Problem z silnikiem
: 28 sty 2024, 19:35
Witajcie,
To mój pierwszy temat na forum i z góry proszę o wyrozumiałość. Jakiś czas temu stałem się szczęśliwym posiadaczem a6 c6 2.7 tdi z silnikiem o oznaczeniu cama. Auto kupiłem lekko uszkodzone blacharsko, jednak po naprawie okazało się że problemy generuje również silnik- kłęby dymu nierówna praca a nawet w tłumiku pojawiła się ropa! Pomiar kompresji pokazał uszkodzenie 4 cylindra- 17 bar cisnienia. Po demontażu glowicy okazało się że korbowód na 4 cylindrze jest krzywy. Kupiłem używany korbowód z silnika cgk o nr 059ag (zdemontowany mial oznaczenie 59ag). Po zamontowaniu tego wszystkiego okazuje się że ten nowy korbowod powoduje uniesienie się tłoka o 0.5mm ponad powierzchnię bloku silnika a pozostałe dochodzą ok 0.5 mm pod krawędź tulei cylindra oczywiście mówimy o GMP.
Niestety nie potrafię znaleźć nigdzie wartości ile ma wynosić tzw wystep tłoka bo coś mi tu nie pasuje. Pytanie również czy jest możliwe że korbowody z tych silników się różnią? No chyba że wszystkie 3 były uszkodzone- wydaje mi się to mało prawdopodobne. Jeśli ktoś może mnie naprowadzić o ile i czy w ogóle tłok ma wystawać- będę bardzo zobowiązany, w przeciwnym wypadku czeka mnie wyjecie silnika i demontaz na czesci pierwsze.
To mój pierwszy temat na forum i z góry proszę o wyrozumiałość. Jakiś czas temu stałem się szczęśliwym posiadaczem a6 c6 2.7 tdi z silnikiem o oznaczeniu cama. Auto kupiłem lekko uszkodzone blacharsko, jednak po naprawie okazało się że problemy generuje również silnik- kłęby dymu nierówna praca a nawet w tłumiku pojawiła się ropa! Pomiar kompresji pokazał uszkodzenie 4 cylindra- 17 bar cisnienia. Po demontażu glowicy okazało się że korbowód na 4 cylindrze jest krzywy. Kupiłem używany korbowód z silnika cgk o nr 059ag (zdemontowany mial oznaczenie 59ag). Po zamontowaniu tego wszystkiego okazuje się że ten nowy korbowod powoduje uniesienie się tłoka o 0.5mm ponad powierzchnię bloku silnika a pozostałe dochodzą ok 0.5 mm pod krawędź tulei cylindra oczywiście mówimy o GMP.
Niestety nie potrafię znaleźć nigdzie wartości ile ma wynosić tzw wystep tłoka bo coś mi tu nie pasuje. Pytanie również czy jest możliwe że korbowody z tych silników się różnią? No chyba że wszystkie 3 były uszkodzone- wydaje mi się to mało prawdopodobne. Jeśli ktoś może mnie naprowadzić o ile i czy w ogóle tłok ma wystawać- będę bardzo zobowiązany, w przeciwnym wypadku czeka mnie wyjecie silnika i demontaz na czesci pierwsze.