnych obrotach, trzeba w serwisie wgrać nowe oprogramowanie do silnika. Oczywiście mowa o 2.0tdi
Stifii co to za oprogramowanie.Wgrywali ci takie? Jaki koszt?Mam pytanie-czy na wolnych obrotach na fisie spalania w pasu miałem litry na godziny na postoju,tu w C6 na postoju pali mi od 0,5 l/100km do 40 l/100km-czy to normalne w tych autach?
: 16 kwie 2010, 23:01
autor: pan42
szczyrk pisze:u w C6 na postoju pali mi od 0,5 l/100km do 40 l/100km-czy to normalne w tych autach?
W C6 nie pokazuje spalania na postoju, tylko ostatnie podczas jazdy. Jak ruszyłeś i od razu zatrzymałeś się to pokaże Ci 40 l.