Strona 1 z 1

[A6,C6,2.0 TDI 140KM] Problem z odpalaniem w niskiej tempera

: 28 lip 2009, 23:21
autor: Adam162416
Witam. Od pół roku jestem posiadaczem Audi A6 C6 2.0 TDI 2004 150 tyś. przebiegu, i pojawił się problem. Gdy samochód postał parę dni, a teraz już po jednej nocy, rozrusznik zachowywał się jak by obrócił z pół obrotu i się zaciął, po ok. 5 próbach załapie, ale go męczy. Rozrusznik oglądał elektro-mechanik i nie wykazał żadnej wady. Problem pojawia się poniżej 15 stopni C. Gdy jest ciepło nie ma tego problemu.

: 31 lip 2009, 22:01
autor: malymk45
Powyżej 5 stopni dla twojego motorku jest jeszcze ciepło i nie potrzebuje więcej prądu , nic nie piszesz o akumlatorze ile ma lat ,może był przeładowany albo woda odparowała itp.itd. i nie trzyma pojemności i jak postoi to brakuje prądu ?

: 31 lip 2009, 23:03
autor: pan42
To chyba jednak nie akumulator, bo by się świeciła kontrolka, że już pada.

: 01 sie 2009, 00:00
autor: tmr
Sprawdź czy odpali normalnie z awaryjnych punktów podłączania prądu pod maską. Jeśli tak - to sprawdź testerem aku. Jeśli jest oki - to sprawdź kable wysokoprądowe od aku.
Jeśli nie jest oki - to kup nowy.
Jeśli nie odpali normalnie z zacisków awaryjnych - sprawdź połączenia wysokoprądowe do rozrusznika. Tam często kabel plus lubi sobie zgnić :lol: ...

: 01 sie 2009, 13:37
autor: Adam162416
A więc akumulator jest z grudnia 2008 roku i napięcie było sprawdzane w czerwcu tego roku, w rezultacie jest w porządku.

: 01 sie 2009, 17:16
autor: pan42
A może walnął moduł odpowiedzialny za zarządzanie energią i odcina prąd stwierdzając jego zbyt duży pobór???

: 17 lis 2009, 20:31
autor: Adam162416
Witam. Udało mi się rozwikłać problem. Winna była pęknięta głowica i przy rozruchu rozrusznik miał problem poruszyć tłoki w mieszance oleju i płynu chłodniczego. Koszt używanej głowicy, + planowanie, + sprawdzenie szczelności 1700 zł, robocizna 400 euro. Silnik rozbierałem w Niemczech, głowice robiłem w Polsce. Teraz pali bez problemu, nie zależnie od temperatury i czasu postoju.