Strona 1 z 2

[A6 c6] 2.7 tdi 2006 kod bledu

: 13 lip 2009, 17:43
autor: przemo1
czy orietuje sie ktos co to za blad(05662)

: 13 lip 2009, 21:21
autor: pitt2k
a mozesz wkleic cale info?
w szczegolnosci z jakiego sterownika ten blad?

A6 2.7 tdi 2006 manual

: 13 lip 2009, 23:10
autor: przemo1
nie wiem za bardzo co to za pudelko ale wiem ze nie bylo tanie,ten gosc co to sprawdzal robi w serwisie bmw.Nie pokazalo z jakiego sterownika .wyskoczylo tylko 05662 unknown,i to wszystko. do czego daze,zamiescilem wczesnie temat audi a6 c6 2.7 tdi drganie na wolnych obrotach. po podlaczeniu tego pudelka i sprawdzeniu wszystkich mozliwych zeczy wyskoczyl wlasnie ten blad i martwi mnie to, czy to jest z tym drganiem cos wspolnego. a moze te drganie to jakis moj tylko widzimis. no ale i tak musze wiedziec co to jest?????jak ktos moze pomoc z gory dziekuje pozdro

: 14 lip 2009, 08:53
autor: pitt2k

Kod: Zaznacz cały

P161E 05662 Glow plug cylinder 5
sprawdz swiece zarowa na cylindrze 5, moze sie cos odlaczylo lub swieca do wymiany.
A czy ten blad jest caly czas, nawet po wykasowaniu? Czy swieci sie kontrolka od swiec zarowych?


Co do drgan silnika, to watpie zeby swieca zarowa miala z tym cos wspolnego. Temat byl poruszany wielokrotnie i najczesciej jest to: kolo zamachowe dwumasowe lub pompowtryski.
Drgania silnika moga byc odbierane roznie przez rozne osoby. Ja przesiadlem sie do A6 z dizla na common-railu i tez z poczatku drgania mnie mocno denerwowaly. Teraz juz tego prawie nie zauwazam. Jezeli jednak drgania sa mocne i dokuczliwe to trzeba drazyc temat.

A6 2.7 tdi 2006 manual

: 14 lip 2009, 18:30
autor: przemo1
--------------------------------------------------------------------------------

Kod:
P161E 05662 Glow plug cylinder 5


sprawdz swiece zarowa na cylindrze 5, moze sie cos odlaczylo lub swieca do wymiany.
A czy ten blad jest caly czas, nawet po wykasowaniu? Czy swieci sie kontrolka od swiec zarowych?


Co do drgan silnika, to watpie zeby swieca zarowa miala z tym cos wspolnego. Temat byl poruszany wielokrotnie i najczesciej jest to: kolo zamachowe dwumasowe lub pompowtryski.
Drgania silnika moga byc odbierane roznie przez rozne osoby. Ja przesiadlem sie do A6 z dizla na common-railu i tez z poczatku drgania mnie mocno denerwowaly. Teraz juz tego prawie nie zauwazam. Jezeli jednak drgania sa mocne i dokuczliwe to trzeba drazyc temat. nie wiem co o tym myslec chlopaki, sprawdze lub kupie ta swiece zarowa ,bo od czegos trzeba zaczac. niemam vaga i bede musial poczekac 2 tyg i zrobic to w polsce.podlacze go i zobaczymy co w trawie piszczy .dzis pojade do tego koleszki co to diagnozowal zobaczymy co on powie moze ktores z podpowiedzi sie pokryje.w kontakcie i jeszcze raz dzieki

: 14 lip 2009, 20:44
autor: pitt2k
Dirty pisze:pitt2k, 2.7 TDI jest w common railu a nie na pompowtryskach. Też mam 2.7 tdi i u mnie drgań nie ma żadnych.
No masz racje, zapomnialem. Zatem pompowtryski wyeliminowane. Stawiam na kolo zamachowe lub ewentualnie poduszka pod silnikiem.

Powodzenia!

A6 2.7 tdi 2006 manual

: 14 lip 2009, 23:34
autor: przemo1
sprawdze najpierw ta swiece zarowa(wymienie) a pozniej zobaczymy.jedziemy po koleji.czekam jeszcze na sygnal od tego goscia co sprawdzal mi to na tym pudelku, co on wymysli. ten sprzet na ktorym on to diagnozowal to( mt 2500 graphic snap of scaner kontakcie dziekuje

[ Dodano: 2009-07-14, 23:42 ]
pitt24 jezeli to jest kolo zamachowe czy tez poduszka po silnikiem, to orietujesz sie koszt czesci i wymiany?

Re: A6 2.7 tdi 2006 manual

: 15 lip 2009, 11:07
autor: pitt2k
przemo1 pisze: pitt24 jezeli to jest kolo zamachowe czy tez poduszka po silnikiem, to orietujesz sie koszt czesci i wymiany?
Kolo zamachowe na allegro to koszt okolo 1400 PLN (nowe) lub 500 PLN (uzywane, jednak nie polecam). Robocizna to zalezy od warsztatu ale pewnie 200-500 PLN.
Poduszka silnika to okolo 100 PLN.

