Strona 1 z 1

Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień

: 27 sie 2024, 18:46
autor: pablo44
Witam

mam pytanie czy czujnik różnicy ciśnień o numerze O 281 006 005 Bosch będzie pasował do mojej A6 - silnik 3.0 TDI CDYA ?

Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień

: 29 sie 2024, 17:48
autor: Dlugi11
Tak

Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień

: 30 sie 2024, 19:48
autor: pablo44
oki dzięki

Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień

: 03 paź 2024, 18:20
autor: pablo44
Witam
wymieniłem ten czujnik różnicy ciśnień i mam pytanie. Stary czujnik pokazywał mi w pozycji 102.3 wartości 6 i czasami 13 mbar. Ten nowy (Bosch) pokazuje natomiast 6 ale czasem wskakuje 0 mbar. Czy ktoś podpowie co się dzieje i gdzie szukać przyczyny takich zachowań ?
Dodam, że w lipcu ubiegłego roku był "prany" DPF i przez ten czas wszystko było dobrze.

pozdrawiam

Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień

: 04 paź 2024, 21:39
autor: tomnik
Jakich zachowań ? Zmienności wskazań czujnika różnicy ciśnienia ? To zupełnie normalne działanie. Nie szukaj dziury w całym.
A "stary" podawał inne wartości pewnie przy większym zapełnieniu sadzą. Stąd też jego wyższe wskazania. Zmiana na nowy niepotrzebna.

Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień

: 05 paź 2024, 12:36
autor: pablo44
Ja wiem, że wskazania czujnika zmieniają się podczas przyspieszania ale ja mówię o wskazaniach na biegu jałowym. Wcześniej była cały czas wartość 6 mbar (na biegu jałowym oczywiście) a teraz raz 6 a raz 0 i dlatego mnie to niepokoi

Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień

: 05 paź 2024, 22:29
autor: tomnik
I tak też to zrozumiałem, oczywiście, że na jałowym. Reszty nie będę powtarzał.
Jeśli lubisz się zamartwiać, to masz tu niezły grunt pod rozmyślania w długie wieczory nadchodzącej zimnej pory roku...

Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień

: 05 paź 2024, 22:53
autor: LukasXTC
Ile pokazuje offset czujnika ?

Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień

: 07 paź 2024, 18:43
autor: pablo44
w pozycji 102.3 mam 6 mbar ale czasem wskakuje 0 a w 102.4 mam 0

Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień

: 05 lis 2024, 21:51
autor: pablo44
Witam długo nic nie pisałem bo obserwowałem zachowanie DPF-a. Ja miałem błąd sondy lambda, sonda została wymieniona, zrobione ponad 2 tyś. km i wszystko wróciło do normy - czyli błąd sondy nie wraca a DPF wypala się w jeździe miejskiej co 280-300 km a na trasie co 700-800 km.
Dzięki za wszelką pomoc i wyjaśnienia <okok>

Re: Audi A6 C6 Avant 2.7 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień

: 11 lip 2025, 18:52
autor: Marcin160482
Witam Mam problem z czujnikiem różnicy ciśnień lub dpf-em ponieważ wychodzi mi błąd za wysokie wypełnienie filtra cząstek stałych p242f
i ogólnie z tego co się dowiedziałem to to zapełnienie prawdopodobnie mierzy ten czujnik różnicy ciśnień aczkolwiek też w niektórych miejscach czytałem że może to też powodować wału korbowego czujnik ale od tego jestem jeszcze daleko w tym momencie sprawdziłem wskazania czujnika zważając na to że wymieniłem go na nowy i pomierzyłem wskazania starego i nowego razem z oporami gdzie nowe czujnik między pinami ma od 1.9 kOm do połączenia między drugimi pinami do 2 kOm
i na wskazaniach offset pokazuje zero a różnica ciśnień pokazuje 7,14 Mbar
a przy wyłączonym silniku zero ale w tej grupie 104 jest też coś takiego jak wskazania zapełnienia filtra cząstek
i tam już się dzieje bo wskazania zadane czy odpalonym silniku powoli rosną od 5 i co pół do w górę a na drugim pomiarze aktualnym rosną bardzo szybko aż do 70 po czym po chwili na desce rozdzielczej wyskakuje ikonka spirali i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny pokazując błąd z blokowania przez sterownik silnika ale na włączonym zapłonie nie uruchomionym silniku po wykasowaniu błędu błąd nie wraca do momentu kiedy nie odpali się silnika i aktualne wskazania nie zaczynają rosnąć niewymiernie do zadanych I teraz jest pytanie Gdzie szukać problemu Czy przyczyny gdzie Przy dodaniu gazu do około 2500 obrotów różnica na czujniku różnicy ciśnień dochodzi do 50 milibarów co wydaje mi się nie za dużym a i tak wypełnienie rośnie do około 73 4 i się stabilizuje czasami nawet lekko zaczyna spadać na wolnych obrotach ale oczywiście po krótkim momencie gdzie już to zaczyna rosnąć wywala błąd w postaci kodu będą p 242f
Może jest tu jakiś fachowiec który ma pojęcie Gdzie można szukać problemu Czy ten czujnik może jest połączony z jakimś innym czujnikiem czy świecą czy czujnikiem temperatury gdzie inny czujnik może powodować ten błąd rośnięcia czy może też robi to sonda lambda a i przy włączonym silniku rozgrzaniu silnika do 80 stopni temperatura na dwóch czujnikach które mi się wyświetlają pokazuje na pierwszym około 150 stopni a na drugiej około 140 stopni na tym co jest na filtrze DPF