[A6,C6,2.0TDI] Pompa oleju w silniku BLB i BRE
: 19 lip 2009, 19:01
Czy ktoś może wie , czy pasuje pompa oleju wraz z całym napedem z silnika BRE do BLB ?
Forum Audi A6, A7
https://a6klub.pl/
Funosek pisze:Rozumiem, że nie masz zamiaru naprawiać tego w ASO? :-D
Funosek pisze:Przestraszył mnie ten wysoki koszt naprawy, myślałem że to w ASO :shock:
Pisałem to, bo myślałem, że chcesz naprawiać autko w ASO i niedawno skończyłem, ale też dorzucę jako pseudo artykuł :mrgreen:
Nie wiem jak to jest np. w Niemczech, ale u nas w ASO z reguły nie pracują lepsi mechanicy niż w normalnych warsztatach. Powiedziałbym nawet, że często młodsi i mniej doświadczeni. Mechanik, który prawdopodobnie będzie się zajmował moim autkiem przez dłuższy okres - solidny i zna się na tym co robi, przy okazji serdecznie pozdrawiam - też kiedyś pracował w ASO. Później po prostu założył swój warsztat, znalazł dobrego pracownika i robi na swoim.
Cenię go o wiele bardziej niż innych mechaników, nie tylko z ASO bo jest naprawdę w porządku.
- Wszystko robi solidnie, na najwyższym poziomie i wątpię, żeby w ASO zrobili o wiele lepiej, jeżeli w ogóle zrobią lepiej.
- Dokładnie tłumaczy, jakie części można zamontować, które poleca, które są najlepsze, a które nic nie warte.
- Nie wciska kitu, że coś trzeba wymienić. Miałem wymieniać zabierak pompy oleju, ale po obejrzeniu zębatek szczerze powiedział mi, że szkoda czasu i pieniędzy, bo wszystko wygląda na idealne. Zębatki nie nosiły żadnego śladu użytkowania. A dla niego wymiana, która wiązała się z co najmniej jednym dodatkowym dniem roboty to tylko i wyłącznie dodatkowa gotówka w kieszeni. Obejrzał praktycznie wszystko, bo żeby dobrać się do pompy wyjmował skrzynie i elegancko wszystko nam pokazał i oceniłNotabene na stan bliski ideału :-P
- Odpowiada na każde pytanie i wszystko elegancko tłumaczy nawet największym laikom. Każdą część, o którą pytaliśmy dokładnie opisał, powiedział jak i na jakiej zasadzie działa, a dodatkowo pokazał gdzie siedzi
- Po wymianie rozrządu pokazał wszystkie części, wytłumaczył co ulega w nich uszkodzeniu i jak wyglądają po przejechaniu większej ilości kilometrów![]()
Także ja na twoim miejscu poszukałbym dobrego mechanika, najlepiej z polecenia. Całkiem niedawno byłem też u innego, który dość, że był sporo droższy to moim zdaniem miał też gorsze podejście do klienta. Oczywiście, też wszystko zrobił na wysokim poziomie, ale nie był za bardzo rozmowny. Wolał, żeby nie patrzeć mu na ręce.
A teraz? Trafiłem na profesjonalnego i chętnego do podzielenia się swoimi doświadczeniami i wiedzą motoryzacyjną mechanika, a to chyba też ważneCo prawda warsztat ma kilkadziesiąt kilosów za Warszawą, ale chyba warto podjechać trochę dalej i być w pełni zadowolonym :-P
Dodam, że po żadnej wizycie w ASO nie byłem tak doinformowany o stanie autka i o zasadach na jakich pracują poszczególne części. A przy okazji portfel nie schudł tak bardzo
Oczywiście, najkorzystniej okazuje się kupić z jakiegoś rozbika lub pogorzelca z UK, warunek, trzeba dokładnie sprawdzić i można robić swap. Zresztą co będę pisał, wystarczy poczytać:sawek pisze:jeżeli to ma kosztować 4500-5000 to może lepiej kupić używany silnik i wymienić wszystkie te wałki czy co tam siada.