Strona 1 z 2
[A6 C6 3,O TDI ] Ukręcona świeca żarowa
: 29 lip 2009, 23:42
autor: arkus
Witam
Pomoc potrzebna! być może ktoś z klubowiczów znalazł się w podobnej sytucji i pomoże rozwiązać mi problem a dotyczy on świecy żarowej A6 C6 która po wykręceniu częściowo została w środku (trzpień) poprostu podczas wykręcania musiała się urwać.W sobotę mam jechać na wczasy a tu nagle takie coś :shock:
konkretnie chodzi o świecę nr 5
czy jest jakiś sposób żeby wyciągnąć te pozostałości świecy?
czy można z tym jeżdzić?
bo niewiem czy uda mi się coś z tym zrobić w ciągu 48 godzin bo tyle mi pozostało do wyjazdu a mam do przejechania 450 km
sprawa pilna!
z góry dziękuję za info
pozdrawiam
Arkus
: 30 lip 2009, 00:00
autor: Voytec
arkus, świece są potrzebne tylko na odpalenie silnika a teraz przy tych temperaturach to chyba bez problemu możesz zrobic tą trase .
Mam nadzieje ze komputer nie właczy trybu awaryjnego z tego powodu ale to chyba sie juz by pokazało po przejechaniu kilku km
Co do naprawy to prawdopodobnie bez sciągnięcia głowicy się nie obejdzie

: 30 lip 2009, 00:14
autor: arkus
Voytec - póki co miga mi tylko kontrolka od świec i na razie nie włączył się tryb awaryjny. Zastanawiam się tylko czy ten kawałek świecy (około 3 cm trzpień) który został, nie wpadnie do środka i nie zrobi spustoszenia???
: 30 lip 2009, 04:15
autor: tmr
Stary, ja myślę że jedynym wyjściem jest ściąganie głowicy.
Samochodem bym osobiście nigdzie się nie ruszał do momentu aż sprawa nie zostanie ogarnięta.
Samochodu w życiu nie odpaliłbym nawet na sekundkę gdyby "ukręciła się" świeca ceramiczna.
Montowałeś Bosch czy Beru?
: 30 lip 2009, 08:35
autor: arkus
tmr- orginalnie mam boscha i właśnie kawałek tej swiecy został w środku ,natomiast na zamiennik przygotowaną mam beru
: 30 lip 2009, 08:38
autor: tmr
Stary, nie uruchamiaj silnika.
Btw: nie możesz tak po prostu zamienić Boscha na Beru!!!
W załączniku kilka uwag serwisowych dot. Twojego problemu.
Pozdr
_TMr
: 30 lip 2009, 15:19
autor: pan42
Panowie, jakie świece żarowe są w silniku BLB bo poza symbolem N10579803 nic nie mogę znaleźć, a muszę dwie wymienić. Czy metalowa Beru będzie dobra, wymieniać dwie, czy komplet, gdzie kupić- tylko ASO?
: 30 lip 2009, 19:39
autor: Qris
Najlepiej było by zamieścić foto. Tak by każdy zobaczył ile zostało. Ja bym jeszcze prubował zalać masą epoksydową od środka klucz do świec przycisnąć do resztek święty i zostawić jak zaschnie coś koło 24 godzin a potem wykręcić w całości a resztę wywalić.
: 30 lip 2009, 22:15
autor: pan42
A co się stanie jak drobiny ceramiki dostaną się jednak do cylindra?
: 30 lip 2009, 23:14
autor: Tasior5
Ja miałem taki przypadek w C5 2.5tdi .Ukęciła się przy nakretce gdzie jest inteligentny wtrysk. Miejsca mało próbowałem parę sposobów.Użyłem wykrętaka wszystko szło dobrze aż uleciał i został w wywierconym otworze w świecy.I musiałem zdjąć głowicę.Naprawę wykręcenia świecy i wykrętaka podjęła się firma POLOK z Gliwic.Jak koledzy piszą wyżej albo się uda albo głowica w dół.
: 31 lip 2009, 00:20
autor: Qris
pan42 pisze:A co się stanie jak drobiny ceramiki dostaną się jednak do cylindra?
Wtedu możesz zaryzykować i odkurzacz z małą końcówą i czyszczenie przez dziurkę a jak nie to głowica siup!
: 31 lip 2009, 10:26
autor: tmr
pan42 pisze:Panowie, jakie świece żarowe są w silniku BLB bo poza symbolem N10579803 nic nie mogę znaleźć, a muszę dwie wymienić. Czy metalowa Beru będzie dobra, wymieniać dwie, czy komplet, gdzie kupić- tylko ASO?
I to jest dokładnie symbol świeczek w BLB

