Klapa gasząca V157
: 15 sty 2024, 14:21
Witam
Panowie potrzebuję pomocy bo nie mam już pomysłu co jeszcze zrobić i gdzie szukać usterki
Nie mogę uporać się z błędem:
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BLB.clb
Oznaczenie elementu SW: 03G 906 016 HS HW: 03G 906 016 HS
Komponent: R4 2,0L EDC G000SG 9673
Weryfikacja: --H05--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0002072
Kod serwisu: WSC 66565 257 00032
VCID: 7BFEE2113AFFE14B9E-802E
VINID: 9D196AAAA116087781084101085A4BD32A
Znaleziono 1 błąd:
012547 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)
P3103 - 000 - uszkodzenie - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 12.84 V
Bity binarnie: 11001100
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Moment obrotowy: 351.4 Nm
Kody gotowości: 0 0 0 0 1
Podmieniałem już 4 klapy gaszące i aktualnie jeżdżę na nowej klapie gaszącej marki Pierburg ale błąd i tak występuje tak jak występował na starej. Błąd występuje dopiero i klapa nie jest wtedy do gaszenia używana gdy wskazówka temperatury płynu chłodzącego osiągnie 90st. Gdy nie dogrzewam auta i jeżdżę tak że np wskazówka ma tylko poniżej 90st to wtedy mogę auto odpalać i gasić ile mi się tylko razy chce i za każdym razem zgaśnie miękko bez błędu. Wymieniłem też już wtyczkę od klapy gaszącej ale też to nic nie dało. Wstawiłem też nowy zawór EGR marki VDO Siemens ale też żadnej poprawy i błąd czasami się zapisze w sterowniku. Co jest zastanawiające że np gdy przejadę 100km i jest rozgrzany po trasie i go zgaszę to zgaśnie miękko. Ale jak go jeszcze raz odpalę i zgaszę to już wtedy klapy nie użyje do zgaszenia. Czy to sterownik auta może szwankować czy np gdzieś dalej od wtyczki kable które idą do komputera. Zawsze na zimnym silniku, nie zależnie czy błąd jest zapisany w sterowniku czy skasowany przeze mnie to zawsze gaśnie idealnie.
Panowie potrzebuję pomocy bo nie mam już pomysłu co jeszcze zrobić i gdzie szukać usterki
Nie mogę uporać się z błędem:
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BLB.clb
Oznaczenie elementu SW: 03G 906 016 HS HW: 03G 906 016 HS
Komponent: R4 2,0L EDC G000SG 9673
Weryfikacja: --H05--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0002072
Kod serwisu: WSC 66565 257 00032
VCID: 7BFEE2113AFFE14B9E-802E
VINID: 9D196AAAA116087781084101085A4BD32A
Znaleziono 1 błąd:
012547 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)
P3103 - 000 - uszkodzenie - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 12.84 V
Bity binarnie: 11001100
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Moment obrotowy: 351.4 Nm
Kody gotowości: 0 0 0 0 1
Podmieniałem już 4 klapy gaszące i aktualnie jeżdżę na nowej klapie gaszącej marki Pierburg ale błąd i tak występuje tak jak występował na starej. Błąd występuje dopiero i klapa nie jest wtedy do gaszenia używana gdy wskazówka temperatury płynu chłodzącego osiągnie 90st. Gdy nie dogrzewam auta i jeżdżę tak że np wskazówka ma tylko poniżej 90st to wtedy mogę auto odpalać i gasić ile mi się tylko razy chce i za każdym razem zgaśnie miękko bez błędu. Wymieniłem też już wtyczkę od klapy gaszącej ale też to nic nie dało. Wstawiłem też nowy zawór EGR marki VDO Siemens ale też żadnej poprawy i błąd czasami się zapisze w sterowniku. Co jest zastanawiające że np gdy przejadę 100km i jest rozgrzany po trasie i go zgaszę to zgaśnie miękko. Ale jak go jeszcze raz odpalę i zgaszę to już wtedy klapy nie użyje do zgaszenia. Czy to sterownik auta może szwankować czy np gdzieś dalej od wtyczki kable które idą do komputera. Zawsze na zimnym silniku, nie zależnie czy błąd jest zapisany w sterowniku czy skasowany przeze mnie to zawsze gaśnie idealnie.