Poduszki to dosc latwo da sie sprawdzic nawet "na oko", ale kolo zamachowe to trzeba wymienic zeby potwierdzic czy to bylo to. Wiec, jezeli te drgania nie sa uciazliwe, a sprzeglo dziala dobrze (nie slizga sie i nie zgrzyta po wcisnieciu/puszczniu) oraz nie trzesie mocna buda przy wylaczeniu silnika, to ja bym jeszcze zaczekal z wymiana i zobaczyl czy problem postepuje.

Aha, zakladam, ze lancuch rozrzadu jest oryginalny i nie byl wymieniany (bo wtedy mozna by pomyslec ze rozrzad jest zle ustawiony) - mozna tez sprawdzic ustawienie kata wtrysku VAGiem, ale jezeli jest oryginalnie to powinno byc dobrze.

To pudelko ktore zostalo uzyte do diagnozowania zapewne podalo dobry kod (bo taki odczytalo ze sterownika) ale nie bylo do niego opisu. Wiec sprawdz ta swiece najpierw a potem poduszki i dwumas.

: 15 lip 2009, 19:01
autor: tmr
Koło zamachowe gołe "nowe" - 3k PLN. Generalnie sam producent owych kół (nie audi... :lol: ) zaleca ich wymianę razem ze sprzęgłem. Koszt wtedy - około 5,5k PLN. Plus robocizna oczywiście. Najmniej 0,8k pln.
Używane? - ceny różne. Gwarancja zerowa (że nie będzie gorzej niż było przed wymianą... :lol: )
Co do poduszek - 100-150pln. używane.
ÂŚwieca beru oryginał - 43pln.
Wtryski - różnie... używki za 200-400PLN za sztukę. Ori - droooogo.

: 15 lip 2009, 21:02
autor: pitt2k
kolega tmr zapodal ceny z ASO....

A6 2.7 tdi 2006 manual

: 15 lip 2009, 22:55
autor: przemo1
no to na pierwszy strzal ta swieca zarowa.wymienie ja i odrazu podepniemy pod pudelko i zobaczymy czy wyskoczy ten sam kod bledu(05662) jak nie to git i oczywiscie drganie :-D mam nadziej zniknie .druga opcja to poducha no i nie daj bog te kolo,ale jak znam k..... zycie to pewnie tak.jestem dobrej mysli.aha duzo roboty jest przy wymianie tej swiecy ,napewno jakis klucz specjalny bedzie potrzebny?dzieki do uslyszenia w kontakcie

: 16 lip 2009, 02:13
autor: tmr
pitt2k pisze:kolega tmr zapodal ceny z ASO....
no tu Cię muszę zmartwić... ;-)
Czy w ASO czy u producenta (tylko LUK) - ceny zbliżone...
Zwróć uwagę że to nie jest 2.0 gdzie faktycznie za 2 tysiące możesz wymienić dwumas ze sprzęgłem, łańcuch rozrządu z napinaczami i coś tam jeszcze... :lol:
Tutaj od pewnego momentu opłaca się wymieniać cały motor, czy skrzynię - a nie części... :roll:
A ta robocizna 0,8k pln to tylko u super dobrego znajomego. W ASO 4-5 razy tyle.

: 16 lip 2009, 09:43
autor: pitt2k
trm masz rację - koszt koła LUK ~3k.
Cieszę się że mam rzędkówkę :-)

: 12 sty 2011, 16:11
autor: kapsel31
Witam !!

Posiadam audi c6 z 2006 roku z silnikiem 2.7 ze skrzynią automatyczną i borykam się od dłuższego czasu z takim problemem; auto miało problem z DPF , ( ZAPYCHAÂŁ SIę , MUSIAÂŁEM ROBIć WYPALANIE ) jak filtr DPF był nadmiernie zanieczyszczony auto po 20-30 sekundach po odpaleniu przechodziło w tryb awaryjny(zaczynała migać kontrolka od grzania świec żarowych i w tym samym momencie przestawał jechać, totalny brak mocy i przyspieszenia)Po namowie mechanika usunąłem DPF i problem zmienił charakter, teraz auto też przechodzi w tryb awaryjny ale dzieje się to bardzo nieregularnie(przy jeżdżie pod górkę ,przy zdjęciu nogi z pedału gazu gdy obroty silnika są powyżej 2000, przy nagłym przyspieszaniu a nawet czasami podczas płynnej jazdy) i nie wyświetla się przy tym żadna informacja. Zaobserwowałem również trzęsienie się karoserii (słabsze na D(driwe) i R(wsteczny) i mocniejsze przy N (neutral) iP (parking) , do tego dochodzi szarpanie podczas zmiany położenia dżwigni oraz drgania skrzyni podczas przyspieszania.Moim i mechanika zdaniem to jest dwumas lecz mechanik twierdzi ze to "szarpanie dwumasy" nie ma to nic wspólnego z wchodzeniem auta w tryb awaryjny.Jak jest naprawdę nie wiem , czy ktoś miał podobne objawy ? co zrobić na początek żeby nie wywalać kasy bezsensu?
PROSZę O POMOC!!!!!
PRZERAÂŻONY POSIADACZ AUDI

: 12 sty 2011, 18:27
autor: MaTyS
Oczywiście programowo auto też przeszło modyfikację... :?: