1. Log statyczny grupy 11 w trybie BS jest niepotrzebny nic nie wnoszący.
2. Przy podejrzeniu, co do niewłaściwego ciśnienia doładowania logujemy grupę 11 i 03 razem/jednocześnie.
3. Co do logu dynamicznego grupy 11, to rzeczywiście t.sprężarka wstaje zbyt ospale. W przypadku mojego auta zadane ciśnienie uzyskiwane jest przy około 2150 obr./min. I nie chcę tu powiedzieć, że jest to wzorcowe. Ale musisz wiedzieć, iż nie należy oczekiwać, że ciśnienie doładowania w SPAM do zadanego będzie uzyskiwane znacznie wcześniej/przy znacznie mniejszych obrotach. Nie widziałem nigdy danych z logowania silników 2.7/3.0, aby ciśnienie to byłoby uzyskiwane powiedzmy przy chociaż 1800 obr./min. A już między bajki należy włożyć, to żeby było osiągnięte przy 1400obr./min, jak deklarowane jest przez producenta auta w danych technicznych, jako "
maksymalny moment obrotowy dostępny od 1400 do 3300 obr./min" ... Niejeden, co bardziej dociekliwy forumowicz na tym, czy innym forum, zauważył tzw, słaby dół i próbował rozwiązać ten "problem" i nie widziałem aby z pozytywnym skutkiem (mam tu na myśli znalezienie wadliwego podzespołu/podzespołów).
Jest tu pewna rzecz, którą należałoby sprawdzić (jeszcze tego nie zrobiłem) a info to pochodzi od naszego forumowego kolegi, który na Forum już się nie udziela. Mam na myśli kolegę (i mogę to śmiało napisać - utrzymujemy od czasu do czasu kontakt telefoniczny), którego materiały video możesz znaleźć na YouTube pod nickiem "Amator mechaniki" (polecam ! ), to co zrobił, do czego doszedł ze swoim C6, po działaniu "fachowców" jest godne podziwu, po raz kolejny - czapka z głowy Dawid ! Ale do rzeczy - twierdzi, że za słabym dołem stoi łuszczenie się od środka gumowych przewodów(kawałki gumy zmniejszają ich średnice) dołączonych do intercoolerów i, że jest to powszechne w tych jednostkach napędowych. Oczywiście nie przyniesie to poprawy, skutkującej zrównaniu z zadanym od 1400. Ale stwierdził poprawę dołu - mówi o tym w którymś z materiałów video. Warto sprawdzić.
Ale Twój problem leży gdzie indziej...
Można zgodzić się z Tomkiem ( gozdzik77), który wspomina o niewydajnych wtryskiwaczach, to może być przyczyną. Może ale nie musi. Na Twoim miejscu zbadałbym wtryskiwacze na dedykowanym do tego sprzęcie, zwłaszcza, że jest to przedlift, o jak się ogólnie sądzi, gorszych jakościowo wtryskiwaczach od tych z aut poliftowych i nie oszukujmy się, przeważnie większych przebiegach aut z 2005, niż tych powiedzmy o 5 lat młodszych. Dane, którymi raczy nas sterownik silnika i odczytuje w tym przypadku VCDS, nie są 100% pewne aby na ich podstawie wyciągać niepodważalne wnioski, co do stanu wtryskiwaczy. Tylko i wyłącznie badanie po za autem daje pewny i prawdziwy obraz stanu injector-ów.
4. Dane z grupy 003 nie wyglądają perfekcyjnie. Tam gdzie t.sprężarka osiąga zadane ciśnienie, przepływomierz wskazuje za małą masę przepływającego wokół niego powietrza. I tu znowu nie oczekuj, że czujnik ten powinien pokazać to zadane - prawdopodobnie nie widziałem jeszcze danych (2.7/3.0) z "przepływki' aby pokryło się zadane z aktualnym. W moim aucie (przeglądając teraz własne dane) przy osiągnięciu zadanego ciśnienia doładowania odczyt z przepływomierza, to 1092mg/str, a nie jak "niby" oczekuje program 1192. "Walczyłem" z tym, również przez naiwną wymianę przepływomierza. Z marnym skutkiem. Przepływomierz w tych silnikach
podobno jest "pancerny", rzadko ulega awariom....
Jak widzisz w Twoim przypadku jest to, o ponad 200mg/str mniej od wartości oczekiwanej ( u mnie o 100 mniej - pamiętaj, że u mnie polift o 20KM i 20Nm więcej, stąd też pewnie 1192 zadane/u Ciebie 1098).
Gdybym miał rację, co do niewłaściwej masy powietrza aktualnej w Twoim aucie, nasuwają się dwa wnioski :
-nieszczelność pomiędzy przepływomierzem, a turbiną. Według mnie mało prawdopodobne - za krótki odcinek przewodu powietrznego, za mało złączy, tylko jedno przy t.sprężarce, za małe panujące ciśnienie. Aczkolwiek nie jest to niemożliwe - sprawdzić trzeba. Na marginesie : w jakim stanie filtr powietrza ?
-złe/niewiarygodne wskazania przepływomierza, czyli jego niesprawność.
Nie namawiam na jego wymianę ponieważ *patrz niżej.
! Nie jestem fachowcem, mechanikiem, a amatorem troszeczkę czytającym dane i je próbującym analizować (ale to powinienem napisać na samym początku mojego wywodu

)
*Kolejność w znalezieniu ewentualnego wadliwie działającego podzespołu/części silnika jest/powinna być taka :
-analiza danych, ewentualnie dostępnych
-test/badanie podzespołu, co do którego jest podejrzenie po analizie danych
-ewentualna wymiana przebadanej części/podzespołu
I jeszcze - Czy można wskazania przepływomierza (przykładowo zaniżone) łączyć z niewłaściwą/zaniżoną dawką paliwa, według logiki silników np. 1.9, co miałoby wpływ na ciśnienie gazów wylotowych, co z kolei skutkowałoby mniejszym/za małym ciśnieniem doładowania ? W przypadku tych jednostek napędowych(2,7/3.0) nie. A to dlatego, że dane z przepływomierza nie są podstawą do obliczenia tej dawki przez algorytm programu w sterowniku silnika. Podstawą są dane z sondy lambda, znajduje się przed katalizatorem. Przekazuje ona ilość tlenu zawartego w spalinach.