[3.0TDI CDYA] wibracje do 2tys obrotów - wtryski?
: 05 gru 2021, 20:31
Hej,
Auto ma niecałe 290tys przebiegu, więc ostatnio zabrałem się za klapy wirowe i egr.
Wymieniłem egr wraz z całą chłodnicą spali, dodatkowo wyczyszczony cały kolektor, klapy wirowe itp. jednym słowem cały dolot. Auto odzyskało dół. Wydaje się być bardziej elastyczny.
Od tego czasu przejechałem z 300km i zauważyłem dziwne objawy.
1. Na biegu jałowym wszystko w normie.
2. Przy ruszaniu, lub na postoju od 1tys obrotów czuć dziwne wibracje, jakby auto pracowało na mniej cylindrów. Najbardziej odczuwalne przy ~1,7tys. Po przekroczeniu 2tys znowu jest ok.
Raczej nie jest to widoczne na zimnym silniku. Z tego co zauważyłem to najwsześniej było przy ok 50stopniach. Raz jest raz nie. Czasami po zgaszeniu silnika i ponowym odpaleniu jest przez pewien czas ok.
No i przechodzimy danych z kompa. Błędów brak.
Korekty:
700\900\1100\1300\1900\2100\2500obr
cylinder 1: -0,56; -0,56; 0,05; 0,09; -0,05; -0,14; -0,52
cylinder 2: 0,09; 0,09; 0; -0,05; 0; 0,09; -0,33
cylinder 3: 0,38; 0,33; -0,75; -1,36; -3,11; -2,87; -1,32
cylinder 4: -0,38; -0,38; -0,33; -0,24; 0,14; 0,24; 0,66
cylinder 5: 0,33; 0,33; 0; -0,14; -0,24; 0,05; 0,66
cylinder 6: 0; 0,05; 0,94; 1,6; 3,06; 2,49; 0,71
Czy to może być przyczyna? Wszystkie wtryski są z wartościami na tym samym poziomie, tylko 3 z 6 się "wyrównują" jakby 3 nie dolewał to 6 przelewa.
Auto ma niecałe 290tys przebiegu, więc ostatnio zabrałem się za klapy wirowe i egr.
Wymieniłem egr wraz z całą chłodnicą spali, dodatkowo wyczyszczony cały kolektor, klapy wirowe itp. jednym słowem cały dolot. Auto odzyskało dół. Wydaje się być bardziej elastyczny.
Od tego czasu przejechałem z 300km i zauważyłem dziwne objawy.
1. Na biegu jałowym wszystko w normie.
2. Przy ruszaniu, lub na postoju od 1tys obrotów czuć dziwne wibracje, jakby auto pracowało na mniej cylindrów. Najbardziej odczuwalne przy ~1,7tys. Po przekroczeniu 2tys znowu jest ok.
Raczej nie jest to widoczne na zimnym silniku. Z tego co zauważyłem to najwsześniej było przy ok 50stopniach. Raz jest raz nie. Czasami po zgaszeniu silnika i ponowym odpaleniu jest przez pewien czas ok.
No i przechodzimy danych z kompa. Błędów brak.
Korekty:
700\900\1100\1300\1900\2100\2500obr
cylinder 1: -0,56; -0,56; 0,05; 0,09; -0,05; -0,14; -0,52
cylinder 2: 0,09; 0,09; 0; -0,05; 0; 0,09; -0,33
cylinder 3: 0,38; 0,33; -0,75; -1,36; -3,11; -2,87; -1,32
cylinder 4: -0,38; -0,38; -0,33; -0,24; 0,14; 0,24; 0,66
cylinder 5: 0,33; 0,33; 0; -0,14; -0,24; 0,05; 0,66
cylinder 6: 0; 0,05; 0,94; 1,6; 3,06; 2,49; 0,71
Czy to może być przyczyna? Wszystkie wtryski są z wartościami na tym samym poziomie, tylko 3 z 6 się "wyrównują" jakby 3 nie dolewał to 6 przelewa.