Metalowa Beru o takim symbolu będzie dobra. Innych zwyczajnie nie ma.
Nie ma sensu wymieniać kompletu. Można tylko te które zgłaszają błąd.
Nie ma sensu kupować w ASO.
Generalnie za 2 na allegro zapłacisz tyle ile za jedną w ASO (ta sama).
Przykładowa świeczka:
http://www.allegro.pl/item688521251_swi ... _0tdi.html
Pozdr
_TMr
: 31 lip 2009, 14:33
autor: Cancer
Stary sposób na wykręcanie urwanych śrub. Nawierca się centrycznie (najlepiej wcześniej napunktować), otwór w śrubie o średnicy takiej, aby zostało trochę ścianki śruby, aby nie popsuć gwintu przy wykręcaniu. Potem bierzemy stary pilnik trójkątny i na szlifierce ostrzymy krawędzie. Należy tak zaostrzyć pilnik, by całość miała lekki stożek ( nie za duży wtedy krawędzie będą przylegać na większej długości ). Końcówka pilnika powinna wejść do naszego wywierconego otworu. Teraz należy pilnik wbić w otwór. Krawędzie pilnika powinny naciąć śrubę. Teraz łapiemy koniec pilnika kleszczami, przenośnym imadłem, lub kluczem. Uchwyt musi być mocny. Godzinę przed całą operacją warto połączenie gwintowane polać Coca Colą ( to nie żart ). Wykręcamy śrubę. Może ten sposób będzie miał zastosowanie do końcówki świecy ? Może się okazać, że pilnik urwie się. Ja osobiście do takich operacji używam stali ze starych noży tokarskich. Bardziej odporne na skręcanie. Może takie rozwiązanie będzie przydatne.
Pozdrawiam
: 31 lip 2009, 19:56
autor: pan42
Arkus - jeżeli dalej borykasz się z tym problemem podaj więcej danych - zdjęcie, czy ta końcówka siedzi sztywno, czy się kręci, czy można w niej wywiercić otwór, bo jest wiele sposobów - np. lewe gwintowniki, ale trzeba bliżej poznać sytuację.
tmr - z nieba mi spadłeś. wczoraj szukałem na allegro tych świec i chyba doznałem pomroczności jasnej, bo nic nie mogłem znaleźć. Podziękowanie wielkie :lol:

: 01 sie 2009, 00:03
autor: arkus
Panowie problem udało mi sie rozwiązać :-D Stres przez dwa dni miałem starszny dzwoniłem do ASO byłem u kilku mechaników po radę i kazdy miał swoją teorię.Być może w tym co zrobiłem jestem pionierem ale miałem nóż na gardle (wyjazd na wczasy) po wielu za i przeciw zdecydowałem sie zrobić tak jak proponował mi kolega -mechanik
mianowicie:
trzpień ,który się urwał zalałem coca-colą na zimny silnik,nastepnie rano zrobiłem powtórkę i po około godzinie odpaliłem auto.Niestety trzpień siedział dalej w środku. Dzisiaj odpaliłem auto i po przejechaniu kilku km pod trzpień został "wypluty"(ciśnienie w silniku zrobiło swoje) na zewnątrz.Wkręciłem nową świecę odpalłem i auto chodzi tak jak powinno.Nic nie zostało uszkodzone i na całe szczęście obejdzie sie bez ściągania głowicy.
Dziękuję wszystkim ,którzy próbowali mi pomoc.
Pozdrawiam
P.S mnie sie udało co nie oznacza ,że taki sposób jest najlepszy, ale argumenty jakie przedstawił mi doświadczony kolega mechanik zdecydowały o tym że właśnie tak zrobiłem